Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ootteks aatellu tota sijaisvanhempijuttua, kun tossa vieres on toi mainos???

Vierailija
15.05.2006 |

Musta toi vois olla oikeestaan aika siisti juttu... Oon nyt pph, samalla kun hoidan omia lapsia ja oikeestaan tässä sivussa voi mennä tollanen sijaislapsikin.

Kuinka paljon tosta maksetaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi vielä ainakaan. Ehkä myöhemmin.

Vierailija
2/11 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin tuohon ryhtyä, mutta tiedän, että mies sanoo ei. Ja tuossa jutussakin sanotaan, että pitää keskustella koko perheen kanssa.

Tajusitko ap että se lapsi ei ole mikään hoitolapsi (klo 8-16) vaan se asuisi teillä koko ajan samanarvoisena kuin oma lapsi?

Ajatuksena hyvä ja nostan hattua niille, jotka tuota tekee. Lapset pois niiltä, jotka niitä ei pysty hoitamaan, koska jokainen tarvitsee hyvän lapsuuden. Mutta niiden jo syntyneiden traumojen " parantaminen" on sijaisvanhemmalta iso juttu ja entäs sitten jos biologinen vanhempi saa luvan hakea lapsen pois - lapseen varmasti kiintyy kuin omaansa tai ainakin näin pitäisi käydä, jotta tilanne olisi hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mutta... En jaksaisi sitä työtä kuitenkaan. Sen verran itseäni tunnen.

Vierailija
4/11 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä kyllä kiinnostaisikaan kun tuntuu ettei välillä jaksa omiakaan lapsia.

Vierailija
5/11 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi vain, ettei mies ole kovin innostunut asiasta :( Mutta mä olisin, olen tutustunutkin aiheeseen paljon, kun tuttavia on ollut sijaisperheessä yms.

Vierailija
6/11 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat suoraan sanoen niin typerältä ämmältä ettei sua tohon hommaan (Luojan kiitos) huolittaisi.

- samalla kun hoidan omia lapsia ja oikeestaan tässä sivussa voi mennä tollanen sijaislapsikin.

- Kuinka paljon tosta maksetaan?

[/quote]

HUHHUH.

Vierailija
7/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" voisi mennä sivussa sijaislapsikin..." " paljonko tosta maksetaan...."

Kovia kokenut lapsi ei saa mennä siinä sivussa eikä kuulu vanhemmille joille raha on pääasia. Mieti lähtökohtiasi uudelleen!

Vierailija
8/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minuakin kiinnostais tietää mitä maksaa.

Mutta... Mulla on tuttavaperhe sijaisvanhempia. Kyllähän siinä sitoutuu paljon enempään kuin työhön. Lapset ei ole välttämättä mitään herranterttuja, monenlaista ongelmaa voi olla. Lisäksi tulee vielä sitten lasten perhe, parhaassa tapauksessa kaksi perhettä jos vanhemmat on eronneet. Kohta on teidänkin sukujuhlat täynnä puolivieraita ihmisiä jne. =).

Vierailija
9/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijaisvanhemmaksi kun täälä roikutte koko ajan ja laiminlyötte lapsianne

Vierailija
10/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisvanhemmalle maksetaan kuukausittain palkkio sekä kulukorvaus. Vuonna 2006 palkkion alaraja on 242 euroa ja yläraja 725 euroa hoidettavaa kohti. Erityisestä hoidettavuudesta johtuen palkkio voidaan korottaa kaksinkertaiseksi. Joissain kunnissa on mahdollistettu erittäin vaikeahoitoisen lapsen kotihoito korkeammallakin palkkiotasolla. Kulukorvaus on vähintään 305 euroa ja enintään 611 euroa hoidettavaa kohti. Kulukorvaus on tarkoitettu lapsen ruokailuun, vaatetukseen ym. päivittäisiin kuluihin, ja se on verotonta.

Lapsikylävanhemmalle maksetaan kuukausipalkkaa

Vierailija
11/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestäni ei siihen olisi, tiedän omat voimavarani enkä jaksaisi omien kolmen lapsen lisäksi samanlaista laumaa ongelmalapsia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi