Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselle ostettiin PERHEPITSA

Vierailija
16.03.2013 |

Kaverin lapsi on 11 ja valtavan ylipainoinen. Olen ihan sanaton. Olimme samalla reissulla ja poikkesimme pitsalle. Poika söi perhepitsan, yksin. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsen syytä jos on lihava, vaan vanhempien jotka ei osaa laittaa rajoja. Just oli joku lääkäri avautunu aiheesta jossain.

Vierailija
2/20 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 13:43"]

Kaverin lapsi on 11 ja valtavan ylipainoinen. Olen ihan sanaton. Olimme samalla reissulla ja poikkesimme pitsalle. Poika söi perhepitsan, yksin. 

[/quote]

Huostaan pitäisi ottaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota puheeksi kahden kesken sen tuntemasi vanhemman kanssa. Sano että olet huolissasi.

Kerro että perhepizza on tarkoitettu useammalle henkilölle.

Tee lastensuojeluilmoitus jos et muuta keksi.

Vierailija
4/20 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat täysin sokeita ylipainolle. Kehuvat vain, kun pojalla on terve ruokahalu. Eikä ole, vaan sairas. 

Vierailija
5/20 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 14:29"]

Ota puheeksi kahden kesken sen tuntemasi vanhemman kanssa. Sano että olet huolissasi.

Kerro että perhepizza on tarkoitettu useammalle henkilölle.

Tee lastensuojeluilmoitus jos et muuta keksi.

[/quote]

Voi hyvä luoja...

"Tekisin lastensuojeluilmoituksen, antavat lapselleen perhepitsan" 

Onko sitten ihme ettei sossuilla riitä aikaa oikeisiin lastensuojelutapauksiin ja lasten tapaamiseen?!

Vierailija
6/20 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella voi olla Prader-Willin oireyhtymä (PWS), eli ei kannata tuomita!

Vierailija
7/20 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomattavan alipainoinen ja pystyn silti helposti veteleen kokonaisen perhepizzan. Mullapa onkin bulimia ;)

Vierailija
8/20 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 16:51"]

[/quote]

Tai sitten vaan tykkää mässyttää ja kelvottomat vanhemmat hyväksyvät moisen -voisko olla?

Vierailija
9/20 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 16:56"]

Minä olen huomattavan alipainoinen ja pystyn silti helposti veteleen kokonaisen perhepizzan. Mullapa onkin bulimia ;)

[/quote]

Minä olin tuon ikäisenä hivenen jopa alipainoinen ja pystyin syömään perhepitsan ihan kepeästi. Aina ollut suuri ruokahalu =)

Nykyisin olen ihan normaalipainoinen aikuinen.

Vierailija
10/20 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa kyseiseen tapaukseen, mutta tuossa iässä itekin

pystyin vetämään "rajattoman määrän" ruokaa. Ja ihan normaalipainon

alarajoilla on painoni aina ollut, aikuisenakin. Nykyään en kyllä pysty

syömään kuin normaalikokoisen pizzan. Pohjaton vatsa kutistui vähän normaalimmaksi ehkä kolmenkympin tienoilla. Edellenkin kyllä syön suurempia annoskokoja kuin valtaosa tuntemistani/näkemistäni ihmisistä.

Vierailija
11/20 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kortisonilääkitys, se lisää ruokahalua. Ylipäätään hoikat syö enemmän kuin ylipainoiset, kuten tämänkin ketjun kommenteista näkee. Aineenvaihdunta määrittelee loput.

Vierailija
12/20 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ylipainoasioissa vanhempien tulisi katsoa peiliin. Ei tuon ikäinen välttämättä osaa arvioida, mikä on sopiva annoskoko tms. jos vanhemmat eivät sitä ole ikinä opettaneet. Monet vanhemmat palkitsevat/lohduttavat tms. lapsiaan ruualla, ja vaikka se silloin tuntuisikin hyvältä idealta, lapsi voi siitä vanhempana kärsiä paljon. 

Mitään lastensuojeluilmoitusta ei kannata tehdä siitä, että vanhemmat ostivat lapselleen perhepizzan, mutta hienovaraisesti asiasta voi vanhemmille yrittää sanoa. Jos lapsi on oikeasti ylipainoinen (ei pelkkää lapsenpyöreyttä), uskon että koulussakin tähän on ehkä puututtu.

t. ravitsemusterapeutti

Vierailija
13/20 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jassoo, sitä on katseltu kaapelikanavilta oikein dokumentti, jossa on kerrottu tämmöisestä syndroomasta, jossa lapsella on pohjaton ruokahalu. Mitä näitä syntyy vuodessa, viisi? Suurin osa kehitysvammaisia. Eiköhän tässä tapauksessa tiedettäisi, jos kyse olisi kehitysvammasta.

Se, että lapsella on pohjaton ruokahalu EI tarkoita sitä, että hänen pitää saada mättää ihan pohjattomasti ruokaa. Oikeat annoskoot kuuluvat kasvatukseen ja perhepitsan kalorit eivät todellakaan ole missään suhteessa siihen, mitä lapsi kaipaa yhdeltä aterialta. Pitsaa voi toki syödä, mutta sitten salaattia ja jotakin muuta. Ja jos lapsi on ylipainoinen, se viittaisi, että tämä ei ole yksittäinen tapaus.

Että haloo itsellenne. Herätkää lapsuuden ylipainoon. Minä olin joskus sairaalloisen ylipainoinen, lapsena siis, ja tie normaalipainoiseksi on ollut valtavan tuskainen. Saavutin päämääräni vasta 34-vuotiaana.

[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 16:51"]

[/quote]

Vierailija
14/20 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee heti lastensuojeluilmoitus. 

Vierailija
15/20 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin teininä ihan valtavia annoksia. Kerrankin joku puolituntematon aikuinen tuli kyselemään onko minulla syömishäiriö. Juu, ei ollut, oli vaan nälkä. Olen myös aina ollut hyvin hoikka, mikä varmaan vaan lisäsi huolehtijoiden huolta. Mutta en ole koskaan oksentanut ruokaa tai kärsinyt pakonomaisesta ahmimisesta. Tämä ihan off topic. Pystyin nuorena vetämään helposti perhepitsan yksinäni.

t. 175cm, 57kg, ja nyt ikää 39 vuotta.

Vierailija
16/20 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUtta jos lapsi on huomattavan ylipainoinen ei ole mitään syytä antaa lapselle perhepitsaa! Ja jos lapsela on Prader-Willin oireyhtymä (tunnen yhden tällaisen lapsen) on vanhemmilla vielä suurempi vastuu lapsen syömisestä! Tuo tuntemani kyseisestä oireyhtymästä kärsivä lapsi on normaalipianoinen koska ihan vauvasta saakka on opetettu mikä on oikea määrä ruokaa mitä kuuluu syödä. 

Vierailija
17/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö kuin syöttöporsas.

Vierailija
18/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, täällä taas tulee kertomuksia miten laihat syö kauheita annoksia. Meillä syö kyllä ihan koko perhe siitä perhepitsasta, siis Kotipitsan L koko muistaakseni, mies aika suuriruokainen 188cm yli 100kg, minä 172cm 130kg ja kaksi ekaluokkalaista poikaa. Ja vain kerran päivässä syödään "lämmin ruoka" Viimeksi pitsasta jäi pala jonka toinen poika söi iltapalaksi. Täällä ei kukaan koskaan usko kuinka vähän ruokaa mä syön kun oon näin iso, ihmiset olettaa mun vetävän varmasti yksin sen perhepitsan minkä perheelle haen joskus perjantaina töiden jälkeen.

Vierailija
19/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinipoika on perheen laihin ja hän syö sen perhepizzan. Meille muille riittää normaali pizza.

Vierailija
20/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla kortisonilääkitys, se lisää ruokahalua. Ylipäätään hoikat syö enemmän kuin ylipainoiset, kuten tämänkin ketjun kommenteista näkee. Aineenvaihdunta määrittelee loput.

Ahhahhahahah

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän