Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala AMMATTIKRIISI! Auttakaa!

Vierailija
07.03.2013 |

Anteeksi raflaava otsikkoni, mutta mulla alkaa olla oikeasti epätoivoinen olo. 

lähdenkö tavoittelemaan tulevan äitoyslomani aikana ammatinvaihtoa opiskelemalla 

vai

alistunko kohtalooni, joka on olla täydellisesti työhönsä leipääntynyt sairaanhoitaja?

lähdin aikoinani opiskelemaan sh:ksi äitini sanelemana ja nyt kun ikää on tullut, olen alkanut tajuamaan, miten tavallaan vahingollinen tilanteeni on-ammattia ei lapsiperheessä asuntolainaisena noin vain lähdetäkään vaihtamaan. Lisäksi ihan mikä ala vain häviää työllisyystilanteessa sairaanhoidolle, eli joka tapauksessa vaihtaisin 'huonompaan'.

mitä tekisitte tilanteessani?

Kommentit (3)

1/3 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Kuulostaa siltä, että sinulla on aikalailla ääripäät tuossa esitetty. Joko ammatin vaihto tai alistuminen. Koska puhut tulevasta äitiyslomasta, oletan että lapsi ei ole syntynyt. Suosittelen, ettet tee äitiyslomalle sitovia suunnitelmia ennen kuin näet miten elämä lähtee rullaamaan. Äitiysloma myös on sen verran pitkä, että mieli ehkä ehtii muuttua.

Kun aika on, voisit mennä vaikka ammatinvalintapsykologille TE toimistoon miettimään mitkä olsivat realistiset vaihtoehtosi ja mihin ominaisuutesi ja kiinnostuksesi ohjaavat.

Itse uskoisin että sairaanhoitajan koulutuksella voi päästä monenlaisiin erilaisiin työnkuviin. Tai olisiko sinun työhön palattuasi mahdollisuus keskustella esimiehen kanssa työnkuvan muutoksesta työpaikkasi sisällä.

Yritä pitää mielessäsi vaihtoehtojen kirjoa.

Ja hyvää äitiyslomaa, kunhan se alkaa!

Vierailija
2/3 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari esimerkkiä lähipiiristä, toinen lähti oppisopimuksella opiskelemaan kokiksi ja on tyytyväinen. Toinen jäi äitiysloman jälkeen aikuisopintorahalle ja opiskeli ylemmän amk:n ja on nyt koordinaattori tms yksityisellä ja liksa kuulemma hyvä. Vaihtoehtoja löytyy, ei sun tartte jäädä jumiin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä,

kiitän vastauksestasi. valmistuin 10v sitten ja kokeillut laidasta laitaan hoitajan työtehtäviä. Lopulta joudun aina palaamaan ajatukseen ammatinvaihdosta. Tunne on vain sellainen, etten jaksa 'lopun elämääni' olla hoitsun ammatissa. Se ei vain ole mua varten. Silti mietin, teenkö liian ison harppauksen jos vaihdan alaa. Onpa ärsyttävä ja väsyttävä tilanne :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi