Vihkisormuksesi
Minkä hintainen vihkisormuksesi on? Löysitkö sen tarjouksesta?
Kommentit (41)
Reilu kymppitonni oli lähtöhinta, joka kyllä tippui melkein pari tonnia kun käteisellä ostettiin. Ei edes pyydetty alennusta, mutta Aseman Kellon ukko antoi. Oli uniikkisormus, mutta viimeksi kun katoin, niin oli samanlainen ikkunassa, timantit vaan oli vielä isompia Ja oli tietty kalliimpikin.
Minun sormukseni maksoi vain n. 500 euroa, vaikka on itse suunniteltu ja teetetty.
Kullan hinta on noussut muutaman viime vuoden aikana niin paljon, että tänä päivänä ei tonnilla kummoista sormusta saa. Sen alta puhumattakaan.
Kihlasormukseni maksoi viitisen vuotta sitten noin 700 e, ja vihkisormukseni muutama kuukausi sitten 1300 e. Ja vihkisormus on kuitenkin kapeampi, eli vähemmän kultaa. Timantteja molemmissa, ja valmistaja sama.
Aseman Kellosta on myös minun sormukseni. Siellä vaikutti olevan laadukkaita sormuksia ja juuri sen "ukon" omaa designia oli sekin, johon ihastuin. Yksinkertainen valkokultainen sormus ja hyvälaatuiset timantit.
Budjettini oli 3000-4000, minkä kihla- ja vihkisormukseni yhteensä maksoivatkin. Tarkkoja summia en enää muista, kun häistä on jo 7 vuotta aikaa :)
Kiitos vastauksistanne.
Aamulla kyselin tätä, koska olin itse lähdössä sormuksia katselemaan. Tarkoituksenani ostaa joku perus mallistoon kuuluva ja kenties tarjouksesta.
Loppu tulos on en muista puolikaan sovittamistani sormuksista ja kaikki olivat kauniita. Budjetti tulee ylittymään. Tarkoitus oli selvitä 700-1000€, mutta todellisuudessa taitaa upota 1000€ ->.
Viimeisin jäi erityisesti mieleeni ja sitäkin joudutaan muokkaamaan valmiista mallista. Eli "uniikki" siitä tulisi.
Voi tätä valinnan vaikeutta.
120e oikea hinta, oli tarjouksessa 60e :D ihan perus sileä, tais olla kihlasormusmallistosta :D mutta halusin juuri sileän peruskultasormuksen. nyt jos voisin valita niin ottaisin jonkun näyttävämmän kun olen oppinut koruja pitämään...no ehkä 10v hääpäivälahjaksi sitten ;)
Minuakin kiinnostaa kruunuistutetun timantin tarttuvuus/kestävyys. Olen itse ostamassa sellaista. Kertokaahan lisää kokemuksianne.
-ensi kesän morsian
Vihkisormukseni on keltakultaa 18k. 5 timanttia yht 0.70 c. Sain sen hintaa 2600e. Tarjouksessa. Tai loppuunmyynti.
Kihlasormuksessa 1 timantti, keltakultaa myös. Maksoi 1500e. Kruunuistutus. Ei ole raapinut, naarmuttanut yms. Samalal, kun olen käynyt killottamasa ja huollattamassa koruni kultasepällä ovat he tarksitaneet, että istutukset yms ovat kunnossa. Ja ovat korjanneet jos tarvetta. Kerran on kihlasormusta korjattu. Sakara fiksattu. Olen tyytyväinen sormuksiini ja ovat juuri sellasiet mitä olen halunnut.
Onko kellään kruunuistutettua timanttia sormuksessaan? Onko ollut ongelmia sen kanssa? Tarttuuko kiinni esim. kaulaliinaan tai sukkahousuihin? Onko timattisi tippunut koskaan?
-Ap-
Mulla on kerran yksi halvempi timantti irronnut. Ei vihkisormus. Ei se ehkä ollut juuri kruunuistutettu.
Mulla on 5 vähän kalliimpaa timanttia vihkisormuksessani. Ne on istutettu sillä tavalla littanasti. Kätevää, eivät tartu, kun ei ole sellaisia kaarevia pidikkeitä, joita ehkä juuri kruunusitutukseksi sanotaan.
minulla on kihlasormuksessa 1 kruunuistutettu timantti. Se ei ole koskaan tarttunut mihinkaan, pudonnut tms. On aivan ihana ja klassisen kaunis edelleen monen vuoden jalkeen.
Minulla on sormuksessa kolme reilunkokoista kruunuistutettua timanttia. Hyvin ovat pysyneet toistakymmentä vuotta, vaikka käytän sormusta aina ja kaikkialla, paitsi silloin kun on kädet taikinassa... Kruunuistutuksiakin on erilaisia, tai siis toiset ovat "terävämpiä" ja ulkonevampia kuin toiset. Omani ei ole kauhean tarttuvaa tyyppiä, mutta toki on joskus tarttunut vaatteisiin tai olen raapaissut sormuksella. Harvoin kuitenkin noin käy. Kaunis, klassinen sormus ja edelleen mieleinen.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:52"]
Onko kellään kruunuistutettua timanttia sormuksessaan? Onko ollut ongelmia sen kanssa? Tarttuuko kiinni esim. kaulaliinaan tai sukkahousuihin? Onko timattisi tippunut koskaan?
-Ap-
On 3 kruunuistutettua yhden timantin sormusta, alkuperäinen vihkisormus yli 35 sitten saatu, ja viimeisin 30v hääpäivänä saatu ja yks siltä väliltä. Ja aivan koko ajan olleet käytössä! Vihkisormuksen timantti putosi kerran, oisko jokunen vuosi sitten, oli vain ranka sormessa! Sitäpä sitten harmiteltiin, mihin joutui, sillä todella epätoivoista olisi ollut alkaa etsimään sitä mistään!!! Laitoin vihkisormuksen raasun korurasiaan muistojen joukkoon, kunnes 2-3 viikkoa katoamisen havaittuani se löytyi - jonkun kerran jo imuroidulta - lattialta nurkasta! Katsoin vain, että mikäs se siellä kiiltelee ja alkuun luulin sitä "rihkamatimantiksi", jostain vaatteesta tms pudonneeksi, mutta sovitin runkoon ja sehän se oli! Kultasepälle sitten ja sainpa samalla huolletun sormuksen takaisin! Ei ollut aiemmin koskaan käytetty missään huollossa, vaikka hyvä olisi, varsinkin kalliimpia käyttää tarkastettavana! Ja jos on sellainen, että tarttuu vaatteisiin, niin kannattaa sekin käyttää huollossa, että korjaavat asian.
Yksi huomio timanttisormuksista! Älkää peskö hienoja juomalasejanne siten, että timantti pääsee hankaamaan lasiin!! Itse ihmettelin ja kummastelin kerran, mikä leikkasi joka ikisen pöydälle pyyheliinan päälle kuivahtamaan laittamani juomalasin reunasta noin 2 cm siivun pois! Ne reunat vaan ihan itekseen siinä pyyhkeen päällä putosivat joka lasista! Hyvä, etten menny kauppaan syyttämään, että olivat minulle vialliset lasit myyneet!!! Timantilla siis ymmärtämättömyyttäni piirsin tiskatessani reunaan viirun ja siitä se sit leikkaantui! Onneksi eivät olleet kuin jotain halpoja jalallisia tavan laseja!
Omat sormukseni taisivat maksaa yhteensä noin 600e. Sekä kihla että vihki. Timantteja ja keltakultaa... Ihan perus. Tykkään kovasti!
n.500e maksettiin, oli silloin tarjouksessa. Oikea hinta oli n.700€.
Ovh oli 550eur, maksoin 350eur. Tästä aikaa 6,5v.
Minun vihkisormus maksoi 2200 € vuonna 2004. Yksi timantti on ( 0,30 karaatia), timantti on puoliksi upotettu sinne sormukseen, koska en pidä siitä, että koko timantti on ulkona (sivulta katsottuna) törröttäen sormuksesta ja aina raapaisemassa kaikkea. Olen timantin kokoon tyytyväinen, koska liian iso timantti (ainakin kruunuistutuksessa) on mauttoman näköinen (mielestäni ihan maksimikoko on 0,40 karaatia), tällöin pitää timantin olla vaikkapa neliskanttinen ja litteä tmv. Tämä nyt sitten minun mielipiteeni. Toisten mielestä varmaan timantti ei koskaan voi olla liian iso :)
Itse suunniteltu ja teetetty, yksinkertainen, kaunis. Ei tullut kauhean kalliksikaan, kun veimme romukultaa tekijälle, mitä käytettiin sormuksiimme - mun sormus oli n. tuhannen euroa, miehen vähän kalliimpi.