Kuinkahan paljon kannattaisi varata rahaa viikon matkalle Barcelonaan?
Kommentit (16)
En tiedä mitä siellä voi tehdä, minne mennä ja mitä ne maksaa. Mutta lähinnä noin suunnilleen. Tietysti luottokortti mukana mutta lähinnä käteistä meinasin. -ap-
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 17:05"]
En tiedä mitä siellä voi tehdä, minne mennä ja mitä ne maksaa. Mutta lähinnä noin suunnilleen. Tietysti luottokortti mukana mutta lähinnä käteistä meinasin. -ap-
[/quote]
Barcelonassa on niin paljon tekemistä ja näkemistä, että oikeasti kannattaisi tehdä jonkinlainen matkaohjelma. Sanoisin että 80 euroa päivä on ihan kelpo summa.
Käteistä? En ota koskaan käteistä mukaan. Se kun pöllitään, se on tylsä reissu se. Enkä jaksa vartioida koko ajan tavaroitani.
Barcelonassa on kyllä todella paljon taskuvarkaita, joten ei kannata pitää paljoa käteistä mukana ja kortti eri paikkaan kuin se käteinen. Se miten paljon tarvitsette rahaa riippuu teistä, kaikki maksaa saman kuin Suomessa paitsi ruoka ja juoma vähän halvempaa.
Huvipuistot, ulkona syöminen, baarihyppely, nähtävyydet, pikku shoppailu jne vie yllättävän paljon rahaa. Itse matkustan nyt 10-vuotiaan kanssa ja alle 200 ei olla pärjätty missään. Viime kesänä Köpiksessä juuri ja juuri riitti, kun se on niin kallis maa.
Riippuu mitä aiotte tehdä mutta matkustin viime keväänä lapseni kanssa ja ruokiin meni n. 70-80€ per päivä meiltä kahdelta.
"Huvipuistot, ulkona syöminen, baarihyppely, nähtävyydet, pikku shoppailu jne vie yllättävän paljon rahaa. Itse matkustan nyt 10-vuotiaan kanssa ja alle 200 ei olla pärjätty missään. Viime kesänä Köpiksessä juuri ja juuri riitti, kun se on niin kallis maa."
Joo, noin 200 €/päivä. Mutta käteistä ei kannata mukaan ottaa.
Kannatko suomessakin paljon käteistä mukana lompakossa?
Riippuu paljon siitä mitä aikoo tehdä ja ostaa. 50 euroakin riittää jos ei käy useassa maksullisessa nähtävyydessä viikon aikana, syö kerran päivässä tai harvemmin ravintolassa, ei shoppaile. Jos menee ensimmäistä kertaa Barcelonaan, niin rahaa kuluu kenties enemmän kuin seuraavilla matkoilla. Viikko on lyhyt aika, ja jos haluaa nähdä ja kokea paljon, menee pelkästään pääsymaksuihin kohtuullisen paljon rahaa.
Jonkin verran ottaisin käteistäkin, korteilla maksaminen ei aina ole mahdollista. Rahat ja kortit useampaan säilöön, ei kerralla kaikkea mukaan.
Ihan minibudjetilla en silti lähtisi, sillä kaikkea voi tapahtua.
mulla meni canarialla 1000e viikossa. Minä ja lapsi ja osteltiin kyllä aika paljon kaikkea
Ei sinne käteistä tarvii mukaan. Kortilla nykyaikana toimitaan. Toki tarvittaessa saat käteistä nostettua siellä pankkiautomaatista, ihan niinkuin täällä kotosuomessakin.
Jos nyt välttämättä haluat käteistä mukaan, niin ihan joku 50 euroa maksimissaan, isompia summia ei kannata mukana kantaa.
Meillä on yleensä vähintään 150€ per päivä syömisiin kahdelle. Ja loput sitten ostoksiin ja pääsymaksuihin yms
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 18:51"]
Ei sinne käteistä tarvii mukaan. Kortilla nykyaikana toimitaan. Toki tarvittaessa saat käteistä nostettua siellä pankkiautomaatista, ihan niinkuin täällä kotosuomessakin.
Jos nyt välttämättä haluat käteistä mukaan, niin ihan joku 50 euroa maksimissaan, isompia summia ei kannata mukana kantaa.
[/quote]
Ottaisin käteistä pari sataa ja kaksi pankkikorttia jos haluaisin pelata varman päälle. Jos jättää yhden kortin varaan, niin aika katastrofaalinen tilanne. Yksi ainoa kortti voidaan varastaa, se voi vioittua tai hävitä automaattiin. Mulla on Suomessa pari kertaa automaatti "nielaissut" kortin ennen nykyisiä malleja joissa kortti jää automaatin ulkopuolelle osittain. Niissä Barcelonan automaateissa joita olen käyttänyt, kortti menee täysin sisälle.
mitens jossain ravintoloissa turvallista antaa kortti mukaan vai onko heilläkin maksulaitteet mukana? Tai taksi?
madridissa ollessamme oli käteistä joista osa mukana ja osa hotellissa. Maksoin ruoat ja pääsymaksut niillä ja shoppailut kortilla.
-ap-
Kaikissa Barcelonan ravintoloissa ei ole maksulaitetta joka tuodaan asiakkaalle. Ainakin vuosi sitten oli tilanne, jossa kortti olisi viety pois näköpiiristä. Päätin maksaa käteisellä.
Meitä oli kaksi aikuista emmekä kyllä tarvinneet päivän ruokiin ja juomiin yli sataa euroa yhtenäkään päivänä, vaikka syötiin Ramblan varrellakin, missä siis on tosi kallista. Pääsymaksuihin kyllä menee rahaa tosi paljon. Barcelona on ihana kaupunki eikä kohteista tule pulaa. Ihanaa matkaa!
No varmaan riippuu siitä, mitä meinaatte tehdä ja missä käydä.