Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sifonkikankaan reuna "huoltellaan"? Onko mahdotonta aloittelijalle?

Vierailija
17.02.2013 |

Ei ole saumuria.

Pitäisi tehdä sellaista keijuasua, jossa olisi hulmahtelevia osasia. Miten kokematon tupelo ne viisaasti tekisi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ommellu käsin reunat. Aika harva ompelukone ajaa pelkkää sifonkia. Toisaalta ehkä onnistuis joku ohut kanttinauhan ompelu ihan koneellakin? Esim. silkki- tai samettinauhaa, niin sopis asuunkin.

Vierailija
2/6 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siis yritän käsin... Olisiko tähän jotain vihjettä? Ihan ohut käännösä ja piniä pistoja?

Nauha kyllä kuullostaisi kivalta, mutta kun on tarkoitus saada sifonkikierrokset lihumaan kevyinä, niin se ei kai sitten ole vaihtoehto.

[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 12:04"]

Mä oon ommellu käsin reunat. Aika harva ompelukone ajaa pelkkää sifonkia. Toisaalta ehkä onnistuis joku ohut kanttinauhan ompelu ihan koneellakin? Esim. silkki- tai samettinauhaa, niin sopis asuunkin.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko reunan jättää kokonaan huolittelematta? miten toimisi ja näyttäisi sifongissa?

Tai olisiko jotain toista samantapaista kevyen kevyttä kangasta, jonka saisi helpommin liehuamaan?

Vierailija
4/6 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ois tiheä siksak siihen reunaan? Pystyisköhän kone siihen vai imaiseekohan sisälle..

Vierailija
5/6 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa rullapäärme, siitä on jossain käsin ompeluun ohjeet ja sopii sifonkiin. Toinen vaihtoehto on sulattaa reunat liekillä, jos kyse on tekokuidusta, niin kuin usein sifongin kanssa on (ellet ole ostanut jotain todella hienoa ja kallista sifonkia). Eli aivan varovasti ohjaa kankaan reunaa kynttilän liekin vierestä niin että se reuna hieman sulaa eikä purkaannu ja ripsota sen jälkeen.

Joillakin ompelukoneillakin saattaa onnistua, joko rullapäärme jos on siihen sopiva paininjalka, tai sitten kapealla, tiheällä siksakilla hitusen taitettuun reunaan ommel.

Vierailija
6/6 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain tavallisella siksakilla, tulee riittävän siisti tuohon tarkoitukseen. Ja/tai jos sifonki on tekokuitua, voit varovasti polttaa reunat. Siis varovasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi