Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko vapaaehtoisessa lapsettomuudessa jotain pahaa

Vierailija
31.03.2013 |

vai onko se aivan hyvä asia, jos olet jotain mieltä niin perustele myös kantasia

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi erityisesti pitäisi perustella lapsettomuutta, ei toisen syyt kuulu muille. Päinvastoin vanhemmaksi aikovan pitäisi jotenkin pätevöityä ja perustella miksi juuri hänen pitää saada lapsia. Voisi monella lamppu syttyä pään päällä ennenkuin tekee kolme muksua liian pienellä ikäerolla eikä sitten jaksakaan hoitaa niitä.

Vierailija
2/30 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miun pitäisi perustella sinulle? Jos olet valinnut lapsettomuuden elämääsi, se on sinun ratkaisusi, eikä miulla ole siihen mitään sanottavaa. Niinkuin ei kai siullakaan minun "lapsellisesta" kahden lapsen elämästä. Et kai sinäkään arvioi tai arvostele ihmisiä sen mukaan, onko heillä lapsia? Vai onko siusta se parempi, jolla ei ole lapsia? Ja ne tyhmiä, jotka tuhlaavat vuosiaan, rahaansa ja ehkä uraansakin lasten hyväksi?

Sillä mistä sinä tietäisit, onko se tyhmää. 

Minä rakastan lapsiani, ja rakastan lasteni isää enkä vaihtaisi päivääkään toiseksi. Vaikka olisin voinut säästetyillä rahoilla (jos ei ois lapsia) ostaa itselleni vaikka Maseratin. Perheeni on minulle kuitenkin autoa tärkeämpi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on loistavaa, että on lapsettomuuteen päätyneitä naisia/miehiä. He olisivat yleensä huonoja vanhempia, jos menisivät vain yleisten odotusten mukaan hankkiutumaan äideiksi/isiksi. Luulen, että huonoissa vanhemmissa useimmat ovatkin niitä, jotka eivät koskaan oikein olisi haluneet äideiksi-isiksi. Mutta eivät tajunneet ratkaista asiaa pysyttelemällä lapsettomina.

Myös pariutuessa sellaisen kumppanin kanssa jolla on lapsi voisi pysähtyä: haluanko tätä. Ja jos kumppani ei kelpaa lapsen kanssa, niin älkää ihmeessä alkako seurustella, sillä siitä ei hyvää seuraa.

Vierailija
4/30 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 18:07"]

Minusta on loistavaa, että on lapsettomuuteen päätyneitä naisia/miehiä. He olisivat yleensä huonoja vanhempia, jos menisivät vain yleisten odotusten mukaan hankkiutumaan äideiksi/isiksi. Luulen, että huonoissa vanhemmissa useimmat ovatkin niitä, jotka eivät koskaan oikein olisi haluneet äideiksi-isiksi. Mutta eivät tajunneet ratkaista asiaa pysyttelemällä lapsettomina.

Myös pariutuessa sellaisen kumppanin kanssa jolla on lapsi voisi pysähtyä: haluanko tätä. Ja jos kumppani ei kelpaa lapsen kanssa, niin älkää ihmeessä alkako seurustella, sillä siitä ei hyvää seuraa.

[/quote]

Niin siinä voi myös käydä toisinkin, se vela tajuaa, että on sittenkin hyvä äiti/isä ja haluaa sen omankin lapsen. Näin kävi minulle, kun tapasin miehen jolla oli jo ennestään yksi lapsi. Nyt meillä on myös yhteinen enkä päivääkään vaihtaisi pois. :)

Vierailija
5/30 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen elää tavallaan. Siinä ei ole mitään muuta vikaa kuin se, että vapaaehtoisesti lapsettomat ovat usein hyvin kärkkäitä syyllistämään niitä, jotka ovat halunneet lapsia. Mikseivät he voi olla onnellisia oman valintansa kanssa ja antaa lapsia tekevien olla onnellisia lastensa kanssa?

Vierailija
6/30 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneshan aloitus tämä on sinulta aiheesta. Jos olet sinut lapsettomuutesi kanssa, miksi teet jatkuvasti aiheesta aloituksia.

Itse asiassa kun lapsettomuutesi ei oikeasti kiinnosta ketään.

Vierailija
7/30 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on erittäin hyvä ja arvostettava valinta. Kunnioitan paljon enemmän vapaaehtoisesti lapsettomia kuin heitä, jotka lisääntyvät holtittomasti. Holtittomaksi katson esimerkiksi sen, että vauvakuumeen reaktio on raskaus tai että tehdään toinen tai kolmas lapsi "siksi kun muutkin".

448

Vierailija
8/30 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 ja 3 ovat selvästikin näreissään joko vapaaehtoisesta lapsettomuudesta tai siitä, että joku rohkenee asiasta täällä keskustella. :)

Vierailija
9/30 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 14:06"]

vai onko se aivan hyvä asia, jos olet jotain mieltä niin perustele myös kantasia

[/quote]

Mikä on kantasia?

Vierailija
10/30 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksiköhän 2 ja 3 kokevat asian noin voimakkaasti, olisi mielenkiintoista tietää mistä tuollainen asenteellisuus pulppuaa?

Vierailija
11/30 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko kysyä, mitä huonoa siinä on, niin yksi asia, joka tulee mieleen, on väestön vanheneminen. Jonkun muun lapsen pitäisi hoitaa sinua, kun olet vanha. Kuitenkin tulevaisuudessakin ihmisiä tarvitaan muihinkin töihin kuin vanhustenhoitoon.

Köyhissä maissa on paljon ihmisiä, mutta kyllä kaikki mieluiten tekisivät töitä ja eläisivät ihan kotimaassaan. Suuressa mittakaavassa ns. länsimaalaisten vähäinen lapsiluku, ja jos tulevaisuudessa tännekin tulee yhä enemmän nuorta työvoimaa sitten muualta, tarkoittaa myös suomalaisen kulttuurin ja geeniperimän muutosta. Sen voi sitten jokainen miettiä, mitä hyvää tai mitä huonoa siinä on. Ainahan kansat ovat sekoittuneet toisiinsa ja muodostaneet uusia kansoja.

Vierailija
12/30 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllättävän monelle se on paha paikka siksi, että eivät itse ole ymmärtäneet asian olevan oma valinta. Kovin moni toimii ulkoisten odotusten mukaan eikä tee itse omia päätöksiään.

Vierailija
13/30 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 14:18"]

miksiköhän 2 ja 3 kokevat asian noin voimakkaasti, olisi mielenkiintoista tietää mistä tuollainen asenteellisuus pulppuaa?

[/quote]

En koe asiaa mitenkään voimakkaasti. Minä en itse erityisemmin pidä (pikku)lapsista ja minulla on useita tuttavia, jotka ovat jääneet vapaaehtoisesti lapsettomiksi. Samoin minulla on useita lapsiperhetuttavia. Itselläni on yksi lapsi ja se riittää minulle. Minun mielestäni jokainen saa ihan vapaasti valita itse elintapansa ja tehdä lapsia tai olla tekemättä niitä, ei se minua kiinnosta eikä vaikuta siihen, mitä ajattelen kyseisestä aikuisesta. Tällä palstalla pyörittyäni useamman vuoden olen kuitenkin huomannut monasti, miten kärkkäästi lapsettomat hyökkäävät lapsia tehneiden kimppuun. Se on minusta omituista. Eivätkö he sittenkään ole onnellisia valintansa kanssa vai miksi he ylipäänsä piittaavat siitä, mitä muut ajattelevat heidän valinnastaan?

# 2

Vierailija
14/30 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 14:08"]

Moneshan aloitus tämä on sinulta aiheesta. Jos olet sinut lapsettomuutesi kanssa, miksi teet jatkuvasti aiheesta aloituksia.

Itse asiassa kun lapsettomuutesi ei oikeasti kiinnosta ketään.

[/quote]

Sama pätee lapsiin. Miksi siitä äitiydestä pitää juttuja tehdä, jos on sinut valintansa kanssa? Toisten lapset eivät oikeasti kiinnosta ketään.

Vierailija
15/30 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kulunut aihe, jolla on tarkoitus vain haastaa riitaa ja aiheuttaa äreää vastakkainasettelua epärakentavasti. Ap ei tasan varmasti ole itse lapseton. Busted.

Jännä juttu, mutta minä en tunne yhtäkään lapsetonta (mutta tunnen ja olen tuntenut montakin lapsetonta) joka puuttuisi lapsellisten ihmisten lapsellisuusvalintaan tai lapsilukuun ainakaan niin että itse olisin sellaista ollut kuulemassa. Siis vaikka kuinka mietin, niin ei, ei tule mieleeni. Mutta toiseen suuntaan, voi kyllä on tullut kuultua kaikenlaista. Ja lapseton olen siis itsekin, mutta ei minua millään tavoin liikuta mitenkä monta lasta muut hankkii tai on hankkimatta. En IKINÄ esitä niin tunkeilevia kysymyksiä ihmisille, enkä IKINÄ puutu muiden elämänvalintoihin jollei minua siihen hyvin selkeästi rohkaista.

Vierailija
16/30 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 14:18"]

[/quote]

En koe asiaa mitenkään voimakkaasti. Minä en itse erityisemmin pidä (pikku)lapsista ja minulla on useita tuttavia, jotka ovat jääneet vapaaehtoisesti lapsettomiksi. Samoin minulla on useita lapsiperhetuttavia. Itselläni on yksi lapsi ja se riittää minulle. Minun mielestäni jokainen saa ihan vapaasti valita itse elintapansa ja tehdä lapsia tai olla tekemättä niitä, ei se minua kiinnosta eikä vaikuta siihen, mitä ajattelen kyseisestä aikuisesta. Tällä palstalla pyörittyäni useamman vuoden olen kuitenkin huomannut monasti, miten kärkkäästi lapsettomat hyökkäävät lapsia tehneiden kimppuun. Se on minusta omituista. Eivätkö he sittenkään ole onnellisia valintansa kanssa vai miksi he ylipäänsä piittaavat siitä, mitä muut ajattelevat heidän valinnastaan?

# 2

[/quote]

tämä on minun ensimmäinen aloitus aiheesta, en ole huomannut tässä ketjussa agressiivisuutta muiden osalta kuin sinun

Vierailija
17/30 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 14:06"]

[/quote]

Mitäpä, jos itsekin vastaisit ja perustelisit kantasia?

Vierailija
18/30 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5 lasta ja mekin nyt ollaan lisääntymättä, odotellaan hetki ja sitten kohta ehkä olisi kuutosen vuoro. :)

Meillä on jokainen lapsi ollut toivottu ja yrityksen kautta saatu. Ja välillä ollaan käytetty ehkäsyä ja ihan tietosesti oltu lisääntymättä. Ajatella!

Vierailija
19/30 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin näkisin niin, että lapsen teossa maassa nimeltä Suomi ei ole mitään ylevää. Kaikki on ilmaista lapselle ja jopa vanhemmille, joten vanhemmuudessa ei ole mitään vaativaa, jos ei itse halua.

Vierailija
20/30 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin kannatettavaa. Jokainen lapsi ansaitsee syntyä lapsille jotka oikeasti haluavat olla lapselle vanhempia, ja on kauheaa jos ihmiset tekevät lapsia mistään muusta motiivista.

Vapaaehtoisesti lapsettomien huono maine tulee siitä kovaäänisestä vähemmistöstä joka riehuu nettipalstoilla haukkuen lapsia ja äitejä ja kerskaillen oman elämäntapansa ylivertaisuudella. Ne ovat vain yksittäisiä kusipäitä joita tietenkään kukaan ei ikimaailmassa vanhemmiksi toivoisikaan, eivätkä he mitenkään edusta koko vapaaehtoisesti lapsettomien kenttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi