Sivut

Kommentit (254)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät omista kuori/ulkoiluvaatteita, jos niitä ei omassa arjessa tartte. Hassua olisi ostaa vartavasten yhtä reissua varten.

Koiran kanssa pitää lenkkeillä säännöllisesti. Kas kun sitä varten ei tarvitse tuulta ja vettäpitävää ulkoiluvaatetta. Ja voi vaatteitakin lainata, vaikka sukulaisilta joita kävivät tapaamassa. Mutta sitten ei saisi niin tyylikkäitä kuvia instaan ja blogiin.

Ei ne mäykyt taida olla sellaisia joiden kanssa lähdetään 10km lenkille missä tahansa rapasäässä.

Kierros korttelin ympäri riittää kaipunkikoiralle? Huonolla säällä sujautetaan nahkatakin sisälle lämmitelemään. Voisivat koirat hyvinkin tykätä tunnin lenkistä, jos omistajalla ei olisi niin kovin kiire sisälle lämpimään riekaleiksi revityissä farkuissaan.

Tää keskustelu alkaa taas olla tosi ilkeää. Niiden some on täynnä pitkiä kävelylenkkejä ja retkiä rannoille, eli mikä oli syy nyt tähän kommenttiin?

Superilkeää suorastaan. Kuinka me edes iljetään ihmetellä koiriaan niin rakkaudella hoitavien ja tunnollisesti ulkoiluttavien ihmisten ulkoiluvaatteiden puutetta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nyt on väärin, että he remontoivat Stellan sukutaloa, koska se sijaitsee niin kaukana? Ookei.

Niin väärin kuin kahden toisistaan näin kaukana olevan kodin tai loma-asunnon välillä reissaaminen on kelle tahansa muullekin. Erityisen tekopyhää paasata ilmastomuutoksesta tällä elämäntavalla. Eikö sieltä pohjoisesta löydy sukutalolle hoitajia ja asukkaita?

Itse et käy tapaamassa perhettäsi / sukuasi kotipaikkakunnalla, vai sattuvatko asumaan naapurissa? Aivan naurettavaa tekopyhyyttä tämä mammojen ilmastomouhkaus, itse varmaan vain polkupyöräilette ja kävelette joka paikkaan ja lomailette lähimetsässä??

Sukulaisia pääsen tapaamaan kävellen ja julkisilla liikennevälineillä. Kävelen paljon ja retkeilen Sipoossa, Nuuksiossa ja kävelymatkan päässä keskuspuistossa. Ulkomailla työskenteleviä sisaruksia ja serkkuja tapaan harvemmin, kun en halua lennellä heidän luokseen. Osa meistä todellakin elää ympäristöystävällisesti eikä vain puhu siitä ja ahdistu.

No niin, hienoa, kyllä nyt sädekehäsi loistaa. Kävelisitkö edelleenkin tapaamaan sukulaisiasi, jos he asuisivat lapissa? Et, sanoisit, että en halua enää nähdä teitä, kun asutte niin kaukana. Kaikki meistä eivät pysty tai edes halua kaikessa elämään täydellisen ympäristöystävällisesti, eivätkä myöskään ahdistu toisten valinnoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nyt on väärin, että he remontoivat Stellan sukutaloa, koska se sijaitsee niin kaukana? Ookei.

Niin väärin kuin kahden toisistaan näin kaukana olevan kodin tai loma-asunnon välillä reissaaminen on kelle tahansa muullekin. Erityisen tekopyhää paasata ilmastomuutoksesta tällä elämäntavalla. Eikö sieltä pohjoisesta löydy sukutalolle hoitajia ja asukkaita?

Itse et käy tapaamassa perhettäsi / sukuasi kotipaikkakunnalla, vai sattuvatko asumaan naapurissa? Aivan naurettavaa tekopyhyyttä tämä mammojen ilmastomouhkaus, itse varmaan vain polkupyöräilette ja kävelette joka paikkaan ja lomailette lähimetsässä??

Sukulaisia pääsen tapaamaan kävellen ja julkisilla liikennevälineillä. Kävelen paljon ja retkeilen Sipoossa, Nuuksiossa ja kävelymatkan päässä keskuspuistossa. Ulkomailla työskenteleviä sisaruksia ja serkkuja tapaan harvemmin, kun en halua lennellä heidän luokseen. Osa meistä todellakin elää ympäristöystävällisesti eikä vain puhu siitä ja ahdistu.

No niin, hienoa, kyllä nyt sädekehäsi loistaa. Kävelisitkö edelleenkin tapaamaan sukulaisiasi, jos he asuisivat lapissa? Et, sanoisit, että en halua enää nähdä teitä, kun asutte niin kaukana. Kaikki meistä eivät pysty tai edes halua kaikessa elämään täydellisen ympäristöystävällisesti, eivätkä myöskään ahdistu toisten valinnoista.

En tietenkään. Soittelisin heille Skypellä, kuten muillekin kaukana asuville sukulaisille ja tuttaville. Omista valinnoistaan ei tarvitse ahdistua, jos ne eivät ole ristiriidassa omien arvojen kanssa. Muiden valintoja voi paheksua. 

Vierailija

Mun mielestä osoittaa vastuuntuntoa, että huolehtivat koirien hyvinvoinnista ja tarkenemisesta tunturiretkellä, vaikka itse tarkenevat omissa ulkovaatteissaan. Tuuli voi tuntua ikävästi tuollaiseen ohutturkkiseen koiraan.

Vierailija

Tämä on pikkumaisin ketju, mihin olen pitkään aikaan törmännyt. Jestas, kun joku jaksaa analysoida, paheksua, vaatia... todella raskasta luettavaa koko ketju.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tämä on pikkumaisin ketju, mihin olen pitkään aikaan törmännyt. Jestas, kun joku jaksaa analysoida, paheksua, vaatia... todella raskasta luettavaa koko ketju.

Mutta silti luet tätä? Ja jaksat vielä itsekin osallistua, jos et muuten niin paheksumalla muita keskustelijoita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mutta silti luet tätä? Ja jaksat vielä itsekin osallistua, jos et muuten niin paheksumalla muita keskustelijoita.

Arvasin, että tämähän sieltä tulee :) Joo, lukaisin nyt kerralla läpi, kun huomasin, että uusi ketju oli avattu. Ihan vain mielenkiinnosta, aivan kuin sitä pitäisi jotenkin selittää, koska luen kyseistä blogia kuitenkin. En ajatellutkaan klikkailla jatkossa tänne lukemaan, koska kuten sanoin tämä on kertakaikkisen raskasta. Itsekin voisin esittää kritiikkiä joissain asioissa liittyen tähän tai muihin blogeihin, ei ole mitenkään vierasta sinänsä ja ajoittain toki tarpeellistakin, mutta täällä seilataan nyt jollain todella lapsellisella ja pikkumaisella tasolla, ettei kyllä tee mieli keskusteluun enempää liittyä. Harmi, että oli tämän tasoinen keskustelu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että tämähän sieltä tulee :) Joo, lukaisin nyt kerralla läpi, kun huomasin, että uusi ketju oli avattu. Ihan vain mielenkiinnosta, aivan kuin sitä pitäisi jotenkin selittää, koska luen kyseistä blogia kuitenkin. En ajatellutkaan klikkailla jatkossa tänne lukemaan, koska kuten sanoin tämä on kertakaikkisen raskasta. Itsekin voisin esittää kritiikkiä joissain asioissa liittyen tähän tai muihin blogeihin, ei ole mitenkään vierasta sinänsä ja ajoittain toki tarpeellistakin, mutta täällä seilataan nyt jollain todella lapsellisella ja pikkumaisella tasolla, ettei kyllä tee mieli keskusteluun enempää liittyä. Harmi, että oli tämän tasoinen keskustelu.

Oletko muuten käynyt lukemassa Hanna G muuttaa-ketjua? Siellä voisit myös käydä paheksumassa keskustelun tasoa ja sävyä. Mitä muuta oikein odotit löytäväsi bloggaajaa käsittelevästä keskustelusta AV-palstalta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä mäyräkoiria lenkkeilytetä. Niitä kannetaan nahkatakin sisässä kahvilasta ravintolaan. Välillä ne pääsevät rantakalliolle seisomaan siksi aikaa, kun vieressä otetaan dramaattisen taiteellisia mainoskuvia. 

Minulla 2 koiraa. Toinen rakastaa pitkiä lenkkejä, vaikka taivaalta tulisi tulta ja jäätä. Toinen on luonteeltaan ihan erilainen. On suuren työn ja maanittelun takana, että saa edes tarpeensa hoidettua niinä päivinä kun sataa, tulee, lumipyryttää tai on helle. Inhoaa märässä kävelyä. Inhoaa pitkiä matkoja. Pyytää päästä syliin, jos on rapaista, lunta tarttuu karvoihin tai ei vaan huvita kävellä. Iskee jarrut päälle, jos mennään väärään suuntaan (eli toiseen suuntaam kuin koti). On silti vetreässä kunnossa ja elämäniloinen tapaus. Eli kaikki koirat ei välttämättä rakasta himolenkkejä huonolla säällä. Minulta kyllä ulkoiluvaatteita löytyy niin itselleni kuin koirillenikin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kaipaan päivän asu -postauksia vanhojen hyvien aikojen tapaan. Stellalla on loistava tyylitaju ja asukuvat oli aina inspiroivia.. Asukuvat kiinnostaa enemmän kuin naamarasvat.

Onhan siellä asukuvia suurimmassa osassa postauksia. 

Ai Nanso- ja Marimekko-mainoksissa?

Eikö suuressa osassa postauksista ole Stellan kuvia. Ja enpä muista, että olisi monessakaan täysin ilman vaatteita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei niitä mäyräkoiria lenkkeilytetä. Niitä kannetaan nahkatakin sisässä kahvilasta ravintolaan. Välillä ne pääsevät rantakalliolle seisomaan siksi aikaa, kun vieressä otetaan dramaattisen taiteellisia mainoskuvia. 

Minulla 2 koiraa. Toinen rakastaa pitkiä lenkkejä, vaikka taivaalta tulisi tulta ja jäätä. Toinen on luonteeltaan ihan erilainen. On suuren työn ja maanittelun takana, että saa edes tarpeensa hoidettua niinä päivinä kun sataa, tulee, lumipyryttää tai on helle. Inhoaa märässä kävelyä. Inhoaa pitkiä matkoja. Pyytää päästä syliin, jos on rapaista, lunta tarttuu karvoihin tai ei vaan huvita kävellä. Iskee jarrut päälle, jos mennään väärään suuntaan (eli toiseen suuntaam kuin koti). On silti vetreässä kunnossa ja elämäniloinen tapaus. Eli kaikki koirat ei välttämättä rakasta himolenkkejä huonolla säällä. Minulta kyllä ulkoiluvaatteita löytyy niin itselleni kuin koirillenikin.

Mäyräkoiran ruumiinrakennekin on sellainen, ettei välttämättä ole ideaalein pitkiin lenkkeihin ja juoksemiseen. Vaan mäyrien koloon mahtumiseen ja ajamiseen mäyrät ulos pesistään. Nehän ovat tavallaan koiramaailman lyhytkasvuisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Huonon käytöksen paheksuminen on kunnioitettavaa ja toivottavaa kaikilla foorumeilla, joilla sitä esiintyy. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nyt on sitten poliittinen kannanottokin. Arvostan kyllä, ettei ollut mitään puolueen tuputusta, mutta sellaiselta himoreissaajalta ja materian kuluttajalta kuin Stella en kyllä jaksa mitään ilmastovouhotusta kuunnella. Hyvää kritiikkiä olikin tokassa lukijakommentissa.

Niin, hyvä, että kuitenkin jollain tasolla on alkanut tiedostaa ongelman. Mutta ei vastuuta kokonaan poliitikoille voi sysätä. Olennaisinta on yksittäisten ihmisten elintavat ja teot. Poliittisilla päätöksillä sitten avitetaan ja ohjaillaan pahimpia jääriä. Itse olen sitä mieltä, että maito on niin sanotusti jo kaatunut maahan, eikä ilmastomuutosta voi pysäyttää. Millä en kuitenkaan tarkoita, etteikö pitäisi silti tehdä kaikki mitä pystytään katastrofin loiventamiseksi ja vähäiseksikin viivytykseksi.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat