Minkälainen ihminen syö "perunakeittoa" ?
Melkoinen edullinen "ruokalaji" ainakin kyseessä, mutta löytyykö palstalta enemmän kuin yksi perunakeiton ystävä?
Jos perunakeitto maistuu, kertoisitko vähän taustoja itsestäsi/perheestäsi ja tilanteesta missä tätä herkkua nautitaan?
Kommentit (25)
Melko bliisu hiljainen hiirulainen olen ja latkin perunakeittoa koska peruna oli 70-luvulla ihan pääruoka.
Voita sekkaan, on hyvvee.
Minä syön. Meillä siis kutsutaan perunakeitoksi peruna-porkkana-(jauhe)lihakeittoa. Peruna siinä on pääosassa.
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen edullinen "ruokalaji" ainakin kyseessä, mutta löytyykö palstalta enemmän kuin yksi perunakeiton ystävä?
Jos perunakeitto maistuu, kertoisitko vähän taustoja itsestäsi/perheestäsi ja tilanteesta missä tätä herkkua nautitaan?
No mun mielestä perunakeitto on hyvää. Etenkin vihcysoisse, mtuta vähemmän kermaiset versiotkin on tosi hyviä. Olen 46-vuotias yliopiston professori, olen naimisissa ja yksi aikuinen lapsi, asun omakotitalossa asuinmaani kokoon nähden keskikokoisessa kaupungissa. Perunakeittoa nautitaan illallisen alkupalana tai arkilounasruokana.
Tykkäsin lapsena perunavellistä. Se on varmaan eri ruokalaji kuin perunakeitto? Perunavelli oli käytännössä perunasosetta, johon oli vain laitettu lisää maitoa ja voisilmä. Ei meillä usein sitä ollut, vain jos perunasosetta oli jäänyt yli. En enää halua sitä syödä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun mielestä perunakeitto on hyvää. Etenkin vihcysoisse, mtuta vähemmän kermaiset versiotkin on tosi hyviä. Olen 46-vuotias yliopiston professori, olen naimisissa ja yksi aikuinen lapsi, asun omakotitalossa asuinmaani kokoon nähden keskikokoisessa kaupungissa. Perunakeittoa nautitaan illallisen alkupalana tai arkilounasruokana.
se on vichyssoise
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta millainen ihminen kysyy tämmöistä?
:D
Meilläpäin viime vuosisadalla lihakeittoa kutsuttiin perunakeitoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se on vichyssoise
Voiko vichyssoisen tehdä vesijohtoveteen?
Se on yksi niitä lapsuuden makumuistoja, joita välillä teen ihan mielihyvän takia. Sinänsä ravinneköyhää ruokaa, mutta niin hyvää.
Jaa millainen olen. No ihan tavallinen työssäkäyvä perheellinen nainen, keskituloinen. En varakas, mutta en köyhimmästäkään päästä.
Rakastan vichyssoise keittoa! Eihän siinä ole kuin purjoa ja perunaa mutta maustamalla saa siitä ihanaa. Näin pakkaskelillä yksi parhaista keitoista
Olen vammautunut köyhä. Sairaseläkkeeni on pieni. Olen hyödytön yhteiskunnalle ja ikää on vasta 27. En pääse edes kuntotukseen koska ei se hyödyttömille yksilöille ole sallittua. Tammikuussa tuli isoja laskuja, jätin kalliit kipulääkkeet ostamatta ja söin koko kuun perunakeittoa, onneksi en ole vielä siihen kyllästynyt. Sain onneksi sain vuokran ja ne laskut maksettua. Ensi kuussa vois herkutella ehkä tomaattikeitolla.. Ehkä sais kipulääkkeitäkin hankittua, pääsis hieman liikkumaankin. Mut onneks on perunakeittoa jäljellä niin pysyy hengissä 😄
Pernasoppaa on tullut paljonkin syötyä.
Vierailija kirjoitti:
Pernasoppaa on tullut paljonkin syötyä.
Entäs maksakastiketta?
Meillä on useinkin, toki perunan kaveriksi menee sipulia (joskus purjoa), porkkanaa sekä jauhelihaa.
Faith kirjoitti:
Tykkäsin lapsena perunavellistä. Se on varmaan eri ruokalaji kuin perunakeitto? Perunavelli oli käytännössä perunasosetta, johon oli vain laitettu lisää maitoa ja voisilmä. Ei meillä usein sitä ollut, vain jos perunasosetta oli jäänyt yli. En enää halua sitä syödä.
Ala-asteen herkkupäiviä oli perunavellipäivät ja hernekeittopäivät, jolloin poikkeuksellisesti sai tuoremehua.
Joku sairas hampaaton hullu syö tuommoista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen vammautunut köyhä. Sairaseläkkeeni on pieni. Olen hyödytön yhteiskunnalle ja ikää on vasta 27. En pääse edes kuntotukseen koska ei se hyödyttömille yksilöille ole sallittua. Tammikuussa tuli isoja laskuja, jätin kalliit kipulääkkeet ostamatta ja söin koko kuun perunakeittoa, onneksi en ole vielä siihen kyllästynyt. Sain onneksi sain vuokran ja ne laskut maksettua. Ensi kuussa vois herkutella ehkä tomaattikeitolla.. Ehkä sais kipulääkkeitäkin hankittua, pääsis hieman liikkumaankin. Mut onneks on perunakeittoa jäljellä niin pysyy hengissä 😄
Et sinä ole mikään hyödytön yksilö, vaan arvostettava ihminen. Olen pahoillani vammautumisestasi.
Jos voisin, niin auttaisin sinua taloudellisesti, mutta olen syöpähoitojen jälkeen köyhä. Toivon, että joku toinen auttaa sinua.
En tiedä, mutta millainen ihminen kysyy tämmöistä?