Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija
Poiminta

Jatkoa painonpudotusketjulle.

Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä. Emme kaipaa neuvoja tai kommentteja ruokavaliosta. Ellet pudota painoa, jatka muualle, kiitos.

Sivut

Kommentit (1007)

Vierailija

Mä oon mukana. Tavoitteena -15 kg. Olen jo vuosia käynyt salilla 1-2 krt viikossa, uin pari krt viikossa ja kävelen 6-7km päivässä, mutta nämä eivät auta lainkaan painonpudotuksessa. Periaatteessa syön terveellisesti, mutta retkahtelen karkkiin pari krt viikossa ja viiniin viikonloppuna. Nämä kun saisi pois kokonaan.

Terv. Pitko

Vierailija

No niin. Tässä keski-ikäinen normaalipainon ylärajaa kovaa vauhtia lähestyvä nainen (160 cm, 59 kg). Korjausliike tehtävä nyt, ettei käy hullusti. Ruokavaliossa hankaluutena maitoproteiiniallergia, joka asettaa omat haasteensa proteiinin kerryttämiseen. Leivän välttely tärkein projekti, sillä makeat herkut eivät niinkään ole ongelma vaan voileipien pupeltaminen. Uusia kuitulähteitä siis olisi myös keksittävä...

Tähän mennessä lähtenyt kaksi kiloa, joista toinen varmasti nestettä. Tavoitteena hidas, kestävä pudotus tuonne 55-53 kg:n tuntumaan ruokaremontin avulla: puhdas, prosessoimaton ja terveellinen ruoka olis se, mihin tähtään. Saas nähdä.

Rinkeli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ensisijaisena tavoitteena terveet elämäntavat. Siihen liittyen tietysti laihtuminen, 15 kiloa jos saisi tämän vuoden aikana pois, niin olisin jo ihan tyytyväinen ja siitä olisi hyvä jatkaa eteenpäin. Ruokavaliossa on parannettavaa, samoin määrissä. Yritän lisätä liikuntaa vapaa-aikaan, töissä tulee kyllä liikuttua välillä paljonkin. Hitain askelin ja mielitekoja välttäen, välillä nyt on ollut hyviä ja helppoja päiviä, välillä tosi vaikeita. Vaikka onkin vaikeaa, niin on tosi vahva tunne, että nyt tämä onnistuu.

Luumuhillo

Vierailija

Lähtöpaino 87kiloa, josta se tippui ekan parin viikon aikana 2kiloa, nyt en ole käynyt vaa'alla. Tavoitteena kesällä painaa 75kiloa, ja jouluna 65.

Tavoite kokonaisuuden parantaminen, aktiivisuuden lisääminen, lihaksen lisääminen ja läskin poisto, ja toki ruokavalion muuttaminen, ahminnan lopetus ja ylipäätään terveelliset kokonaisuudet.

Sudenkuopat; roskaruoka, viini, juustoleivät

-Entisen ketjun ap, uudelta nimeltään Aplari

Vierailija

Perheenäiti, ikää 40 (+alv), pituutta 165cm ja painoa arviolta himpun yli 70 kg. Vaa'alla olen käynyt viimeksi n. vuosi sitten. Painoa pudotettavana n. 10kg tai oikeammin sen verran että tunnen taas olevani oma itseni. Paino on koko aikuisiän ollut n. 60 kg, muutaman kilon haarukalla. Parin-kolmen viime vuoden aikana kuitenkin hiipinyt ylös päin ja kierre pitää ainakin pysäyttää, mielellään toki saada myös tulleet kilot pois.

Motivaatio on kova ja päätös tähän kypsynyt pitkään. Hyvin on tämä alku kyllä mennytkin. Ei ole ollut kiusauksia tai repsumisia. Syön 5 ateriaa päivässä, tukena on eräs nettivalmennuksesta saatu ruokavalio joka on ihan tervettä maalaisjärkeä. Auttaa kuitenkin minua sitoutumaan tähän vielä paremmmin joten on kyllä ollut hintansa väärti. Ruoka ei kyllä ikinä ollut se ongelma, vaan kompastuskivet on viini, karkki, suklaa, juustot yms millä ollut kiva palkita itseä stressaavan työpäivän jälkeen.

Liikunta on aina ollut tärkeä osa elämääni. Vielä jokunen vuosi sitten rasva% oli 18, joten aika tottuminen on ollut näihin ylimääräisten kilojen tuomiin lieveilmiöihin. Esim siihen että mitkään vaatteista ei mahdu päälle mutta sisu ei anna periksi ostaa isompia vaatteita 😆 Tahto onnistua on kova ja suoraan sanottuna tarvin teitä tosi paljon vertaistueksi. Olen päättänyt tänne kirjoittaa ihan rehellisesti kaiken, anonyymejä kun ollaan. Joskus auttaa kun vaan kirjoittaa asioita auki niin saattaa itsekin huomata asioita eri tavalla, varsinkin jos saa kommentteja samassa tilanteessa olevilta.

Matami

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
kompastuskivet on viini, karkki, suklaa, juustot yms millä ollut kiva palkita itseä stressaavan työpäivän jälkeen.

Matami


Voi, viini! Mun heikko kohta on leivän lisäksi naukuvan kuiva kuohari. Voisin elää pelkällä leivällä ja kuohuviinillä!

Tsempataan toisiamme, kun viininhimo alkaa yltyä hillittömäksi, jooko? jospa siitä vieroittuisi kesään mennessä. En nimittäin kykene ohittamaan terassia poikkeamatta yhdelle, ellen lomaan mennessä ole saanut vaihdettua tätä addiktiota esim. kivennäisveteen. 😂

Rinkeli

Vierailija

Itsellä tavoite saada reilu 20 kg pois, aloituspaino marraskuussa oli 92,5 kg, nyt tammikuussa katsottuna oli 86 kg. Noro kevensi minut 84 kiloiseksi. 😄 pituus 157 cm.

Omat haasteet laihduttamiseen on järkyttävä stressin määrä (koulu, työ ja pieni lapsi) ja stressisyöminen ja myös sokerin ahmiminen ylipäänsä jaksaakseen tehdä koulujutut.
Heikkouksia ovat suklaa ja jäätelö.

Liikuntaa harrastan noin 3 krt viikossa sali&/juoksu tosin nyt ollut sairastamisen takia tauolla.

Heli

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kompastuskivet on viini, karkki, suklaa, juustot yms millä ollut kiva palkita itseä stressaavan työpäivän jälkeen.

Matami


Voi, viini! Mun heikko kohta on leivän lisäksi naukuvan kuiva kuohari. Voisin elää pelkällä leivällä ja kuohuviinillä!

Tsempataan toisiamme, kun viininhimo alkaa yltyä hillittömäksi, jooko? jospa siitä vieroittuisi kesään mennessä. En nimittäin kykene ohittamaan terassia poikkeamatta yhdelle, ellen lomaan mennessä ole saanut vaihdettua tätä addiktiota esim. kivennäisveteen. 😂

Rinkeli

Kuulostaa hyvältä!

Minä joskus vitsailen, että jos joutuisin autiolle saarelle ja saisin ottaa mukaan vain yhden asian niin se ois skumppa 😂 Että tällä tasolla mennään. Onneksi kuitenkin on mieltymys kuivaan kuohariin eikä makeaan siiderin tai lokeroon, jos jotain positiivista etsitään. Ei ole tarkoitus alkaa absolutiksi, mutta näin ens alkuun pysyttelen kokonaan erossa kaikista vanhoista kiusauksista.

Matami

Vierailija

Ikä 40+, paino 99, pituus 163. Säännöllisen liikunnan puute, hyvä ruoka ja herkuttelua liian usein. Siinähän ne paheet.

Yleensä liikun 2-7 kertaa viikossa. Tammikuussa järkeistin liikuntaa ja nyt liikun säännöllisesti 5 kertaa viikossa ja aion pitää tämän rytmin. 3 kg on pudonnut viime kuukausina.

Herkuttelut tavoitteena sirtää viikonloppuun. Tätä en ole onnistunut vielä toteuttamaan. Alkoholia ja rasvaista ruokaa syön harvoin. Hiilidydraatteja liikaa. Marjoja ja hedelmiä liian vähän allergioiden takia.

Painotavoite juhannukseen mennessä -10 kg.
Kiteytettynä herkut viikonloppuun, liikuntaa 5 kertaa viikossa.

Unikko

Vierailija

Kokeilin muuten pari vuotta sitten personal traineria. Ihan kiva tyyppi ja järkeviä kunto -ja ravinto-ohjeita. Sen mielestä vaan söin liian vähän ja puolen vuoden kuluttua olinkin sitten uudella ruokavaliolla 6 kg painavampi. Paino ei lähtenyt lupauksista huolimatta laskuun, joten vähensin hiilareita ja pari kiloa lähti. Nyt olin kovassa flunssassa ja muu ei maistunut kuin herkut. No ne kaks kiloa tuli sit takas...

Pitko

Vierailija

33v nainen. Aika stressaava työ, ei lapsia vielä. Lähtöpaino 79.7 ja kuuteenkymppiin tarkoitus pudottaa. Läski kertynyt syömällä lähinnä eri tunteisiin, juurikin stressiin ja rentoutumiseen.

Tarkoitus saada jokin järki herkkujen syöntiin ja suhde syömiseen kuntoon. Alkoa menee aika harvoin, muutama siideri tai punkkulasi vuodessa (en jostain syystä pidä humalan tunteesta).

Urheilua olen koittanut kuitenkin pitää yllä vaikka se on muuttunut kilojen myötä hankalaksi. Esim juokseminen ei nyt onnistu, tai siis onnistuu jotenkin mutta ei kyllä kannata.

96, nimimerkki vois olla vaikka Meri. :)

Vierailija

Laihdutustarve 10kg (jälleen kerran)  Saan painon putoamaan, mutta aina ne tulee takaisin :(   Laihdutusruokana kasviksia, vähärasvaista kanaa, raejuustoa, rahkaa ja maito rasvattomana, paljon hedelmiä.  Vettä juon paljon.  Välillä nälkä yltyy kovaksi, mutta täytän sitten vatsani kasviksilla ja hedelmillä.  Täältä uskon saavani tsemppiä tämänkertaiselle yritykselleni, joten uskon nyt onnistuvani.

pullukka

Vierailija

38v nainen, kahden raskauden jälkeen jäänyt 20kg ylimääräistä. Laihdutan 16/8 menetelmällä, lääkärin kanssa olemme suunnitelleet ruokavalion. Tammikuun aikana lähtenyt 3kg, mutta asiaa hankaloittamassa herkkuperso mies. Katsotaan nyt.

T. Ehkäsetästä

Vierailija

Aika monet housut ovat jääneet pieneksi, kuten myös paidat, jotka ei millään istu ja makkarat pursuaa. Mutta kohtapa taas mahtuu ja istuu. Sali on ollut tauolla vaikka siis liikuntaa jotenkin harrastan (mm. ryhmäliikuntaa, lenkkeilyä ja joogaa). Taidanpa ottaa jäsenyyden uudestaan.

Meri

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Laihdutustarve 10kg (jälleen kerran)  Saan painon putoamaan, mutta aina ne tulee takaisin :(   Laihdutusruokana kasviksia, vähärasvaista kanaa, raejuustoa, rahkaa ja maito rasvattomana, paljon hedelmiä.  Vettä juon paljon.  Välillä nälkä yltyy kovaksi, mutta täytän sitten vatsani kasviksilla ja hedelmillä.  Täältä uskon saavani tsemppiä tämänkertaiselle yritykselleni, joten uskon nyt onnistuvani.

pullukka

Hyvältä sun syömiset näyttää. Muista, että välillä saa myös herkutella! 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
38v nainen, kahden raskauden jälkeen jäänyt 20kg ylimääräistä. Laihdutan 16/8 menetelmällä, lääkärin kanssa olemme suunnitelleet ruokavalion. Tammikuun aikana lähtenyt 3kg, mutta asiaa hankaloittamassa herkkuperso mies. Katsotaan nyt.

T. Ehkäsetästä


Hei, minkä tyyppistä ruokavaliota lähdit noudattamaan? Hyvin on tehonnut!

Rinkeli

Vierailija

Laihduttaja, univaje voi viedä yli puolet rasvanpolttotuloksista – ja tehdä sinusta hoikan mutta rasvaisen https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005969959.html

Tässä onkin sitten seuraava haaste. Yöunet jää aina liian lyhyiksi, jopa alle viiden tunnin, ja vapaapäivinä menee sitten iltapäivän puolelle univelkoja kuitatessa. Ja arkiväsymys tietysti lisää herkuttelun halua.

Luumuhillo

Vierailija

Tänään ois kyllä houkuttanut jäädä sohvalle makaamaan erittäin rasittavan työpäivän jälkeen. Mutta kun olin päättänyt mennä spinningiin niin sitten sitä perhana vieköön mennään spinningiin, vaikka lähteminen ei kiinnostanut kärpäsen kakan vertaa. Pakko kuitenkin pikku hiljaa aloitella urheilua, alkuun tietysti kevyesti. 25,5km sillä kirotulla pyörällä poljin, mutta tosi maltillisilla sykkeillä. Pikku hiki kuitenkin tuli vaikka en uskaltanut mennä niin kovaa että hengästyisin kun sitten alkaa vaan yskittämään. Mutta eiköhän tää kohta ala taas sujua. Nyt olen toki tyytyväinen että menin sinne 😊

Ja vihdoin sain ostettua pinaattia! Se on ollut ostoslistalla jo pitkään mutta kun ei ikinä kuitenkaan muistanut kun on kaupassa käymässä. Ostin sitä baby pinaattia kun ei kuulemma tarvi kypsentää. Laitoin ihan vaan salaatin sekaan ja huomenna tarkoitus tehdä siitä smoothieta. Yleensä laitan siihen lehtikaalia mutta testataanpa nyt tätäkin.

Mulla onneksi on tuo uni nyt normalisoitunut. Välillä stressi tekee sitä että pitää aamuyöllä valvoa ja miettiä kaikkea ihmeellistä, varsinkin jos on juonut edes vähän viiniä niin vaikuttaa heti unenlaatuun. Nyt kun on tää tipaton niin nukun kyllä huomattavasti syvempää unta.

Matami

Vierailija

Itse tässä pohdiskelen että millonkohan uskaltaa mennä salille takas, ehkä parempi antaa viikko keholle aikaa palautua? Tänään jo kyllä tein mieniä lihaskuntoliikkeitä kotona mitkä ei varsinaisesti rasita mutta vähän jerättelee lihaksia kolmen päivän makaamisen jälkeen.

Heli

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat