Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä 10v pojalle koulun jälkeen muuta kuin pelaamista?

Vierailija
31.03.2013 |

On yksikseen tai kaverin kanssa iltapäivisin kolmisen tuntia, plus miinus. Muuta eivät osaa tehdä kuin pelata konsolipelejä tms. Emme jaksaisi tapella vastaankaan. Vaikka en itse todellakaan suosi jatkuvaa tietokonepelaamista. Meillä päin lähes kaikki lapset ovat koukussa noihin.

Kun minä olin lapsi, luin kirjoja, piirtelin, kävin soittotunneilla, leikin omia leikkejä kotona, joskus kaverin kanssa. Meidän poikamme eivät lue kirjallisuutta. Mitä muuta puuhaa heille voisi koulun jälkeiseksi ajaksi keksiä?? Illalla on kyllä sitten urheiluharrastusta ym.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ongelmia pelaamisen kanssa, konsoli on otettava pois ja sanottava, että nyt täytyy keksiä itse jotain kehittävämpää tekemistä. Ei kai siinä sen kummempaa.

Vierailija
2/6 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pojat tykkää olla ulkona?

Talvella pulkkailua, lätkän (tai tossupallon) pelaamista tai ihan vaan lumileikkejä.

Kesällä fudista, kirkkistä, pyöräilyä yms.

Meilläkin ollaan sovittu, että läksyt tehdään heti koulun jälkeen ja useimmiten toimii hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaa miettiä, mikä määrä pelaamista ja minkälaiset pelit ovat oikeasti ongelma. Ei se välttämättä ole paha, jos lapsi haluaa koulun jälkeen nollata pään pelaamalla, mutta tietysti suuri osa peleistä on huonoja, pystyttekö valvomaan mitä pelit ovat? Onko lapsi pelien jälkeen levoton tai ärtynyt?

Minulla on 9-v. poika joka tykkää pelata lähinnä jotain ralli- ja jalkapallopelejä tietokoneella ja joskus määrästä väännetään. Aika hyvin keksii muutakin tekemistä kuitenkin. Haluaisin vähän herätellä ajattelemaan, onko lapsella aiemmin(kaan) ollut paljon vapaata leikkiaikaa, sillä ne lapset, jotka jo pieninä oppivat leikkimään, askartelemaan, ulkoilemaan jne. omatoimisesti, osaavat keksiä tekemistä aika hyvin myöhemminkin. Jotkut lapset ikään kuin suu ammollaan odottavat, että joku keksii heille, mitä nyt tehdään, elämä on ollut aikataulutettua harrastamista, kylpylää, huvipuistoa tai suureellista Koko Perheen Pulkkamäkeä toisensa perään, mitään ei lapsella itsellään tunnu tulevan mieleen.

Vierailija
4/6 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 10 v poika tulee kaverin kanssa koulusta joko meille tai menevät kaverin luokse (sovitaan etukäteen vanhempien kesken).

Syövät ensin välipalaa, tekevät läksyjä, juttelevat, pelaavat legoilla, lautapeleillä, piirtävät  tms.

Poikani soittaa minulle aina kiltisti, kun läksyt on tehty ja kysyy saavatko mennä ulos. Vasta kun tulen kotiin, niin alkaa tietokoneelle vonkaaminen :)

meillä tämä toimii vain siksi, koska kummankin pojan perheessä ollaan samoilla linjoilla pelaamisen kanssa.

Vierailija
5/6 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/6 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöräily on pojan mielestä kivaa

muuten kännykän ääressä

koko ajan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän