G:Teetkö kaikissa asioissa juuri niinkuin laki määrää?
Onko olemassa lakia, jota et kirjaimellisesti noudata tai pyrit tulkitsemaan sitä omista lähtökohdista tai etsit laista porsaanreikiä?
Tämä kysymys kuulostaa ehkä vähän typerältä, mutta monissa keskusteluissa törmää vastauksiin, jossa asia perustellaan lakipykälillä.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 16:50"]
en tiedä, 21. mä en ole tappanut ketään. mutta pitäiskö sun mennä jonnekin vihanhallintakurssille tms? sun asenne on aika pelottava jopa on-line.
mä vihaan kaikkea, mikä liittyy numeroon 21
[/quote]
et VIELÄ ole tappanut ketään...
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 16:09"]
en tod. ajan usein varmaan yli promillerajojen autoa ja kävelen punaisia päin.
[/quote]
Rattijuopot ovat pohjasakkaa.
Jos moinen saasta tappaa toisen hölmöilyillään, mitä mielikuvituksellisimmat ja raaimmat kidutuskeinot tulisivat kernaasti kysymykseen.
en tiedä, 21. mä en ole tappanut ketään. mutta pitäiskö sun mennä jonnekin vihanhallintakurssille tms? sun asenne on aika pelottava jopa on-line.
[/quote]
Mitä sitten ajattelet asiasta, jos joku kuolee tai vammautuu sen takia, että sä et piittaa promillerajoista? Olethan myös tietoinen, että kolari- ym. tilanteessa kolari on automaattisesti sen syytä, jonka veressä on alkoholia vaikka tuo ihan sallittukin määrä?
Kännikuskeilla on aina reaktiokyky heikentynyt, vaikka olisi ns. sallitutkin promillerajat. Moni pitää itseään hyvänä kuskina, mutta ei ole ja on vain tuurista kiinni, ettei mitään ole sattunut. Promillerajojen yli ajava kuski on huono kuski ja ja jos luulee olevansa hyvä kuski, hän on vain tyhmä.
En noudata, mielestäni on ihan tyhmiä lakeja. Vastaan puhelimeen autoa ajaessa, enkä ole edes hankkinut mitään handsfreevehkeitä. Olen ottanut ihan mitään lupia kyselemättä pajun- koivunoksia ja myös jäkälää metsästä.
Lataan tv-sarjoja ja epäilemättä osa puhumisistani voitaisiin laskea jumalanpilkaksi. Joskus hyvin harvoin kävelen punaisia päin. Muita rikkeitä ei tule mieleen, eli enimmäkseen npudatan lakia.
Ei heru minultakaan tuolle edelliselle rattijuopolle sympatiapisteitä... Ja ymmärrän, mitä vihaa rattijuopot voivat aiheuttaa, koska se on niiiin turha kuolema, minkä rattijuoppo toiselle aiheuttaa. Sukulaisnainen kuoli kun rattijuoppo törmäsi autoon, ja rattijuopon tekemästä virheestähän se johtui...
Ihmettelen, miten voi joku itseäänkunnioittava ihminen ajaa alkoholia veressään??? Siis kuka voi olla niin tyhmä, piittaamaton ja itsekäs???
Ajan usein lievää ylinopeutta liikennevirran mukana, koska muuten rekat roikkuu takapuskurissa. Enpä keksi muuta.
No kyllä teen.En nyt mainitse sen enempää mitään porsaanreikiä.Luulen että noi yrittäjät löytää eniten laeista porsaanreikiä.esim omaan käyttöön ostetut talouspaperit menee firman kautta firmalle mutta todellisuudessa ne tuleekin omaan keittiöön jne jne.Kuka tätä nyt valvoisi.Näin esimerkkinä.
[/quote]
Mikä mammanpoika sä oot?? Koet oikeasti pelottavaksi sen, että joku sanoo sulle kärsi helvetissä??? Voi kyynel. Ehkä sun kannattaisi mennä terapiaan, jos moinen pelottaa? Minua taas pelottaa se, että SINÄ, rattijuoppo, olet liikenteessä. Kummankohan pelon aihe on aiheellinen? Mieti sitä.
Neuvon noudattamaan lakia muutoin poliisisetä hakemaan sua!Tosin toivon että treffeille=))
Maksan miehelleni luonnossa ja lastenhoitajille pimeästi.