Gourmet-gurut hoi! Kertokaas juntille
että mitä on etanavoi??? Tarkoittaako se vaan sitä vs-persiljavoita missä niitä etanoita lillitetään vai onko etanavoi jotakin etanauutteella jatkettua voita. Vaimitä?
Kommentit (10)
no niin on ...yritin kuuklettaa etanavoita ja sain vaan voiteita :)
Mutta ihan oikeasti oon nähnyt ravintolan menussa pihvin kanssa etanavoita. En vaan uskaltanut tilata vaikka teki pihviä mieli kun aattelin että jos siinä onkin jotaki etanasosetta kylessä (öks)
Ymmärrän sua täysin, mielestäni esim tuo etanapuuro kuulostaa kammottavalta, vaikka kuulemma on suurta herkkua:) T.2
Nostan tän vielä josko joku guru olis ehtinyt linjoille... : )
-ap
En ole varma, mutta veikkaan.
Voisiko kyse olla samasta asiasta kuin rapuvoi?
Rapuvoihan on sitä rasvaista tahnaa, jota rapuveitsella rapsutetaan ravunkuoren sisäpinnalta. Ehkäpä etanallakin on kuoren alla sitä "voita"?
Tästä reseptistä selviää:
http://www.houseofbeer.fi/resepti/kunnon-pihvi-ja-etanavoi/
Etanavoi on maustevoita, siinä misä café de Paris, persilja- tai valkosipulivoi.
Etanavoi on helppo tehdä itsekin ja viimeistelee hienosti naudanpihvin maun.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 09:27"]
Tästä reseptistä selviää:
http://www.houseofbeer.fi/resepti/kunnon-pihvi-ja-etanavoi/
Etanavoi on maustevoita, siinä misä café de Paris, persilja- tai valkosipulivoi.
[/quote]
Kiitti! Hyvä et jätin tilaamatta
Ja mulle o ihan sama vaikka friteeratut kärpäset viimeistelis hienosti fileepihvin maun. Nekin jäis mulla syömättä : ))
-ap
[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 09:34"]
Ja mulle o ihan sama vaikka friteeratut kärpäset viimeistelis hienosti fileepihvin maun. Nekin jäis mulla syömättä : ))
-ap
[/quote]
Etanoiden vertaaminen kärpäsiin kertoo ap:sta paljon enemmän kuin hän arvaakaan. Esim. sen että on huono sängyssä.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 09:37"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 09:34"]
-ap
[/quote]
Etanoiden vertaaminen kärpäsiin kertoo ap:sta paljon enemmän kuin hän arvaakaan. Esim. sen että on huono sängyssä.
[/quote]
Ai hitto!! Ei ollut tarkoitus paljastaa sänkysurkeuttani, jopas on noloa LOL
Entä jos kerron vielä että en suostu syömään myöskään sammakoita.... ei kai mun nimi ja osoite selviä tästä?? : D
-ap
En ole kuullut etanavoista, etanapuurosta kylläkin. Yleensähän ne tarjotaan valkosipulivoilla "kuorrotettuna".
Sitten on kauneudenhoitotuote etanavoide.