Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomio kihla-/vihkisormuksista Euroopassa

Vierailija
19.02.2019 |

Olen pakosta joutunut käymään viime aikoina työreissuilla eri puolella Eurooppaa ja äskettäin naimisiin menneenä olen kiinnittänyt huomiota naisten sormuksiin. Olen ollut aika yllättynyt kun olen huomannut, että todella monella on vain yksi sileä, usein vähän leveämpi sormus. Ei älytöntä blingiä, ei näyttäviä (rivi)timanttisormuksia tms. Tai jos on timanttisormus niin se on joko yksin tai sileän sormuksen parina. Lisäksi keltakultaa on näkynyt yllättävän paljon! Yhteistä näille yhden sileän sormuksen käyttäjille on ollut se, että he ovat olleet todella tyylikkään oloisia naisia! En tiedä mistä olen saanut päähäni älyttömän kimmellyksen vasemmassa nimettömässä. Ehkä kaikista niistä hääsivustoista, joita olen viime vuoden aikana selannut :D

Oma sormus on vielä hankkimatta, sillä en ole oikein koruihmisiä, mutta eiköhän jonkinlainen sormus tule joskus hankittua.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaisilla on aina ollut isot ja holtittoman kalliit kihlasormukset. Euroopassa Suomi mukaan lukien sileä kihlasormus on ollut se klassinen malli, ja vihkisormus hillitty rivisormus.

Vierailija
2/7 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viime viikolla Tukholman seudulla työmatkalla ja huomasin saman! Yksi sileä sormus ja yllättävän usein keltakultaa. Toki saattoivat olla vain kihloissa, mutta silti niin yleistä että kiinnitin huomiota. Olin kerrankin sopiva joukkoon, sillä minulla on vain yksi sormus: 5mm leveä sileä platinasormus vihkinä. Alkoi tosin tehdä mieli keltakultaista, jota voisi pitää vaihtelun vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naimisissa olevalla pitää olla 2 sormusta. Yksi sormus = kihloissa. Jokainen saaitselleen uskotella mitä vaan, mutta näin asia on 96% mielestä.

Vierailija
4/7 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin Euroopan maissa kaksi sormusta nimettömässä on lesken merkki.

Vierailija
5/7 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naimisissa olevalla pitää olla 2 sormusta. Yksi sormus = kihloissa. Jokainen saaitselleen uskotella mitä vaan, mutta näin asia on 96% mielestä.

Kyllä naimisissa olevakin saa ihan itse päättää montako sormusta pitää ja kissä vai pitääkö yhtäkään missään. Minä pidän yhtä, puolisoni ei yhtäkään.

Se mitä muut ajattelevat on meille aika merkityksetöntä, jos ainoa asia joka kertoisi avioliitostani olisi sormus, eikä puheeni ja käytökseni, niin aika surullista olisi sekin. Ihan puolitutuille ja tuntematt9mille siviilisäätyni taas ei kuulu kuitenkaan muutenkaan mitenkään.

Vierailija
6/7 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kiinnititkö huomiota myös kumman käden nimettömässä sormus on?

Mm. Norjassa oikeassa kädessä! Ja todellakin vain se yksi.

Vierailija
7/7 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina tykännyt enemmän keltakullasta kuin valkokullasta tai platinasta. Jotenkin ylellisemmän oloista.