Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen syö "perunakeittoa" ?

Vierailija
31.01.2019 |

Melkoinen edullinen "ruokalaji" ainakin kyseessä, mutta löytyykö palstalta enemmän kuin yksi perunakeiton ystävä?

Jos perunakeitto maistuu, kertoisitko vähän taustoja itsestäsi/perheestäsi ja tilanteesta missä tätä herkkua nautitaan?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta millainen ihminen kysyy tämmöistä? 

Vierailija
2/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikki ja Kaija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko bliisu hiljainen hiirulainen olen ja latkin perunakeittoa koska peruna oli 70-luvulla ihan pääruoka.

Voita sekkaan, on hyvvee.

Vierailija
4/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön. Meillä siis kutsutaan perunakeitoksi peruna-porkkana-(jauhe)lihakeittoa. Peruna siinä on pääosassa.

Vierailija
5/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen edullinen "ruokalaji" ainakin kyseessä, mutta löytyykö palstalta enemmän kuin yksi perunakeiton ystävä?

Jos perunakeitto maistuu, kertoisitko vähän taustoja itsestäsi/perheestäsi ja tilanteesta missä tätä herkkua nautitaan?

No mun mielestä perunakeitto on hyvää. Etenkin vihcysoisse, mtuta vähemmän kermaiset versiotkin on tosi hyviä. Olen 46-vuotias yliopiston professori, olen naimisissa ja yksi aikuinen lapsi, asun omakotitalossa asuinmaani kokoon nähden keskikokoisessa kaupungissa.  Perunakeittoa nautitaan illallisen alkupalana tai arkilounasruokana.

6/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin lapsena perunavellistä. Se on varmaan eri ruokalaji kuin perunakeitto? Perunavelli oli käytännössä perunasosetta, johon oli vain laitettu lisää maitoa ja voisilmä. Ei meillä usein sitä ollut, vain jos perunasosetta oli jäänyt yli. En enää halua sitä syödä.

Vierailija
7/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä perunakeitto on hyvää. Etenkin vihcysoisse, mtuta vähemmän kermaiset versiotkin on tosi hyviä. Olen 46-vuotias yliopiston professori, olen naimisissa ja yksi aikuinen lapsi, asun omakotitalossa asuinmaani kokoon nähden keskikokoisessa kaupungissa.  Perunakeittoa nautitaan illallisen alkupalana tai arkilounasruokana.

se on vichyssoise

Vierailija
8/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta millainen ihminen kysyy tämmöistä? 

:D

Vierailija
9/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin viime vuosisadalla lihakeittoa kutsuttiin perunakeitoksi.

Vierailija
10/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se on vichyssoise

Voiko vichyssoisen tehdä vesijohtoveteen?

Vierailija
11/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksi niitä lapsuuden makumuistoja, joita välillä teen ihan mielihyvän takia. Sinänsä ravinneköyhää ruokaa, mutta niin hyvää.

Jaa millainen olen. No ihan tavallinen työssäkäyvä perheellinen nainen, keskituloinen. En varakas, mutta en köyhimmästäkään päästä.

Vierailija
12/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan vichyssoise keittoa! Eihän siinä ole kuin purjoa ja perunaa mutta maustamalla saa siitä ihanaa. Näin pakkaskelillä yksi parhaista keitoista

Vierailija
13/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vammautunut köyhä. Sairaseläkkeeni on pieni. Olen hyödytön yhteiskunnalle ja ikää on vasta 27. En pääse edes kuntotukseen koska ei se hyödyttömille yksilöille ole sallittua. Tammikuussa tuli isoja laskuja, jätin kalliit kipulääkkeet ostamatta ja söin koko kuun perunakeittoa, onneksi en ole vielä siihen kyllästynyt. Sain onneksi sain vuokran ja ne laskut maksettua. Ensi kuussa vois herkutella ehkä tomaattikeitolla.. Ehkä sais kipulääkkeitäkin hankittua, pääsis hieman liikkumaankin. Mut onneks on perunakeittoa jäljellä niin pysyy hengissä 😄

Vierailija
14/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pernasoppaa on tullut paljonkin syötyä.

Vierailija
15/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pernasoppaa on tullut paljonkin syötyä.

Entäs maksakastiketta?

Vierailija
16/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syö tuollaisen kysyjä?

Vierailija
17/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on useinkin, toki perunan kaveriksi menee sipulia (joskus purjoa), porkkanaa sekä jauhelihaa.

Vierailija
18/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Tykkäsin lapsena perunavellistä. Se on varmaan eri ruokalaji kuin perunakeitto? Perunavelli oli käytännössä perunasosetta, johon oli vain laitettu lisää maitoa ja voisilmä. Ei meillä usein sitä ollut, vain jos perunasosetta oli jäänyt yli. En enää halua sitä syödä.

Ala-asteen herkkupäiviä oli perunavellipäivät ja hernekeittopäivät, jolloin poikkeuksellisesti sai tuoremehua.

Vierailija
19/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sairas hampaaton hullu syö tuommoista ruokaa.

Vierailija
20/25 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vammautunut köyhä. Sairaseläkkeeni on pieni. Olen hyödytön yhteiskunnalle ja ikää on vasta 27. En pääse edes kuntotukseen koska ei se hyödyttömille yksilöille ole sallittua. Tammikuussa tuli isoja laskuja, jätin kalliit kipulääkkeet ostamatta ja söin koko kuun perunakeittoa, onneksi en ole vielä siihen kyllästynyt. Sain onneksi sain vuokran ja ne laskut maksettua. Ensi kuussa vois herkutella ehkä tomaattikeitolla.. Ehkä sais kipulääkkeitäkin hankittua, pääsis hieman liikkumaankin. Mut onneks on perunakeittoa jäljellä niin pysyy hengissä 😄

Et sinä ole mikään hyödytön yksilö, vaan arvostettava ihminen. Olen pahoillani vammautumisestasi.

Jos voisin, niin auttaisin sinua taloudellisesti, mutta olen syöpähoitojen jälkeen köyhä. Toivon, että joku toinen auttaa sinua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan