Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni hyväksyy lapsensa pilven polton?

Vierailija
03.04.2013 |

Peukuta kyllä tai ei.

Hämmästelin vain tuossa toisessa ketjussa kuinka pilviveikot puolustavat tätä "lääkekasvia" suorastaan terveelliseksi. Mutta eikö mikä tahansa aine liikaa tai väärin käytettynä ole huono asia. En koskaan kannustaisi lastani pilven käyttöön sillä perusteella että se on terveellisempää kuin tupakka eikä aiheuta riippuvuutta.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
2/17 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyisin, kunhan se on kohtuullista.

Vierailija
4/17 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taatusti, olen nähnyt niin monta esimerkkiä siitä mitä jumitusta se on ja millaisen älyttömän riippuvuuden synnyttää. Ihan lähipiiristä löytyy useita tapauksia. Ja itse en polta, hyi helkkari sentään. En kestä sitä oloa.

Vierailija
5/17 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 täsmentää vielä: mitä PASSIVOIVAA jumitusta! Saakelin punasilmäiset velttoilijat, yöh. Eri asia kipulääkkeenä, mutta huvikäyttö = ei.

Vierailija
6/17 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 10:25"]

5 täsmentää vielä: mitä PASSIVOIVAA jumitusta! Saakelin punasilmäiset velttoilijat, yöh. Eri asia kipulääkkeenä, mutta huvikäyttö = ei.

[/quote]

No mulla se huvikäyttö on ollut sellaista max kerran kuussa, tällä hetkellä edellisestä polttamiskerrasta on 2,5 vuotta. Kun sitä pilveäkin voi polttaa ihan satunnaisesti, ei tarvitse alkaa päätoimiseksi sauhuttelijaksi.

Vierailija
7/17 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mun mielestä pakkoruotsi on tosi väärin, siis ei niiden ruotsissakaan tarvii opiskella suomea :O

pilvi on ihan jees

Vierailija
8/17 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannustais, mutta vähemmän olisin huolissani siitä, jos nuo nyt kotona retkottaa sohvalla vaapaa aikoinaan, kun et olisivat jossain, ties missä, kännissä kaatuilemassa ja vajaa kuntoisina kaikille vaaroille alttiina.En ainakaan tuomitsisi. Ja jos nyt miettii vaikka kuinka usein saa lukea alkoholilla olleen vaikutusta asioihin, niin ei koskaan kyllä, että pilvellä oli osuutta.

Vierailija
9/17 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottekste tosissanne ????

meiän lapsi ei sais  ennen 18-vuoden ikää rahaa, jos paljastuis pösyttelijäks. Ja muutettais vaikka itse tekemästämme omakotitalostamme pois mikäli paljastuisi että täällä on näin huonoa seuraa..  HUHHU mitä jegii täällä.

Polttelin nuorena muutaman vuoden ajan päivttäin ja minulle puhkesi pakko-oieisuus ja ahdistuneisuus häriö, joista käsin vieläkin. Sen jälkeen eksyin kokeilemaan vaikka mitä aineita. kaverini sai ahdistuskohtauksia joutui lopettamaan pilven ja oli jo 20-vuotias alkoholisti (sitä ennen nätti ja viisas nuori tyttö). yksi kaveri vetää piriä kerran viikossa ja dokailee, kolmas ja neljäs polttelee edelleen ja ovat niin jumisia etten jaksa niiden kanssa pyöriä.

Itse lopetin  18-vuotiaana homman.

näen näitä kavereita silloin tällöin ja tuntuu että ovat edelleen samassa mihin ne jätin.

t. stadinlapsi ja maalaisäiti (lapset 10 ja 14)

Oikeesti haloo. Jos sinulle ei ole käynyt mitään pilvestä niin se ei tarkoita ettei lapsellesi kävisi. Lapsellasi voi olla vaikka jokin mielenterveydellinen taipumus, mikä ei koskaan tuli esiin ilman pilveä.

ja säälittävään mun mielestä vanhemmilta sanoa, että parempi kuin rööki. Se on luovuttamista. Kumpikaan ei käy päinsä!

Vierailija
10/17 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 11:33"]

Oottekste tosissanne ????

meiän lapsi ei sais  ennen 18-vuoden ikää rahaa, jos paljastuis pösyttelijäks. Ja muutettais vaikka itse tekemästämme omakotitalostamme pois mikäli paljastuisi että täällä on näin huonoa seuraa..  HUHHU mitä jegii täällä.

Polttelin nuorena muutaman vuoden ajan päivttäin ja minulle puhkesi pakko-oieisuus ja ahdistuneisuus häriö, joista käsin vieläkin. Sen jälkeen eksyin kokeilemaan vaikka mitä aineita. kaverini sai ahdistuskohtauksia joutui lopettamaan pilven ja oli jo 20-vuotias alkoholisti (sitä ennen nätti ja viisas nuori tyttö). yksi kaveri vetää piriä kerran viikossa ja dokailee, kolmas ja neljäs polttelee edelleen ja ovat niin jumisia etten jaksa niiden kanssa pyöriä.

Itse lopetin  18-vuotiaana homman.

näen näitä kavereita silloin tällöin ja tuntuu että ovat edelleen samassa mihin ne jätin.

t. stadinlapsi ja maalaisäiti (lapset 10 ja 14)

Oikeesti haloo. Jos sinulle ei ole käynyt mitään pilvestä niin se ei tarkoita ettei lapsellesi kävisi. Lapsellasi voi olla vaikka jokin mielenterveydellinen taipumus, mikä ei koskaan tuli esiin ilman pilveä.

ja säälittävään mun mielestä vanhemmilta sanoa, että parempi kuin rööki. Se on luovuttamista. Kumpikaan ei käy päinsä!

[/quote]

ja kaikki alko siitä, että chillisti polteltiin ja kuunneltiin regeetä..

Vierailija
11/17 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä hallitun kannabiksen viihdekäytön hyväksyn ennemmin kuin alkoholinkäytön, joka suomalaisilla tuppaa olemaan lähes poikkeuksetta hallitsematonta. Hallitsematon pössyttely ei ole jees sekään. Mutta jos kysytään vain kyllä tai ei, vastaan kyllä.

Vierailija
12/17 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos stadin äiti tuosta mielipiteestäsi! Itse olen kanssasi aivan samoilla linjoilla, omille lapsilleni en koskaan tule sallimaan pilvenpolttelua.

Mun lapsistani ei tule passiivisia työkyvyttömiä "chillailijoita" 20-vuotiaana.

Vierailija
13/17 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapsellasi voi olla vaikka jokin mielenterveydellinen taipumus, mikä ei koskaan tuli esiin ilman pilveä."

Toi nyt on vähän turhaa jossittelua, mistä sitä tietää oisiko kuitenkin puhjennut vaikkei pilveä oliskaan käyttänyt.

Se että hiisaa joskus ei tarkoita että olisi samantien kunnon sekakäyttäjä-narkki jolla ei ole muuta elämää kuin pilvi

Ite blaadaan silloin tällöin, niin teki myös äiti nuorempana mutta on nykyään ihan kunnon fiksu työssäkäyvä ihminen. Kavereista löytyy sitten näitä kunnollisia tapauksia ja niitä joilla ei mene niin kauhean hyvin mutta en kyllä näkisi syyksi sitä opilveä koska sitä voi käyttää myös "normaalit" ihmiset ilman mitään ongelmaa.

Mutta tietenkään en haluaisi että omat mahdolliset lapset eivät joisi/röökaisi/blaadaisi ennenkuin ovat 18v. 

Vierailija
14/17 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöset asiat on jotenkin niin pirun kaukana omasta maailmastani, vaikka olen varmaan liikkunut yössä enemmän (työkseni ja vapaalla), kuin muut tässä ketjussa yhteensä. Satun vain olemaan eri ikäluokkaa, kuin muut kirjoittajat. Minun lapsuudessa ja nuoruudessa ei pilveä saati huumeita ollut, kun ehkä Helsingissä jossain määrin. Pikkukaupungissa jossa vartuin, kiersi huhu, että eräs ulkomailla vaihto-oppilaana ollut olisi siellä jotain huumetta kokeillut. Näin siis 70-luvulla. Nykyään samaisessa pikkukaupungissa on huumeongelmat arkipäivää.

Vaikka siis olen koko ikäni yöelämässä (ravintoloissa) pyörinyt ja töissä ollut, ei minulle ole koskaan huumeita tarjottu, enkä ole niitä koskaan edes nähnyt saati kokeillut.En polta edes tupakkaa. 623Tältä pohjalta on luonnollista, että kantani huumeisiin (jota pilvikin on) on jyrkän kieleteinen.

Oma poikani on onneksi jo aikuinen, eikä hänkään pilveä, eikä muitakaan huumeita käytä. Väittää, että ei ole edes kokeillut, tiedä sitten onko totta, mutta ainakaan vakituisesti ei mitään käytä, ei edes tupakkaa polta.

Vierailija
15/17 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 14:30"]

"Lapsellasi voi olla vaikka jokin mielenterveydellinen taipumus, mikä ei koskaan tuli esiin ilman pilveä."

Toi nyt on vähän turhaa jossittelua, mistä sitä tietää oisiko kuitenkin puhjennut vaikkei pilveä oliskaan käyttänyt.

Se että hiisaa joskus ei tarkoita että olisi samantien kunnon sekakäyttäjä-narkki jolla ei ole muuta elämää kuin pilvi

Ite blaadaan silloin tällöin, niin teki myös äiti nuorempana mutta on nykyään ihan kunnon fiksu työssäkäyvä ihminen. Kavereista löytyy sitten näitä kunnollisia tapauksia ja niitä joilla ei mene niin kauhean hyvin mutta en kyllä näkisi syyksi sitä opilveä koska sitä voi käyttää myös "normaalit" ihmiset ilman mitään ongelmaa.

Mutta tietenkään en haluaisi että omat mahdolliset lapset eivät joisi/röökaisi/blaadaisi ennenkuin ovat 18v. 

[/quote]

mitenniin jossittelua me oltiin lauma söpöjä ja reippaita tyttöjä, kunnes päädyttiin polttelee ja mulla ei todellakaan ollut mitään mt-ongelmia ennen sitä ja tasan tarkkaan johtu siitä..Ja kelaa mun 20v parhaasta kaverista tuli alkoholisti?? ihan normaali tyttö se oli ennen sitä.

alkoi viattomasti siitä, kun tsygäiltiin hietsun rantaan katteleen maisemia pullopongin kanssa. Mulla on hyvä perhe ja oon ollu hyvä tyttö ennen ja jälkeen tuon muutaman vuoden hiisaamisen. Vasta sitten kun lopetat niin ymmärrät. se on vaan fakta. huhhu, et se voi tehdä huonoa.

Joo ja ei oo sama asia kuin joku sekäkäyttäjä narkki, mut en varmasti ois ikinä kokeillu mitään muutakaan jos en ois pilveä polttanu.

Vierailija
16/17 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä minä että mies on polteltu nuoruudessa, mies yhä joskus kerran 1-2 kuussa. Silti ehdottomasti EN hyväksyisi. Oon nähnyt mitä senkin väärin- ja liikakäytöstä seuraa lähipiirissä. Mieskin lopettaa vähäisen polttelun kun lapsella on muutama vuosi ikää; mieluummin antaisin esimerkkiä vaikka tupakan polttelusta kuin tästä. En tunne vielä ketään mt-häiriöistä tai syrjäytynyttä, jonka ongelmat olisivat lähteneet liikkeelle tupakan polttelusta. Kannabiksesta tunnen.

Vierailija
17/17 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 17:34"]

. Mieskin lopettaa vähäisen polttelun kun lapsella on muutama vuosi ikää; .

[/quote]

Just joo. Vai että lopettaa? Miksei se lopeta jo nyt, jos kerran kuvittelee pystyvänsä? Ja vielä pahempaa: sinäkin kuvittelet hänen pystyvän lopettamaan.

Lapsi oppii isän vaatteista ja hiuksista tuoksun ja alkaa aivan varmasti vetämään hyvin nuorena, koska tuoksu on tuttu ja "turvallinen". Hirveät vanhemmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi