Mikä on suosikkilintusi?
Kevät tulee ja muuttolinnut saapuvat, mikä on oma suosikkisi? Minusta peippojen laulu keväällä on ihanaa:)
Kommentit (43)
Mustarastas ehdottomasti. Ne on ihania pinkoessaan maassa oranssi nokka ojossa.
Laulurastas, ne useimmiten lauleskelevat puiden latvoissa kesäyönä.
Tosin eivät varmaan vielä ole saapuneet takaisin.
Tervapääsky. Lapsuudenkotini vintille eksyi toisinaan tervapääskyjä ja sain niitä sieltä pelastaa. Uskomattoman kaunis lintu läheltä. Pidän myös puukiipijöistä.
Ihania kaikki ja kauniita ja upeita lintuja mutta sydäntä lähimpänä on sinisorsa.
Mustarastas. Sen huilumainen laulu toukokuisena aamuna... Ja tosiaan, viipeltäminen keltainen nokka ojossa :)
Muistattehan pitää kissat kytkettyinä sitten lintujen pesimäaikana...
Pitääkö olla siis muuttolintu? Itse tykkään pöllöistä. Varsinkin tunturipöllö on kaunis.
Meillä pesivistä linnuista haarapääsky. Niiden tulo pihapiiriimme tuo minulle kesän tunteen. Pääskyjen lento ja kirkuminen kesätaivaalla on kaunista katseltavaa. Lintusuosikkini on kuitenkin haikara, harmi, ettei se pesi vielä meillä. Virossa noita upeita isoja lintuja pesineen näkee huhtikuulta syyskuulle. Mieheni teki minulle pari vuotta sitten syntymäpäivälahjaksi kaksi aidonkokoista ja näköistä metallista haikaraa, jotka nököttävät nurmikolla kesäkeittiön kupeessa, täytyy vaan tyytyä niiden ihailuun.
panosorsa, no ei vaiteskaan. Kaikissa linnuissa on mielestäni jotain minkä vuoksi seurata/pitää heistä. Te oppi ottakaatte joutsenista, ne lähtee syksyin palaa keväisin.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö olla siis muuttolintu? Itse tykkään pöllöistä. Varsinkin tunturipöllö on kaunis.
Meidän alueella on on ollut lehtopöllöjä, tosi suloisen näköisiä. Olisi ihana laittaa niille pönttö.
Muuttolinnuista kuovin huuto on mulle kevään merkki. Tulee lapsuuden kesät mieleen.
Ja peipposen liverrys on myös ihanaa.
Teeren pulputus kevätsoitimella..
Vaikea sanoa yhtä suosikkia.
Punakylkirastas. Pihapiirissäni on punakylkirastaita ja kesäöisin yksi livertää pihapuussa koko yön. Lurittelu alkaa myöhään illalla ja jatkuu aamuyöhön. Nukun välillä huonosti, joten seuranani on pihan rastaat.
Peippo, joka tuo kevään. Tervapääsky, koska niistä tulee kesä ja lapsuus mieleen.
Ulkonäkönsä puolesta suloisimpia ovat pyrstötiaiset ja hömötiaiset. Pyrstötiaisia olen nähnyt vain kerran.
Punarinta, puutarhurin pikku apulainen. Tulee heti lähistölle hengaamaan kun olen kukkapenkkejä ruopsuttamassa.
Mäkikotka, maakäki, nostokurki ja ilolintu. Riikinkukko.
Metso, koppelo ja teeret.
Nuista saa mitä parhaat riistaruoat, aivan parasta gourmetia.
Mustarastas täälläkin. Huilumainen laulu on kaunis.
Se riippuu kastikkeesta xD No ei nyt sentään.