Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teennäisyyden kulttuuri rantautui Suomeen ja koko maailmaan

Vierailija
31.03.2013 |

Facebookit sun muut twitterit ja se kaikki makea teennäisyys, yliisosiaalisuus. Ihan helvettiä introverteille. Kuka nykyään samoilee luonnossa, lukee kirjoja, soutelee järvellä? Kohta ei mitään omaa arvokasta kulttuuriperimää ei ole enää missään, kaikki on vaan sellaista huudahtelevaa Hi!!I How are you päläpälää Suomessakin. Ja työnantajatkin tosissaan mukana kuulemma, että naamakirjassa on oltava muuten on outo kummajainen. Siis miten tämä oikein onnistui, missä arvostelukyky?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vain oma itsesi ihan rauhassa. Äläkä usko, että viihdemedia  kertoo ihmisistä koko totuuden. Meitä on aika paljon, jotka viittaamme kintaalle "vaatimuksille", että koko ajan pitäisi jakaa, keskustella  ja verkottua.

Vierailija
2/7 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soutelen järvellä, samoilen luonnossa, luen kirjoja ja kalastan. Joskus käyn tällä palstallakin.

Teennäisyys ei ole ongelmista suurin, vaan kaikkeen tunkevat markkinavoimat ja viihdeteollisuus. Ne tekevät meistä velttoja niin fyysisesti kuin henkisestikin. Henkinen velttous on mielen syöpä, joka tekee ihmisestä reagointiin kykenemättömän puolivihanneksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, joo, kiitos teidän "aitojen" ihmisten, esimerkiksi synttäreille kutsuminen ei onnistu ryhmäpostauksena, vaan pitää erikseen näille Perähikiän Liisoille käydä soittelemaan, että pääsetkö silloin ja silloin. Kun sitten synttäreille tulevat, haluavat kuvia erikseen sähköpostiin jälkeenpäin, koska eivät pääse niitä Facessa olevia kuvia katsomaan.

Mullakin on kaveri joka ei koskaan liity Faceen, ja joka ikinen kerta kun käy meillä, haluaa katsoa mun Facebook-kavereista yhteisten tuttujen kuulumisia, kuvia jne. Huoh.

Sitten vielä ylpeilevät sillä, että eivät ole vaivattomasti tavoitettavissa. Samat asiat saa selittää sataan kertaan, kun näille hienohelmoille ei kelpaa se, että saisivat tiedon siitä ja siitä facebookista, vaan pitää aidosti naamatusten keskustella ne samat asiat jotta saa sen kunnon kontaktin. Ihmeellisintä on se, että tosiaan pitävät itseään aitoina ja ihanina ihmisinä (kuten kirjoittaja 2).

Vierailija
4/7 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näytä sentään pitävän yhtään paikkaansa tuo että täytyisi olla Facebookissa päästäkseen duuniin. Mä oon it-alalla, en ole Facebookissa  tai muussa sosiaalisessa mediassa. Vaihdoin juuri työpaikkaa, ja olisin päässyt useampaankin  hakemistani paikoista, huolimatta siitä ettei some kiinnosta.

Vierailija
5/7 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 13:35"]

Niin, joo, kiitos teidän "aitojen" ihmisten, esimerkiksi synttäreille kutsuminen ei onnistu ryhmäpostauksena, vaan pitää erikseen näille Perähikiän Liisoille käydä soittelemaan, että pääsetkö silloin ja silloin. Kun sitten synttäreille tulevat, haluavat kuvia erikseen sähköpostiin jälkeenpäin, koska eivät pääse niitä Facessa olevia kuvia katsomaan.

Mullakin on kaveri joka ei koskaan liity Faceen, ja joka ikinen kerta kun käy meillä, haluaa katsoa mun Facebook-kavereista yhteisten tuttujen kuulumisia, kuvia jne. Huoh.

Sitten vielä ylpeilevät sillä, että eivät ole vaivattomasti tavoitettavissa. Samat asiat saa selittää sataan kertaan, kun näille hienohelmoille ei kelpaa se, että saisivat tiedon siitä ja siitä facebookista, vaan pitää aidosti naamatusten keskustella ne samat asiat jotta saa sen kunnon kontaktin. Ihmeellisintä on se, että tosiaan pitävät itseään aitoina ja ihanina ihmisinä (kuten kirjoittaja 2).

[/quote]

Minä en ymmärrä, miksi kukaan antaa oikeuden käytännössä kaikkeen elämässään yksityiselle yritykselle, kuten Facebookille. 

Vierailija
6/7 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 13:35"]

[/quote]

Onko tosiaan noin vaivalloista olla henkilökohtaisesti ihmisten kanssa tekemisissä?

Näyttää ihan siltä, että ihmissuhteissa nykyään määrä korvaa laadun.

Vierailija
7/7 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 13:51"]

Minä en ymmärrä, miksi kukaan antaa oikeuden käytännössä kaikkeen elämässään yksityiselle yritykselle, kuten Facebookille. 

[/quote]

En minäkään, mutta facebookia ei  saa arvostella, ei ainakaan siellä tietojaan jakavia ihmisiä, ei asettaa kyseenalaiseksi, ei kysellä, onkohan tuo kaikki nyt ihan ok sittenkään. Reaktio on aina sama. Arvostelijat ovat jotain peräkylän pirkkoja, jotka ovat putoamassa kehityksen kelkasta, kun eivät mihinkään luota ja joka paikassa näkevät jotain olemattomia peikkoja.

Ei mitkään uutiset fb:n tietosuojaongelmistakaan heitä hetkauta, ei yksinkertaisesti mikään. Facebookin arvostelijoihin suhtaudutaan syvällä halveksunnalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme