Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikamme päiväkodissa on vesirokkoa. Kannattaisiko äkkiä hankki rokote?

Vierailija
22.03.2013 |

Onko siitä enää mitään hyötyä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata, se kannattaa sairastaa pienenä. on tod näk jo tarttunut, jos on tarttuakseen. mä olen oikein tyytyväinen, että meillä on kaikki lapset sairastaneet rokon jo ihan pieninä.

Vierailija
2/16 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medän perheen esikoinen 12 vee ei ole sitä vielä sairastanut. Ehdinkö hänet rokottaa?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se rokote anna suojan 2 viikon päästä. Ainakin se voisi lievittää tautia.

Vierailija
4/16 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulempa, että ei ole enää mitään hyötyä tuosta rokotteesta. Itämisaika rokoissa on aika pitkä ja pisaratartunta todennäköinen. Että kannattaa varautua, että sieltä se nyt on tulossa!

Vierailija
5/16 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei esikoisemme 12 vee ole ollut siellä päiväkodissa?

ap

Vierailija
6/16 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvempi henkilö taitaa olla enää kaksitoistavuotiaana päiväkodissa. Eikös tuon ikäisenä olla jo koulussa?

Vierailija
7/16 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla on siis päväkoti-ikäinen ja tämä 12 vee. He asuvat samassa kodissa.

Vierailija
8/16 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata enää rokottaa, se on varmasti jo tarttunut, jos on tarttuakseen.

Rokotuskaan ei anna täyttä suojaa, mutta aikuiselle rokotus kannattaa silti ottaa, koska tauti voi olla paljon vaarallisempi kuin pikkulapselle. Lapselle en ole rokotusta ottanut ja itse olen taudin sairastanut lapsena.

Vierailija
9/16 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se päiväkoti-ikäinen lapsesi heti tartuta vaikka päiväkodissa olisi tautia. Minä kävisin ottamassa rokotteet.

Vierailija
10/16 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy neuvolasta tai joltain joka oikeasti tietää. Jos muistan oikein niin voi olla jopa vaarallista jos ottaa rokotteen silloin kun on jo saanut tartunnan tai saa sen samaan aikaan kuin rokotuksen. Jos näin niin sitten voisi isommalle ottaa rokotteen koska hän tuskin on vielä saanut tartuntaa (ellei joltain koulusta koska kyllähän sieläkin saattaa olla epidemia liikkeellä tai alkamassa koska tuskin sinun 12 v on ainut iso joka ei ole sairastanut vesirokkoa). Pienemmälle en uskaltaisi ottaa tuossa tilanteessa.

Vierailija
11/16 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11. Eihän tuossa ole mitään logiikkaa. Eihän kukaan voisi koskaan ottaa vesirokkorokotetta, jos se saattaisi olla hengenvaarallista, jos sen olisi jo saanut?! Se kun ei näy mitenkään ennen kuin puhkeaa.

Vierailija
12/16 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

72 tunnin sisällä altistuksesta annettu rokote estää tai ainakin lieventää tautia. Ja mikä tärkeintä kun kysessä vesirokko, rokotus suojaa vaarallisilta jälkitaudeilta.

Vierailija
13/16 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja tosiaan se pienempi tartuttaa vasta muutamaa päivää ennen kuin hänellä alkaa oireet, joten isompi saa tartunnan vasta siitä. 

Meillä esim. lapset olivat samassa päiväkodissa, mutta toinen saikin tartunnan harrastuksesta, niin tasan 14 vrk oli väliä näiden omien sisarustenkin sairastumisella. Ehdittiin jo palauttaa heidät päiväkotiinkin välissä.

Vierailija
14/16 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

12veen rokottaisin niin pian kuin mahdollista. Päiväkotilaista on luultavasti jo myöhäistä rokottaa. Itse otin rokotteen saman päivänä kun tauti puhkesi lapsella ja luultavasti juuri tuon rokotteen ansiosta tauti oli itselläni kohtuullisen lievä (iski tasan 2 vkoa myöhemmin), vaikka aikuinen olenkin.

Vierailija
15/16 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin isommalle rokotuksen, 12-vuotias on jo niin iso että tauti voi olla aika paha. Pienemmälle en ottaisi rokotetta koska todennköisesti ei ehtisi vaikuttaa, ja myös siitä syystä että paremman immuniteetin saa lonnollisella tavalla, eli taudin sairastamalla kuin rokotuksesta.

Vierailija
16/16 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taidan soittaa rokotetta 12-vuotiaalle. Ainakin se vissiin lieventää tautia.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme