Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheen työnjako? Reilua vai vaadinko vain liikaa?

Vierailija
03.04.2013 |

Hei!

Nyt on alkanut nyppimään tuo mies. Hankimme joku aika sitten uuden kodin ja uuten kotiin mentyämme olen huomannut piirteitä, jotka saavat minut raivon partaalle.

Mies on tosi tarkka rahoistaan. Meillä maksetaan kaikki puoliksi. Mutta työt eivät sitten jakaudukaan tasan. Ruuan laitto on aina minun vastuullani. Mies kyllä syö sitä mielellään, ennen siitä jäi pakastettavaksi, nyt kattilat ammottavat tyhjyyttään ja ruokakulut todellakin jaetaan puoliksi, vaikka mies syö enemmän, kun minä ja lapseni yhteensä. Minä pesen myös pyykit ja pääsääntöisesti siivoan itsekseni.

Ennen mies maksoi oman asuntonsa kulut kokonaan, niinkuin minäkin. Nyt maksamme puoliksi, mikä tarkoittaa sitä, että toisen pankkitili pullistelee ja minä elän lapsineni kädestä suuhun. Ja MISSÄÄN nimessä en tarkoita, että miehen pitää elättää lapseni, mutta...

On alkanut tuntumaan siltä, että mies siis saa rahoilleen enemmän vastinetta kuin minä...ns täyden ylöspidon ja sitä paitsi minun ruokakuluni ovat miehen myötä kasvaneet, kun hän syö kuin hevonen ja silti maksamme ruuan puoliksi...olenko siis turhasta nipottaja vai mitä mieltä olette? Onko myös antaa vinkkejä, miten tilanne saadaan balanssiin? Muuta, kuin ero? Sitäkin olen harkinnut, olen aina pärjännyt hyvin lasteni kanssa myös yksin ja sitä paitsi, ennen minulla oli omaakin aikaa, sitäkään ei enää ole :)

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä, ydinperheessä tosin, maksetaan kaikki yhdessä siten että molemmat maksavat tuloistaan saman prosenttimäärän. Ei siis markka sulta ja markka multa vaan talouden menot kerätään taloustilille tyyliin 78 prosenttia mun 2000:sta ja 78 prosenttia sun 3500:sta.

Mutta tietenkin sun täytyy elättää omat lapsesi, siis sun ja lasten isän.

Vierailija
22/23 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 jarkaa vielä, että kotihommelit jaetaan suurin piirtein puoliksi ajankäytöllisesti ja että "omaan" rahaan eli siihen 22%iin ei toisella ole mitään sanomista. Usein kuitenkin käy niin, että mies varaa omista rahoistaan ulkomaanmatkan perheelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä pese miehen pyykkejä tai tee hänelle ruokaa. helppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän