Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsella EI tulisi olla oikeutta isään ja äitiin?

Vierailija
04.03.2013 |

Kysytään näin päin, kun se ei kuulemma ole mikään oikea argumentti että lapsella tulisi olla oikeus sekä isään että äitiin.

Miksi ei olisi?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sellaisia oikeuksia jaellaan? Ei ihmisillä ole mitään oikeuksia yhtään mihinkään, sitä vaan sattuu saamaan mitä sattuu. Joillain ei ole vanhempia ollenkaan, toisille tulee paskat väkivaltavanhemmat ja toisille kuninkaat. Ei maailma ole mikään oikeuslaitos.

Vierailija
2/38 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 15:08"]

Kysytään näin päin, kun se ei kuulemma ole mikään oikea argumentti että lapsella tulisi olla oikeus sekä isään että äitiin.

Miksi ei olisi?

[/quote]

NO miten sä takaat sen oikeuden nytkään? Ja onko se todella niin, että lapselle olisi tärkeintä, että toisella vanhemmalla on pimppi ja toiselle pippeli, sitten kaikki on hyvin?

Kyllä se mun mielestäni on paljon järkevämpi rajaus lasten kannalta, että lapsella on oikeus näihin lapsen oikeuksien julistuksessa määriteltyihin asioihin, kuin tuohon vanhempien sukupuolilla määriteltyihin oikeuksiin, jotka ei oikeasti takaa yhtään mitään.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lasten_oikeudet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ja äiti ei ole edellytys eikä tae hyvästä alusta elämään.

Vierailija
4/38 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 15:08"]

Miksi ei olisi?

[/quote]

NO miten sä takaat sen oikeuden nytkään? Ja onko se todella niin, että lapselle olisi tärkeintä, että toisella vanhemmalla on pimppi ja toiselle pippeli, sitten kaikki on hyvin?

Kyllä se mun mielestäni on paljon järkevämpi rajaus lasten kannalta, että lapsella on oikeus näihin lapsen oikeuksien julistuksessa määriteltyihin asioihin, kuin tuohon vanhempien sukupuolilla määriteltyihin oikeuksiin, jotka ei oikeasti takaa yhtään mitään.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lasten_oikeudet

[/quote]

Selvennän sekoiluani: Lasten oikeuksien julistuksessa on määritelty lapsen kehityksen ja onnellisen elämän kannalta olennaiset asiat. Mikään niistä ei edellytä kahta eri sukupuolta olevaa vanhempaa.

Vierailija
5/38 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos viittaat homokeskusteluun, mua vähän säälittää noi homot vaikka vastutankin niiden adoptio-oikeutta. Olisi kuitenkin parempi että lapsi pääsisi hyvään homokotiin kun kasvaisi laitoksessa. Eli jos ei löydy hetero adoptoijaa tietyssä ajassa lapselle, voisiko sitten ajatella että homopari voisi adoptoida lapsen, onhan se kuitenkin parempi kun laitos. Enkä tässä yhteydessä tarkoita sääliä pahalla vaan inhimillisesti, hekin ovat ihmisiä ja yksilöytä, ehkä tämä seula homot ja heterot on vähän turhan karkea. tietysti on hyvin rakastavia ja huolehtivia homopperheitä, kuitenkin suhtaudun varauksella joihinkin homoalakulttuureihin jossa koko elämäntyyli vaikuttaa varsin "epänormaalilta". 

Vierailija
6/38 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs sitten kun lasta kiusataan homo-vanhemmista? Lapsia voidaan toki kiusata muistakin asioista, mutta jos lapsi ei itse ole valinnut pääsevänsä/joutuvansa homo-vanhemmille. Voisiko homot adoptoida sen ikäisiä jotka osaavat itse sanoa haluuko homoperheeseen?

Vierailija
7/38 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 15:23"]

mitäs sitten kun lasta kiusataan homo-vanhemmista? Lapsia voidaan toki kiusata muistakin asioista, mutta jos lapsi ei itse ole valinnut pääsevänsä/joutuvansa homo-vanhemmille. Voisiko homot adoptoida sen ikäisiä jotka osaavat itse sanoa haluuko homoperheeseen?

[/quote]

Oikeasti: kasva aikuiseksi.

Vierailija
8/38 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 15:18"]

jos viittaat homokeskusteluun, mua vähän säälittää noi homot vaikka vastutankin niiden adoptio-oikeutta. Olisi kuitenkin parempi että lapsi pääsisi hyvään homokotiin kun kasvaisi laitoksessa. Eli jos ei löydy hetero adoptoijaa tietyssä ajassa lapselle, voisiko sitten ajatella että homopari voisi adoptoida lapsen, onhan se kuitenkin parempi kun laitos. Enkä tässä yhteydessä tarkoita sääliä pahalla vaan inhimillisesti, hekin ovat ihmisiä ja yksilöytä, ehkä tämä seula homot ja heterot on vähän turhan karkea. tietysti on hyvin rakastavia ja huolehtivia homopperheitä, kuitenkin suhtaudun varauksella joihinkin homoalakulttuureihin jossa koko elämäntyyli vaikuttaa varsin "epänormaalilta". 

[/quote]

Ja heteroillako sitten ei ole "epänormaaleja" alakulttureita? Salli mun nauraa.

Vierailija
9/38 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No biologisesti jos ajatellaan, se ei ole mikään "oikeus" vaan perusfakta (ainakin niin kauan kunnes kloonausta aletaan harjoittaa): jokaisella lapsella ON biologinen äiti ja biologinen isä.

Sen sijaan lapsella ei tietenkään ole OIKEUTTA siihen, että nämä mainitut sukusolujen luovuttajat olisivat myös hänen sosiaaliset vanhempansa. Isä voi kuolla ennen lapsen syntymää, äiti voi kuolla synnytykseen, ja siinä lapsi sitten oikeuksineen on.

Olisi tietenkin hyvä, että lapsella olisi jokin jumalallinen oikeus siihen, että hänestä huolehtii ja hänet kasvattaa joku rakastava ihminen (biologinen vanhempi tai ei), mutta kun sitäkään oikeutta ei voi kenellekään taata. Jokainen tietää, kuinka paljon maailmassa on lapsia, joista ei huolehdi kukaan.

Siihen kuitenkin pitää tietenkin PYRKIÄ, että jokaisella lapsella ainakin yksi huolehtija´ja kasvattaja on, ideaalitapauksessa kaksi tai useampikin tällainen ihminen. Hyvä malli on, että nämä huolehtijat ovat lapsen biologiset vanhemmat. Yhtä hienoa, jos lapsi saa rakastavan adoptiovanhemman/vanhemmat. Äiti ja isä, äiti ja äiti, isä ja isä, äiti yksinään, isä yksinään, täti, eno, mummo, kummi. Pääasia, että lapsella on joku turva.

Ja selväsanainen vastaus kysymykseen, jota ap todellisuudessa tarkoittaa: kaksi samaa sukupuolta olevaa vanhempaa on ihan yhtä hyvä - ei parempi eikä huonompi - asia kuin kaksi eri sukupuolta olevaa vanhempaa. Sukupuoli ei ratkaise, rakkaus ja huolenpito ratkaisevat.

Vierailija
10/38 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 15:18"]

[/quote]

Ja heteroillako sitten ei ole "epänormaaleja" alakulttureita? Salli mun nauraa.

on tietysti, en puhunut tässä heteroista vaan homoista. naura vaan jos koet editäväsi asioita sillä tavallä.

[/quote]

Vierailija
11/38 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Lasten maailmassa pienempikin syy riittää kiusaamiseen.

Eikö se ole lasta kohtaan väärin, että joku vieras ihminen päättää hänen loppuelämästään, sijoittaako hänet heteroparille vai homoparille. Lapsi siis ei itse pääse päättämään vaan päätöksen tekee vieras taho. Kuvittelisi että laitoksessa ei tarvitse kasvaa kun adoptiossa niin pitkät jonot on.

Vierailija
12/38 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 15:43"]

[/quote]

[/quote]

Lasten maailmassa pienempikin syy riittää kiusaamiseen.

Eikö se ole lasta kohtaan väärin, että joku vieras ihminen päättää hänen loppuelämästään, sijoittaako hänet heteroparille vai homoparille. Lapsi siis ei itse pääse päättämään vaan päätöksen tekee vieras taho. Kuvittelisi että laitoksessa ei tarvitse kasvaa kun adoptiossa niin pitkät jonot on.

[/quote]

Ja mistäs ne lapset sen asenteensa oppivat? Mitäs jos SINÄ kasvattaisi lapsesi hyväksyväksi ihmiseksi etkä opettaisi omia ahdasmielisiä asenteitasi?

Vierailija
13/38 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No eipä kukaan lapsi valitse päästä läskiperheeseen tai vammaisperheeseen tai alkoholistiperheeseenkään. TUo kiusaamiskortti on jotenkin niin väsynyt veto. Ihan kuin se olisi joku automaatio, että jos olet homoperheen lapsi, tulet kiusatuksi.

Vierailija
14/38 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historia on opettanut, että elämää on vaikea järjestää lakien avulla niin, että lapsilla olisi isä ja äiti. Lainsäädännöllä on järkevämpää puuttua siihen, että lapsilla on tarvittava huolenpito ja ihmisoikeudet (nämä jälkimmäiset ovat myös paljon suoremmin yhteydessä lapsen hyvinvointiin kuin tuo ensimmäinen).

Tutkimukset ovat myös osoittaneet, että homojen ja heterojen lapset eivät eroa toisistaan mitenkään, joissain tutkimuksissa naisparien lapset ovat jopa olleet onnellisempia ja tasapainoisempia kuin heteroparien lapset.

Vierailija
15/38 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 16:05"]

Historia on opettanut, että elämää on vaikea järjestää lakien avulla niin, että lapsilla olisi isä ja äiti. Lainsäädännöllä on järkevämpää puuttua siihen, että lapsilla on tarvittava huolenpito ja ihmisoikeudet (nämä jälkimmäiset ovat myös paljon suoremmin yhteydessä lapsen hyvinvointiin kuin tuo ensimmäinen).

Tutkimukset ovat myös osoittaneet, että homojen ja heterojen lapset eivät eroa toisistaan mitenkään, joissain tutkimuksissa naisparien lapset ovat jopa olleet onnellisempia ja tasapainoisempia kuin heteroparien lapset.

[/quote]

en ihmettele, mulla niin kun monella muullakin on ollut niin kusipää faija että se on jättänyt jälkensä, jälkensä, jälkensä

Vierailija
16/38 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööö, mitä täällä oikein sekoillaan. Suurimmalla osalla homo(lesbo)pareista on lapsia ja tässä on nyt lähinnä kysymys perheen SISÄISESTÄ adoptiosta. Homopareilla on aina ollut ja tulee olemaan lapsia mutta he eivät nykyisen lain puitteissa voi periä toista vanhempaansa. Joka on minun mielestäni väärin. Ottakaa nyt hyvät ihmiset asioista selvää enenkuin alatte keskusteleman. Kiusaaminen ei myöskään ole pointti. Jos lasta kiusatan läskien tai köyhien vanhempien takia, pitäisikö ne lapset ottaa pois perheistään?

Vierailija
17/38 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 16:08"]

[/quote]

en ihmettele, mulla niin kun monella muullakin on ollut niin kusipää faija että se on jättänyt jälkensä, jälkensä, jälkensä

[/quote]

ilman muuta, lapset pois köyhiltä. No joo, pilailin kun oli vähän naiivi vertaus. muuten ihan asiaa

Vierailija
18/38 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen "oikeus" isään tai äitiin on mielestäni huvittava ajatus, koska sillä perustellaan sitä, että on niin hienoa, kun lapsella on isä ja äiti vaikka toinen heistä olisi totta vain paperilla. Eli tuo "isä ja äiti" -malli puolustaa sitä, kuinka hienoa on yh-vanhemmuus tai riitaisa ero, jonka lopputuloksena toinen vanhempi ei saa tavata lastaan/lapsiaan juuri ollenkaan.

Vierailija
19/38 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs luulet, voisiko ajatella niin, että vika olisikin niissä kiusaajissa ja niiden vanhemmissa, jotka ovat opettaneet lapsilleen, että on ok kiusata?

Voisiko tosiaan olla niin, että ongelma ei ole yhdenkään vanhemman seksuaalisessa suuntautumisessa, vaan siinä mitä lapsille kodeissa opetetaan suvaitsevaisuudesta ja muiden ihmisten kohtelemisesta?

Mitä luulet, voisiko olla näin?

[/quote]

Vierailija
20/38 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 16:08"]

[/quote]

No itse asiassa perheensisäinen adoptio on (onneksi) mahdollistettu jo 2009. Joten ei täällä siinä mielessä sekoilla. Lapsi ei tarvitse nimenomaan isää ja äitiä vaan huolehtivia ja rakastavia aikuisia. Tästä on jo riittävästi tietoa. 

[/quote]