Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotirouva Lontoossa remontoi ja sisustaa

Vierailija
04.03.2013 |

Luen kyseistä blogia harvakseltaan ja tänään luin postauksen heidän etenevästä remontistaan. Ihmettelen että kun remontoidaan itselle ja kaikki on bloggarin mukaan ensin revitty alas, uusi keittiö laitettu ja kylppäreihin jopa marmoria niin miksi pyykkisysteemit sijoitetaan "brittiläiseen tapaan" komeroon? Tapa tuntuu olevan outo Kotirouvan mielestä niin mikseivät he ihan omaan kotiin tee ratkaisuja oman mielen mukaan? Mä olen myös sisustanut ja remontoinut omaa kotia ulkomailla ja meille remontti on tehty sen mukaan mistä me tykätään. Maan tavasta poikkeavat ratkaisut saattaa maksaa mutta blogin sisällön mukaan rahasta ei ole puutetta. Ehkä mä olen tajunnut jotakin väärin. Olen käsittänyt että he ovat ostaneet asunnon, täällä usein tehdään iso remontti myös vuokra-asuntoon, eivätkö he tehneet ison remontin siihen nykyiseen vuokrakaksioonkin? Kotirouva kirjoitti että joutui vanhemman tyttären syntymän aikoihin elämään remontin keskellä. Joku tuossa blogissa tökkii, mielenkiintoinen blogi mutta täynnä asioita jotka riitelevät keskenään.  

Sanotte varmaan että olen kateellinen mutta musta tuntuu että mua huiputetaan jotenkin joka kerta kun luen tuota blogia:(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tassa vahan selvitysta (luit vahan pieleen mun mielesta tuon blogikommentin 'Pesukone ja kuivausrumpu tullaan asentamaan oikealla puolella näkyvään komeroon. Tässä siis taas yksi asumiseen liittyvä ero Suomen ja Englannin (ja monen muun maan) välillä; koneet ovat yleensä keittiössä tai kodinhoitotilassa. Kylpyhuoneessa en ole niitä ikinä nähnyt.'. Kotirouva ei sanonut etta pesukone laitetaan yleensa Englannissa komeroon, vaan etta se laitetaan yleensa keittioon tai kodinhoitotilaan.

Syyna tahan on se, etta sahkomaaraykset ovat Englannissa erilaiset kuin Suomessa. Kylpyhuoneeseen ei saa laittaa muuta sahkopistokkeita muulle kuin parranajokoneelle (siinahan on joku alempi volttimaara). Valokatkaisija pitaa joko olla oven ulkopuolella, tai roikkua narussa katosta niin ettei siihen kohtaan mihin kadella kosketaan, tule virtaa. Taalla harrastetaan myos sahkosuihkuja (sen takia etta kylmalla ja kuumalla vedella on eri paineet, joten sekoitushanat ja -suihkut eivat toimi kovin hyvin). Sahkosuihkussa pitaa olla on/off kytkenta suihkun ulkopuolella, kaytannossa myos katosta roikkuvan narun paassa.

Eli kylppareihin ei ilman erikoisjarjestelyja pysty pesukoneita laittamaan. Yleisin paikka on keittio ja jos siella ei ole tilaa, niin sitten usein autotallissa. Pienissa kerrostaloasunnoissa kaytetaan yleensa yhdistettya pesukone/kuivuria, tai sitten ei ole kuivaajaa ollenkaan vaan vaatteet kuivataan ripustelemalla niita ympari kotia.

Vierailija
2/7 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerran naapurit olivat "pakottaneet"laittamaan lattiamatot äänieristyksen vuoksi. Näin modernina aikana briteissäkin myydään askeleristeisiä lattiamateriaaleja, puulattiaa ja laminaattia esimerkiksi. Ammattimainen lattiantekijä tietää miten äänet eristetään. Parin millin asunto (joidenkin av-lähteiden mukaan) ja pakotetaan laittamaan kokolattiamatto makuuhuoneisiin mutta ei niihin tiloihin joissa sitä meteliä yleensä syntyy, olohuone ja keittiö esmes:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 13:16"]

Alakerran naapurit olivat "pakottaneet"laittamaan lattiamatot äänieristyksen vuoksi. Näin modernina aikana briteissäkin myydään askeleristeisiä lattiamateriaaleja, puulattiaa ja laminaattia esimerkiksi. Ammattimainen lattiantekijä tietää miten äänet eristetään. Parin millin asunto (joidenkin av-lähteiden mukaan) ja pakotetaan laittamaan kokolattiamatto makuuhuoneisiin mutta ei niihin tiloihin joissa sitä meteliä yleensä syntyy, olohuone ja keittiö esmes:)

[/quote]

jos ne äänieristeet laitettiin naapurien kannalta tärkeään paikkaan, esim. juuri naapurien olohuoneen kohdalle? Asunnoissahan kun ei ole kaikki samaa käyttötarkoitusta varten olevat huoneet päällekäin...

Toisekseen Euroopassa on paljon rajoitteita myös omistusasuntojen suhteen, mitä talossa ja taloyhtiössä saa tehdä ja mitä ei saa tehdä. Suomessa tämä aika paljon vapaampaa.

Pesukoneen sijoiitteluun tämä vaikuttaa myös, samoin lainsäädäntö.

Vierailija
4/7 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off topic, mutta muistan suomalaisen, joka asui USA:ssa ja siellä kerrostaloyhtiön määräykset pakotti laittamaan kaikkiin ikkunoihin beiget verhot, että ikkunat näyttävät samanlaisilta ulospäin. Käsittämätöntä suomalaisittain, mutta maailmalla on niin ihmeellistä;)

Vierailija
5/7 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhuone oli esittelyssä. Kauheesti ooh-efektiä muutamalta lukijalta. Kuvissa näkyy raitatapetti lattiasta kattoon, kaksi täyspitkää sänkyä ja julisteet jotka ovat entisen asunnon eteisestä. Melko pieni tila (kuvissa näkyy n. 2.5mx2.5m tila) joku vaatekaappi siellä näkyisi olevan joka ei kuviin mahtunut. Mun silmiin on kaikkea muuta kuin vau, näyttää nopeesti kokoon kursitulta vierashuoneelta. Miksei niitä julisteita ole edes voitu laittaa kunnon kehyksiin jotka sopii lastenhuoneeseen. Perhoset on ihan kivat mutta ne Love-julisteet on vähän erikoiset pienten tyttöjen huoneeseen ja ne julistevalaisimet. help.

Vierailija
6/7 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä todella outo sisustus. Ostettu vaan jotain kallista ja mukamas tyylikästä, mutta näyttää ihan joltain hotellin sisustukselta. Miten kolekymppinen viittii asua tuollaisessa kummallisessa kämpässä? Ja vielä alusta asti laittanut itse. Jos itsellä olis paljon rahaa, niin saisin kyllä paljon tyylikkäämmän kämpän aikaiseksi.

Vierailija
7/7 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnossa ei ole mitään persoonallista. Lastenhuoneesta ei näy ihan heti että se on pienten tyttöjen huone. Tulee mieleen että kyse on puhtaasti sijoituksesta eikä kodista. Käsittääkseni kotirouvan avomies toimii tosiaan nykyään sijoituspuolella eikä vanhassa ammatissaan. Jopa niin että olis oman firman pistänyt pystyyn parin muun kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi