Teinin nettikaveri...
Eli tänään tapahtui sellainen juttu, että sain tietää 14-vuotiaalla tyttärelläni olevan 21-vuotias mies nettikaverinaan. Tämä toinen asuu amerikassa. Sain tietää asiasta niin, että tyttö puhui siitä aluksi isälleen ja kysyin, että kuka tämä on. Ei suostunut kertomaan, joten otin selvää käymällä tytön koneella. On jutellut tämän kanssa ja tämä toinen on kutsunut tytärtäni mm. sweetheartiksi... Nyt on tietokone otettu pois viikoksi ja kun saa tämän takaisin, haluan nähdä kun tyttö poistaa tämän kavereistaan. Asia jää sitten siihen. Onko tämä okei?
Kommentit (7)
Jos nyt ap on ihan tosissaan.. kyllähän kavereita saa olla! Eikä sweetheart nyt mikään kovin kummoinen nimitys ole. Itselläni oli monta nettituttua (tyttöjä/poikia/naisia ja miehiä) ollessani 12-16v ja suurin osa ulkomailta ja moni itseäni paljon vanhempikin. Osan kanssa saattoi olla pientä flirttiäkin ja osa taas oli ihan puhtaasti "kaverisuhteita" ja mielenkiintoa tutustua toisiin kulttuureihin tätä kautta. Yksi jenkkityttö tuli sitten myöhemmin käymäänkin Suomessa ja ollaan edelleen siloin tällöin yhteyksissä. Muistelen esim. jeesanneeni yhtä hollantilaista miestä kun seurusteli suomalaisen naisen kanssa ja käänsin tälle rakkaudentunnustuksia synttärikorttia varten. Toki sillon reilu kymmenen vuotta takaperin oli netissäkin liikkuminen vähän erilaista kuin nykyään. Eikä mun vanhemmillakaan tainnut olla mitään tietoa siitä mitä koneella tein.
Juttelisin vaan fiksusta netinkäytöstä, siitä minkälaisia tietoja itsestään kannattaa antaa ja mitä ehdottomasti ei. Nettikameran käytön ja kuvien lähettelyn kanssa täytyy myös olla järki päässä. Muuten en näe kyllä mitään ongelmaa. Tuleepahan tytöllä treenattua englanninkieltäkin kunnolla kun on motivaatiota.
Kyllä mullakin on on 20 vuotiaita poikia skype kavereina vaikkaa oon 13 vuotias tyttö so what?
Mulla on monta samanikästä niinku vanhempaakin nettikaveria. Ainahan siitä netin käytöstä varotellaan, mutta totta sekin on että ystäviä saa tutustumalla ja juttelemalla. Järki saa olla päässä jos miettii jotain kuvien/videoiden laittelua jollekkin vanhemmalle miehelle esim. Mulle ei tulis mieleenikään mitään sellasta, Hyi!
Minusta sinä teit ihan oikein. 14-vuotias on liian nuori 21-vuotiaalle.