Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kerro minulle uskon edustaja

Vierailija
05.03.2013 |

en kuulu kirkkoon, en usko jumalaan, en jeesukseen, en taivaaseen, en helvettiin jne jne en myöskään ole ideologisesti ateisti, olen aina pyrkinyt elämään nuhteetonta elämää, minulla on sisäinen halu olla hyvä muille ja välittää, elän muutenkin kuin olisin uskovainen, kunnioitan raamatun neuvoja, koska ne ovat mielestäni jokaisen ihmisen päässä muutenkin ilman että lukee raamattua, meillähän on omatunto, empaattisuus, moraali, etiikka sisäsyntyisesti jos vain haluamme antaa niiden ohjata meitä.  tietysti olen virheellinen niin kuin olet sinäkin. Haluaisin tietää että joudunko minä teidän tulkintanne mukaan helvettiin koska olen pakana. toivon asiallisia vastauksia. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaampa että vatikaani on pian rajun kriisin keskellä, kestämättömän toimintansa takia

Vierailija
22/24 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan itsessäni samankaltaisuutta kanssasi, vain sillä erolla, että minä olen ollut uskossa lapsesta asti. Minä olen nähnyt Jeesuksen kotonani. Olin noin 5 vuotias ja tiesin kuka Hän on. Olen aina rukoillut ja uskonut Jumalaan. En käy juuri ollenkaan kirkossa, vaan pidän yhteyttä keskustelemalla Jumalan kanssa. Luin Neale Donald Walsch:in 1. kirjan Keskusteluja Jumalan kanssa ja asiat joita olin itsekin ymmärtänyt saivat vahvistuksen. Jumala ei rankaise, eikä helvettiä ole. Sinä itse luot oman elämäsi. Älä sure elämäsi kurjuutta tai pyydä rahaa tai ihmetekoja. Kiitä kaikesta jumalaa ja elä iloiten elämääsi. Sinä luot oman elämäsi sellaiseksi kuin se on. Mitä paremmin elät Jumalan antamin neuvoin sitä paremmin olet lähellä jumaluutta. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, eli , meidän on opittava monessa elämässä ymmärtämään totuus. Kuolemaa ei ole, me saamme vain uuden muodon. Elämme ikuisesti. 

Ole vahva uskossasi ja levollisin mielin, iloitse joka hetkestä. Luojan kädenjälki näkyy kaikessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 00:17"]

Ompas vähän kummallista ja paradoksaalista, myös toisaalta valaisevaa. eli uskovainen voi ottaa rennommin kun tietää saavansa synnit anteeksi kunhan vaan uskoo (amerikkalais italialainen malli). toisaalta jos raamatun ohjeet olisivat etusialla tässä asiassa maailma olisi parempi ainakin uskovaisten osalta, mutta sitten ei pääsisi taivaiseen.  

sitten oma lukunsa kirkon rikollinen toiminta, esim katolisen kirkon raiskaus- ja pedofiilitoiminta ympäri maailmaa jonka paavi on jättänyt käsittelemättä asiaan kuuluvalla vakavuudella.

sekä kirkon merkittävät epäonnistumiset tieteeseen liittyvissä asioissa, kuinka kirkko on tullut jälkijunassa ja kieltänyt tieteelliset tosiseikat kunnes 300:n vuoden päästä on hyväksynyt tosiasiat välttyäkseen tulemasta täysin naurunalaiseksi.

ja kuinka jumalan edustaja maanpäällä ei ole pystynyt hoitamaan tällaisia asioita oikealla tavalla.

myös uskonnon muuttuminen historian saatossa, mikä oli totuus 300 vuotta sitten ei enään olekkaan totuus. keskiajalla uskovaisen piti hyväksyä ihmisten polttaminen ja ties mitä. ollaanko nyt sitten tilanteessa missä uskonto on oikeassa vai pitääkö sitä taas muuttaa.

kirkko kuitenkin esiintyy uskonnon edustajana kaikesta huolimatta. Raamattua tulkitaan erilailla eri aikakausina ja eri maissa, mikä niistä tulkinnoista on se oikea, mikä ei. mikä tulkinta on kristinuskoa. Ja israeli ei ainakaan ole kääntänyt toista poskea palestiinalaisille, vaikuttaa että siellä on kaksi yhtä hullua kansaa vastakkain.

Kirkon maine on niin tahraantunut, se toimii yhtä väärin kuin mikä tahansa monikansallinen suuryritys.

uskon että meillä pohjoismaissa asiat on täysin toisella mallilla, onhan meillä arvot niin toiset kun esimerkiksi eteläeuroopassa (jossa olen asunut 16 vuotta), missä räikeä rikollinen elämäntyyli elää sulassa sovussa kristinuskon kanssa.

tämä kaikki sopii hyvin siihen periaatteeseen että riittää kun uskoo, sitten on portit auki taivaaseen. ei vaan sovi minun pieneen kallooni.

[/quote]

tässä tulos

http://yle.fi/uutiset/jokaista_kirkkoon_liittynytta_kohti_eroaa_nelja_jasenta/6526674

Vierailija
24/24 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tieda mihin joutuu. Pelastusvarmuutta ei kukaan voi saavuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi