Mikä voi olla kun meinaa nukahtaa keskellä päivää?
kun menen sänkyyn näin päivällä istumaan hetkeksi, niin alkaa kamalasti väsyttää. ? Sitten jos laitan silmät kiinni hetkeksi niin olenkin jo pian unessa.
Kommentit (10)
Et nuku riittävästi öisin tai unenlaatu ei ole hyvää, olet stressaantunut tai kuormittunut fyysisesti tai henkisesti jne. Itse olen aina ollut tuollainen, pahimmillaan se on kun olen stressaantunut jostain tai erityisen kiireinen. Vaikka muka nukkuisin normaalisti, niin nukahtelen helposti mm. autoon, luennoille jne. Ei kaiken takana ole jokin sairaus - jos kroppa tarvitsee unta, niin silloin sitä tulee liian vähän muuten.
Vierailija kirjoitti:
Et nuku riittävästi öisin tai unenlaatu ei ole hyvää, olet stressaantunut tai kuormittunut fyysisesti tai henkisesti jne. Itse olen aina ollut tuollainen, pahimmillaan se on kun olen stressaantunut jostain tai erityisen kiireinen. Vaikka muka nukkuisin normaalisti, niin nukahtelen helposti mm. autoon, luennoille jne. Ei kaiken takana ole jokin sairaus - jos kroppa tarvitsee unta, niin silloin sitä tulee liian vähän muuten.
nukuun 8 tuntia... En koe olevani stressaantunut mistään
Univelkaa, verensokerit koholla, epäterveellinen ruokavalio, verenpainetta, ylipainoa, jne.?
Ole kiitollinen.
Mä olen liki 5-kymppinen nainen, joka on umpiväsynyt, työuupunut, eikä pysty nukkumaan. Aivot ei anna lupaa. Tämä jos mikä on painajainen.
ei hitto,tähänkö on tultu.
uusavuttomuus saavuttaa uuden tason.
hei mikä mulla on ku on nälkä jos en ole syönyt kolmeen päivään`?
meenx lääkäriin?
Uniapnea tuli minullekin mieleeni. Valitin vuosikausia väsymystäni erinäisille lääkäreille. Lopulta psykiatri, muuan vähän tavallista harkitsevammalta vaikuttava tapaus, tuli ajatelleeksi uniapneaa. Siihen mennessä kaikki olivat vain sanoneet, että se on masennuksen oire. Sain lähetteen tutkimuksiin. Tuloksena oli keskivaikean ja vaikean rajamailla oleva apnea. Ilmeisesti se on jopa alidiagnosoitu vaiva, mutta en tiedä. Näistä asioista pakkaa olemaan kantoja jos jonkinlaisia, enkä haluaisi omaksua niistä mitään vain oman korvasyyhyni vuoksi.
AP, mene ihmeessä lääkäriin, jos tuo alkaa haitata arkeasi. Ei ole noloa tai aiheetonta. Syyn löytymiseen voi mennä aikaa, mutta jos se syy löytyy ja saadaan hoidettua, voit kokea kohtalaista elämänlaadun paranemista. Tai sitten et. Mutta kannattaa ehdottomasti yrittää!
Vierailija kirjoitti:
ei hitto,tähänkö on tultu.
uusavuttomuus saavuttaa uuden tason.
hei mikä mulla on ku on nälkä jos en ole syönyt kolmeen päivään`?
meenx lääkäriin?
Miksi olet noin ilkeä? Oletko nyt varmasti hyvä ihminen? Kai aloittajalla on oikeus kysyä ja ihmetellä, koska mitään ilmeistä syytä väsymykselle ei ole. No, tähän on tultu, juu...
Niin ja olen nuori, syön hyvin ja terveellisesti ja liikun ulkona.