Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisit, jos näkisit selän takia sairaslomalla olevan kävelylenkillä?

Vierailija
19.03.2013 |

Mitä tuosta siis ajattelisit? Ajatellaan että on 1. tai 2. sairaslomapäivä. Ja kävely suhteellisen reipasta.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä mitään erityistä. Yleensä selkävaivaisen on syytä liikkua sen verran kuin vaan mitenkään pystyy. Ja se, että pystyy kävelemään vaikka tunnin lenkin, ei todellakaan tarkoita että pystyisi tekemään välttämättä täysimittaista työpäivää. 

Esim. itse olin pitkällä sairaslomalla selän välilevyn pullistuman takia. Kohtuullisen pian pystyin kyllä kävelemään, mutta istumaan en pystynyt pitkään aikaan, eli olin kyvytön istumatyöhöni.

Vierailija
2/34 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että hyvä kun sairaslomalainen kuntouttaa itseään eikä ole jäänyt sohvalle makaamaan. Varsinkin välilevyn pullistumassa kävely tekee hyvää. Istuminen on myrkkyä, eikä makaamaankaan saa jäädä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin että kyseinen henkilö yrittää tehdä ongelmalleen jotain pitkäaikaisesti auttavaa.

Vierailija
4/34 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On saanu lääkkeillä kivun pois ja on heti lähtenyt kuntouttamaan selkää lääkärin ohjeiden mukaan.

Vierailija
5/34 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mitään. Aika usein selkävaivaisen pitää pysyä liikkeellä. Kipulääkkeillä se onnistuukin. Ei se tarkoita että lintsaisi töistä. Jos työ on paljon nostelua sisältävää, kuten hoitotyössä, voi pystyä hyvinkin kävelemään muttei tekemään sitä työtä kunnolla.

Vierailija
6/34 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin että hieno homma.

Vierailija
7/34 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö tekee lääkärin ohjeen mukaan, kevyt liikunta on suositeltavaa. Miksi yleensä kysyt?

Vierailija
8/34 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no oma selkäni on sellainen, että öisin kun pitää maata, meinaa tulla oikeasti itku (ja joskus tuleekin) ainakin ilman kipulääkettä. K'velylenkillä tunnen oloni ihanaksi, kun kipu ei vihlo, vaan pystyn ajattelemaan muutakin kuin selkääni

Vierailija
9/34 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein selän kuntoutusta on juuri liikunta omien voimien mukaan, eli yleensä kävely.

Vierailija
10/34 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelisin, että hyvä kun pystyy liikkumaan, se on parasta hoitoa selälle. Itse asiassa minulla selkäkipuisena käveleminen oli helpompaa kuin paikallaan seisominen, saati istuminen.

Vierailija
11/34 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkävaivaisen tulee kävellä, vaikka sattuisikin, lääkäri määrää.

Vierailija
12/34 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyin siksi kun nykyisin millekään ei tunnu löytyvän ymmärrystä mistään.

ap

Vierailija
13/34 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh...älä viitsi. Sä vaan odotit et kaikki haukkuu sitä kävelijää, että on työtävieroksuva lusmuilija..

Vierailija
14/34 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on skolioosin aiheuttama krooninen selkävaiva. Kipua tunnen lähes aina. Välillä olen liikuntakyvyttömänä sängyssä, mutta kaikkein helpointa on kävellessä. Paikallaan seisominen on pahinta. Pitkään istuminen toiseksi pahinta ja pitkään makaaminen aiheuttaa myös selkäkipua vaikka se alussa aina helpottaakin. Kävellessä tunnen vähiten kipua.

Vierailija
15/34 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin ihan samaa kuin silloin, kun näin ripulin takia saikulla olevan sauvakävelyllä. Lintsaa!

Vierailija
16/34 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma. Esimerkiksi raskausaikana pitkäaikainen istuminen tekee selälle pahaa. Ja jos silloin määrätään sairaslomaa, niin sitä ei kannata viettää sängyssä maaten, vaan pienet kävelylenkit tekevät selälle hyvää.

Vierailija
17/34 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Selkävaivoihin nimenomaan suositetaan liikuntaa.

Vierailija
18/34 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että on saanut saikkua väärällä syyllä. Se ei kyllä haittaa minua mitenkään.

Vierailija
19/34 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä näin kohdunpoiston takia sairaslomalla olevan kävelyllä. Käveli aina pari metriä ja lepäsi hetken. Ajattelin, että hyvä homma, että on lähtenyt liikkeelle ja pyrkii pääsemään nopeasti kuntoon. Tunsin myös sääliä. Muuta en ajatellut.

Vierailija
20/34 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, vaikka olisi mistä hyvänsä syystä sairauslomalla. Mä en ole mikään sairauslomapoliisi enkä kyttää toisten tekemisiä.