-30 ja teinin ulkohousut roikkuu eteisen naulassa!
Kiehun täällä! Miten voi olla noin ääliömäinen!?!? Sanokaa nyt edes, että teidän teineillä on enemmän järkeä päässä? On muuten fiksu tyttö, mutta mitä ihmettä?!
Kommentit (56)
No selitä sille, että tuosta voi tulla lastensuojeluilmoitus ja huostaanotto.
Nyt on niin kova pakkanen, että voi paleltua jopa bussipysäkille kuoliaaksi.
Paleltumisessa ensin tulee hyvä olo ja lämmin, jolloin ihminen antaa periksi.
Luonto hoitaa, jos älykkyys ei riitä.
Ei puhettakaan että mitään toppahousuja pitäisi, ei suostu edes sovittamaan. =D En jaksa painostaa, itsepä kärsii, eikä kyllä näillä keleillä pitkään ulkona olekaan, sen verran että koiran pissattaa ja kulkee bussille. Oma nuoruus mielessä niin en viitsi kauheasti raivota asiasta..... Äitiinsä tullut tässä tyhmyydessä. Onneksi sentään pipoa pitää, mitä itse en suostunut.
Sama meillä, toppahousut, pipo ja hanskat jäi kotiin.
No eipä näkyny kellään yläkoululaisella toppahousuja kun äsken vein omani kouluun. -25 C.
Tyttärellä pitkä toppatakki ja villasäärystimet farkkujen pällä, ehkä se pärjää.
Meillä teini kulkee merinovillakerrastossa ja farkuissa, ja tarkenee hyvin. Ei laittaisi toppahousuja ikipäivänä kouluun.
Siis ei monella muullakaan? Minä en tajua. En ole ottanut asiaan kantaa kun ulkona on ollut vaikkapa -10. Olen ajatellut, että itsepä palelee. Mutta -30! Olis nyt vähän voinut ajatella. Pipoa ja lämpimiä käsineitä tuo kyllä onneksi pitää. Mutta nuo ulkohousut näkyy olevan kynnyskysymys.
Eilen illalla kun Helsingissä oli -18c metroon tuli lukioikäinen tyttö, jolla oli lyhyt kevyttoppatakki auki, napapaita, leveälahkeiset legginsit, paljaat nilkat ja kesätennarit. Ei hanskoja ja pipoa tietenkään.
Omana teiniaikana, opiskelukaveri oli paleltunut portaille, kun oli unohtanut avaimet ja jäi odottamaan, että joku tulee kotiin. Siitä se sit löyty.
Ihan samanlaista meilläkin.
Onneksi olin kotona tänä aamuna, koska teini yritti lähteä revityissä farkuissa. Pitkin hampain suostui vaihtamaan edes ehjät farkut kun aloin rähistä.
Töihin ajaessani vastaan tuli tosi niukasti pukeutuneita koululaisia. Yhdellä oli trikoot ja lenkkarit - nilkat paljaana.
Miksi ne toppahousut on niin nolot, ettei niitä voi pitää matkoilla? Jos sitten vaikka (mahdollisilla) välitunneilla paleleekin coolina pelkissä farkuissa? Matkalla kuitenkin voi tapahtua mitä vain eikä päästä ehkä nopeasti lämpimään.
Vierailija kirjoitti:
Siis se on mennyt bussille ja kävellyt koululle bussilta joissain ohuissa farkku- tai kangasleggareissa. Aaaargh.
Ap
Okei. sinä et sitten tehnyt asialle mitään. Oikein hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei puhettakaan että mitään toppahousuja pitäisi, ei suostu edes sovittamaan. =D En jaksa painostaa, itsepä kärsii, eikä kyllä näillä keleillä pitkään ulkona olekaan, sen verran että koiran pissattaa ja kulkee bussille. Oma nuoruus mielessä niin en viitsi kauheasti raivota asiasta..... Äitiinsä tullut tässä tyhmyydessä. Onneksi sentään pipoa pitää, mitä itse en suostunut.
Joo. Tyhmää päätä ei pelasta edes pipo.
Hanskojen puute on musta ihan jtain kamalaa. Kun näkee ihmsiiä, joilla on pakkasilla tulipunaiset kädet, kun ne tulee sisään.
Ton housu-jutun tavallaan ymmärrän, koska inhoan itsekin toppahousuja. Ne ovat kömpelöt ja niiden kanssa on vaikea liikkua. Olen ratkaissut ongelman pitkällä toppatakilla ja farkuilla ja villaa alle.
Pisteet sille, joka tekee toppahousuista coolit. Kuka ottaa haasteen vastaan?
En taida olla itseasiassa nähnyt teineillä toppahousuja muualla kuin laskettelurinteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Tyhmää päätä ei pelasta edes pipo.
Siinä tapauksessa n. 80 % teineistä on yksinkertaisesti tyhmiä. Toppavaatteet tai muutoin fiksu/lämmin varustus nyt vaan ei ole nuorista pääsääntöisesti "cool". Kyllähän ne tajuavat tai ainakin ulkona huomaavat, että kylmä on, mutta sitten kärsitään. Tosin ainakin täällä keskustassa bussit kulkeavat tiheästi ja liikkuvat ulkona vain hyvin lyhyitä matkoja, muut ajat maleksitaan sisätiloissa, että sinänsä voidaan olettaa että elossa pysyvät tämän(kin) pakkasjakson yli.
Siis se on mennyt bussille ja kävellyt koululle bussilta joissain ohuissa farkku- tai kangasleggareissa. Aaaargh.
Ap