Parantaako 200 vuotinen elämä persoonallisuushäiriön?
Ihmiset elävät aina vain vanhemmiksi. Nykyään jo 100 vuotiaiksi. Tulevaisuudessa ehkä 200 vuotiaiksi. Onko se hyvä asia niille joilla on persoonallisuushäiriö? Toisinaan sanotaan että kun ihmiset vanhenevat niin heidän persoonallisuushäiriönsä lievenevät. Mutta ehkä persoonallisuushäiriöt eivät ehdi lievetä riittävästi sadassa vuodessa. Ihmisen pitää elää pidempään että persoonallisuushäiriö ehtii lievetä enemmän, ehtii parantua. Onko siis 200 vuotinen elämä luojan lykky persoonallisuushäiriöisille? Ensimmäiset 190 vuotta on kärsivä häiriöitynyt, mutta viimeiset 10 vuotta saa elää onnellisena terveenä? Ihanan hyvä elämä.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Hah! En usko. Voin hyvin kuvitella että palstan äitihullu jankkaa vielä 200v iässäkin "mun äiti! mun äiti! kamala hirviö joka tuhosi lapsensa!"
Riittäisikö tuhatvuotinen elämä?
Aika tosiaan parantaa haavat, jos nyt ei sitten vuosien aikana satu uusia pitkäaikaisia altistuksia traumalle, joka pitäisi häiriötä yllä.
Maksimissaan on ihmiselle elinaikaa annettu 120-vuotta. Tätä pidempään ei eletä, ennen kuin Jumala toisin sanoo.
N28
Vierailija kirjoitti:
Hah! En usko. Voin hyvin kuvitella että palstan äitihullu jankkaa vielä 200v iässäkin "mun äiti! mun äiti! kamala hirviö joka tuhosi lapsensa!"
Älyttömän hauskaa jos vauvapalsta on olemassa vielä vuonna 2150 ja jos täällä on vielä silloinkin tuollaisia viestejä. Toivottavasti olen silloin vielä elossa näkemässä sen.
Ehkä sitä elämää ei kuitenkaan voi kovin "hyväksi" kutsua jos se on ekat 190 vuotta silkkaa kärsimytsä.
Mä oon pohtinut että onko alzheimer pershäiriöisten pelastus. Jos mieli ja muisti haperoituu aivan totaalisesti ja ihminen unohtaa ihan kaiken mitä hänelle on koskaan tapahtunut niin voiko olla että henkilöstä tulee aivan uusi henkilö. Okei, se vanhus olisi raihnainen ja ei osaisi huolehtia itsestään ja ei muistaisi mitään... mutta ehkä se olisi myös onnellinen kun kaikki vanha paha olisi poissa?
Pitkäaikaistutkimusten mukaan persoonallisuushäiriö pahentuu erityisesti ensimmäisen 150 vuoden aikana, kun ihminen on kerryttänyt kaunaa ja myrkyttänyt lähipiiriään todella pitkään. Vikat 50 vuotta ovat puhdasta helvettiä ja tutkijoiden mittaristo loppui kesken, joten vielä ei ole luotettavaa aineistoa tältä ajalta. Näyttää myös siltä, että pahimmat helvetin nostattajat myös elävät pisimpään ja on harkittu 300 vuotta kestäviä tutkimuksia. Mikä pahan tappaisi? 🔥
Vierailija kirjoitti:
Mä oon pohtinut että onko alzheimer pershäiriöisten pelastus. Jos mieli ja muisti haperoituu aivan totaalisesti ja ihminen unohtaa ihan kaiken mitä hänelle on koskaan tapahtunut niin voiko olla että henkilöstä tulee aivan uusi henkilö. Okei, se vanhus olisi raihnainen ja ei osaisi huolehtia itsestään ja ei muistaisi mitään... mutta ehkä se olisi myös onnellinen kun kaikki vanha paha olisi poissa?
Googlasin "does alzheimer's change personality" ja paljon tuli tuloksia ja pahalta vaikuttaa, esim:
"It is known that personality and behavioral changes accompany Alzheimer's disease. Caregivers report irritability, moodiness, or loss of motivation in their patients, which negatively affect their quality of life."
Eli alzheimer voi vaikuttaa persoonallisuuteen mutta negatiivisesti.
Lisäksi löytyi borderline persoonallisuushäiriöön (BPD) liittyen:
"over 65% of children with BPD will develop either Alzheimer’s Disease or Parkinson’s Disease as they grow older"
Eli jos sulla on borderline niin todennäköisesti sulle kehittyy alzheimer ja se todennäköisesti vain pahentaa sun tilaa. Eli onnea sulle vain sun elämään.
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistutkimusten mukaan persoonallisuushäiriö pahentuu erityisesti ensimmäisen 150 vuoden aikana, kun ihminen on kerryttänyt kaunaa ja myrkyttänyt lähipiiriään todella pitkään. Vikat 50 vuotta ovat puhdasta helvettiä ja tutkijoiden mittaristo loppui kesken, joten vielä ei ole luotettavaa aineistoa tältä ajalta. Näyttää myös siltä, että pahimmat helvetin nostattajat myös elävät pisimpään ja on harkittu 300 vuotta kestäviä tutkimuksia. Mikä pahan tappaisi? 🔥
Ai noin se menee. Hyvä kun kerroit. Hyvä kun löytyi oikein tutkittua tietoa aiheesta.