Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (3366)

Vierailija

Isäni suuttui siitä, kun en 11-12 vuotiaana seurannut päivällä uutisia WTC-iskuista enkä tiennyt asiasta mitään. Tuli raivoamaan, että olen paska ja tyhmä pentu, miten voin olla niin tietämätön ja moukka ja paska. En muista tarkalleen, että uhkasiko lyödä sen takia. Haukkui myös luuseriksi, kun en viettänyt aikaa kavereiden kanssa eikä minulla ollut laajaa kaveripiiriä.

Entinen ystäväni suuttui siitä, kun hermostuin yöllä hänen kissalleen, joka pomppi pitkin yötä päälläni. Kärsin pahoista unihäiriöistä ja sanoin ääneen, että v*tun kissa kun en saa nukuttua. Suuttui tästä verisesti eikä hyväksynyt anteeksipyyntöä, haukkui samassa avioliittoni. Ystävyys päättyi siihen.

• ylös 646
  • alas 49
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Työharjoittelussa kaupassa ollessani hyllyjen tuotteita ja ostaessasi laatikkoa rullakosta sen pohja petti koska yksi klorite mikälie pullo oli auennut ja kostuttanut pohjan, anyway se auennut pullo tiputti nesteet mun päälle ja pilasi vaatteet ja pomo suuttui helkkaristi ja vaati että korvaan sen pullon vaikkei se mun syy ollut ees. Totesin että jos korvaan sen mutta saatte korvata mun vaatteet ja kengät koska mulle ei oltu annettu työasua ym vaan omilla vaatteilla piti olla.

• ylös 670
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olin joskus kaupassa hyllyjen välissä kun hyllyjä toisella puolella hyllyttämässä ollut myyjä vahingossa heitti hillopurkin mun päähän kun oli livennyt hänen otteestaan. Ai että se sattu! Ja verta tuli aivan järkyttävästi. Ja mikä kuhmu siihen alkoi kohota. Se vielä hajos se purkki ja olin yltä päältä tahmeaa hillossa sekä veressä. Hän suuttui mulle siitä että sitä verta meni siihen lattialle ja kun lasin sirpaleita oli lattialla. Oli kiva kuunnella itku kurkussa kun toinen haukkuu kun yrittää samalla itse pitää kaulahuivia haavan kohdalla. Näytin ihan kuin olisin astunut jostain zombie sarjasta. Hän sanoi että mun pitää siivota sekä maksaa se hillopurkki. Onneksi paikalle tuli hänen pomonsa 😥

Kai työntekijä sai potkut?

• ylös 597
  • alas 19
Vierailija

Meillä oli suurempi joukko ihmisiä syömässä, pienessä keittiössä paistelin ja kokkailin. Joku joutui aina vuoroaan odottamaan että saisi lämmintä ruokaa. Isäni nappasi paistinpannulta pihvin jota en vielä ollut ehtinyt paistaa. Sanoin että ei ole vielä valmis ja siitä alkoi silmitön karjuminen. Söi sitten kylmän raakan pihvin. Oli varmaan tyytyväinen kuitenkin kun ei puhunut mitään sen jälkeen. Sama mies eri tilanne: olin ostanut vanhan käytetyn auton kesän korvalla. Auton keulassa oli pahvia talven ajalta. Ajoin heidän pihaan ja aloin repimään pahvia pois ja isä alkaa huutamaan "sinne ei tartte mitään pahveja mennä laittamaan!". Pahvi oli siis edellisen omistajan laittama, miksi minulle siitä karjui kun itse oli mukana ostamassa autoa minun kanssani. Talvella totesin että todellakin pahvia tarvitaan siihen autonresuun. No hän oli alkoholisti, joten se selittää kaiken. Onneksi on nyt mullan alla.

• ylös 418
  • alas 17
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus kaupassa hyllyjen välissä kun hyllyjä toisella puolella hyllyttämässä ollut myyjä vahingossa heitti hillopurkin mun päähän kun oli livennyt hänen otteestaan. Ai että se sattu! Ja verta tuli aivan järkyttävästi. Ja mikä kuhmu siihen alkoi kohota. Se vielä hajos se purkki ja olin yltä päältä tahmeaa hillossa sekä veressä. Hän suuttui mulle siitä että sitä verta meni siihen lattialle ja kun lasin sirpaleita oli lattialla. Oli kiva kuunnella itku kurkussa kun toinen haukkuu kun yrittää samalla itse pitää kaulahuivia haavan kohdalla. Näytin ihan kuin olisin astunut jostain zombie sarjasta. Hän sanoi että mun pitää siivota sekä maksaa se hillopurkki. Onneksi paikalle tuli hänen pomonsa 😥

Kai työntekijä sai potkut?

Sai onneksi

• ylös 453
  • alas 10
Vierailija

Kun lopetin oman Netflixini. Ystäväni oli saanut mun tunnuksen että voi joskus katsella sitä, mutta hän oli mennyt jakelemaan niitä todella monelle (kai rahaa vastaan) kun suuttuessaan sanoi että hän joutuu maksaan takaisin rahoja ihmisille. Tai ainakin sen noin käsittäisin että oli jakanut niitä tunnuksia rajaa vastaan. Tästä opin sen että en ikinä anna tunnuksia kenellekään, en edes parhaimmille kavereille

• ylös 1.1k
  • alas 2
Vierailija

Olin raskaana ja eksän kanssa oli tarkoitus katsoa yhdessä leffaa illalla. Menin nukuttamaan lasta ja nukahdinkin itsekin. Aamulla ihmettelin, kun eksä oli niin suuttuneen oloinen, että hädin tuskin puhui minulle. Sain ongittua, että loukkaantui verisesti kun nukahdin enkä tullutkaan katsomaan leffaa.

• ylös 517
  • alas 17
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikähän on toisen osapuolen näkemys näihin? Esim. onko kuvauksellisuutta kehuttu jotenkin ikävään sävyyn? Onko menoja siirretty milloin minkäkin syyn varjolla? Ei silti, minullekin on suututtu turhasta. Ehkä tästäkin suututaan.

Tuohon narsistiystävääni palatakseni, oli kuin iilimato mussa kiinni ja mitään en olisi saanut tehdä ilman häntä. Aamut alkoi viesteillä, töihin viestiä, työpäivän jälkeen viestiä. Ja tosiaan tuo lapsellinen ymmärtämättömyys, tein fyysisesti raskasta työtä tuohon aikaan ja hän ei sitä voinut käsittää että energia riitti just ja just siihen p*rkeleen kaupassa käymiseen. Muistaakseni just tuon kauppaepisodin aikaan olin tehnyt 10 tuntisen työpäivän.
Lopulta laitoin välit poikki aivan lopullisesti, estin joka paikassa ja jestas miten helpottunut oon ollut! Oon ihminen joka tykkää paljon olla rauhassa & yksinkin, joten tuo ihmissuhde oli lievästi sanottuna stressaava.

• ylös 437
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassalla työskennellessäni meitä työntekijöitä opastettiin / pakotettiin että aina pitää sanoa "hyvää päivänjatkoa" tai jos asiakas osti veikkauksen tuotteita piti sanoa "arpaonnea" tai "onnea" no yksi asiakas joka ennen tykkäsi siitä että toivotti hyvää päivänjatkoa, seuraavalla kerralla suuttui helvetisti ja siinä kassalla alkoi räyhätä nin että sylki lensi suusta "VIIME KERRALLA KUN TOIVOTIT HYVÄÄ PÄIVÄNJATKOA NIIN PÄIVÄNI OLI SITTEN NIIN HUONO. ÄLÄ AKKA ENÄÄN IKINÄ SANO NOIN" koko kauppa raikui.

Minäkin olin kaupassa myyjänä muutamia vuosia sitten. Eräs asiakas oli ilmeisesti mt-ongelmainen eikä koskaan suvainnut sitä että myyjä puhutteli häntä, ei saanut hei-tä sanoa eikä varsinkaan tarjota apua. Kerran sitten en tunnistanut häntä selkäpuolelta kun saapui kauppaan ja näin kuinka hän yritti epätoivoisesti saada jotain tuotetta hyllystä. Tapani mukaan rauhallisesti ystävällisesti kysyin voisinko auttaa. Hän veti kourallisen herneitä nenään ja alkoi huutaa ja huusi oveltakin vielä "EIKÖ TÄÄLLÄ SAA KATSELLA RAUHASSA MITÄÄN!". Samaisessa kaupassa toisena päivänä toinen asiakas, vanhempi rouva, astui ovesta sisään, käveli 5m kassalle ja alkoi heti räyhäämään "EIKÖ TÄÄLLÄ SAA PALVELUA OLLENKAAN, PUOLI TUNTIA SAANUT ODOTTAA!". Ihan ei mennyt puolta tuntia kun käveli sen 5m ovelta kassalle.  

• ylös 475
  • alas 4
Vierailija

Viisi vuotta sitten ollessani ylä-asteella ysillä, mulla todettiin keliakia. Meillä oli tosi vähän rahaa tällöin ja isäni suuttui toden teolla kuullessaan keliakiastani. Väitti että se on valetta ja että olen vaan mukavuudenhaluinen / haluan parempaa ja kalliimpaa leipää, pastaa, keksejä ym. Oli kiva kuunnella tota huutoa autossa.

• ylös 855
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Kerran ala-asteikäisenä 90-luvulla kirppiksellä rikoin maljakon (vahingossa), kun laitoin sinne sellaisen keinokukan takaisin, että jotenkin se vaan kaatui pöydälle. Olin siellä faijan kanssa, kun hän suuttui siitä ihan hirveästi, kun joutui 50mk eli n. 8,5€ maksamaan turhasta. Olisin kyllä maksanut sen itsekin, mutta ei ollut lompakkoa mukana. Mun mittapuun mukaan toi 50mk ei edes silloinkaan ollut mikään älyttömän suuri summa, joten siihen nähden aiheutunut suuttumus oli mun mielestä ylimitoitettua.

Kyllä 90-luvulla 50 markkaa oli todella iso raha, varsinkin kirpparilla. Ihmekään että suuttui.

90-luvulla 50 markkaa oli mun koko illan budjetti ravintolaan keskiviikkoiltana opiskelijana. Yksiön (tosi pienen) vuokra oli 1000 markkaa kuussa ja sitä ennen puolikas kimppakämpän (kolmio) vuokrasta 800 markkaa.

Melkein voit verrata nykyhetkeen niin että 50 markkaa = 50 euroa, noin ostovoiman ja harmituksen näkökulmasta.

Tuo on totta, mutta itse en pidä siitä että isä suuttui lapselle joka yritti vain laittaa tippuneen kukan takaisin maljakkoon. :/ joskus vaan pitää unohtaa se rahanarvo jos ei nyt ihan rutiköyhä ole ja silloinkin pitää se omana tietona ja opettaa lapselle varovaisuutta eikä missään nimessä suuttua suuresti. 

ohis

• ylös 486
  • alas 32
Vierailija

Ollaan yli kolmekymppisiä ja 15 vuotta tuntemani ystävä raivostui minulle, kun mies, josta hän oli kiinnostunut, oli sanonut hänelle että on kiinnostunut minusta kun ystävä oli tunnustanut tunteensa hänelle.

Itse olen siis kahden lapsen äiti ja naimisissa, eikä mitään kiinnostusta kehenkään avioliiton ulkopuoliseen.

Tämän miehen kanssa en ollut mitenkään flirttaillut tai muuta, pyörittiin vain samoissa porukoissa. Tuskin tiesin hänen olemassaolostaan.

No tämä ystävä sitten yritti vaatia, että sopisin tapaamisen tuon lähes vieraan miehen kanssa ja selittäisin tälle etten ole kiinnostunut tai halukas seurustelemaan tämän kanssa jotta tuo mies sitten alkaisi seurustelemaan hänen kanssaan. Kun kieltäydyin, hän ehdotti että voitaisiin puhua kolmistaan että saadaan tilanne selvitettyä. 

Kun sanoin etten halua osallistua kuvioon millään tavalla, tuo haukkui minut pystyyn kaikkia mahdollisia alatyylisiä ilmaisuja käyttäen ja sanoi "arvanneensa että olen tyrkyttänyt itseäni kun en kehdannut edes puhua asiasta".

• ylös 723
  • alas 6
Vierailija

Mun anoppi olisi halunnut manipuloida omaa poikaansa (miestäni) ja kun en suostunut alkoi verinen vihanpito joka jatkuu edelleen.

• ylös 223
  • alas 15
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Kerran ala-asteikäisenä 90-luvulla kirppiksellä rikoin maljakon (vahingossa), kun laitoin sinne sellaisen keinokukan takaisin, että jotenkin se vaan kaatui pöydälle. Olin siellä faijan kanssa, kun hän suuttui siitä ihan hirveästi, kun joutui 50mk eli n. 8,5€ maksamaan turhasta. Olisin kyllä maksanut sen itsekin, mutta ei ollut lompakkoa mukana. Mun mittapuun mukaan toi 50mk ei edes silloinkaan ollut mikään älyttömän suuri summa, joten siihen nähden aiheutunut suuttumus oli mun mielestä ylimitoitettua.

Kyllä 90-luvulla 50 markkaa oli todella iso raha, varsinkin kirpparilla. Ihmekään että suuttui.

90-luvulla 50 markkaa oli mun koko illan budjetti ravintolaan keskiviikkoiltana opiskelijana. Yksiön (tosi pienen) vuokra oli 1000 markkaa kuussa ja sitä ennen puolikas kimppakämpän (kolmio) vuokrasta 800 markkaa.

Melkein voit verrata nykyhetkeen niin että 50 markkaa = 50 euroa, noin ostovoiman ja harmituksen näkökulmasta.

No lapselle jonka koordinaatiokyky ei ole vielä tarpeeksi kehittynyt ei todellakaan kukaan järkevä aikuinen suutu VAHINGOSTA.

• ylös 451
  • alas 20
Vierailija

Mies suuttuu milloin mistäkin; menen liian aikaisin nukkumaan, annan lasten nukkua päiväunia, olen ostanut itselleni jotain spesiaalimpaa ruokaa kun mies on työmatkalla.
Saattaa vetää herneet nenään jos pyydän ettei syö viimeisiä leipiä/makkaroita/juustoja jne että saadaan seuraavana aamuna lapsille aamupalaa ennen kauppaanlähtöä.

• ylös 512
  • alas 18
Vierailija

Tuollaiset älyttömät suuttumiset pitävät takanaan usein jotakin paljon suurempaa katalaa. Vihamielisyyttä kateuden kohteeseen esimerkiksi. Se vain naamioidaan joksikin muuksi syyksi, sillä perimmäistä asiaa ei häpeältä uskalleta myöntää.

Nämä kömpelöt ihmiset eivät ota vastuuta tunteistaan, vaan tuntiessaan jotakin ikävää tunnetta he peilaavat sen samantien sivulliseen. Se on heille helpompaa kuin katsoa peiliin ja myöntää.

• ylös 545
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mies suuttuu milloin mistäkin; menen liian aikaisin nukkumaan, annan lasten nukkua päiväunia, olen ostanut itselleni jotain spesiaalimpaa ruokaa kun mies on työmatkalla.
Saattaa vetää herneet nenään jos pyydän ettei syö viimeisiä leipiä/makkaroita/juustoja jne että saadaan seuraavana aamuna lapsille aamupalaa ennen kauppaanlähtöä.

Jaiks. Kuulostaapa itsekkäältä mieheltä varsinkin jos on vetämässä lapsien mahdollisia aamupaloja jn.ee

• ylös 552
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Harrastan valokuvausta. Kerran sanoin kuvattaville (pariskunta ja lapsi) sovitussa kuvaustilanteessa omasta mielestä small talkina, että näytättepä kuvauksellisilta. En antanut ohjeita, enkä "vuodattanut" kehuja enempää, totesin vain. Suuttuivat että oksat pois. Sitä paitsi kuvauksellisuus, vaikka yhä oli hyvä valo jne. meni siinä ärhentelyssä. En tänäkään päivänä tajua, mistä se reagointi. 

Täh, miten tuosta voi suuttua? Ainut selitys minkä keksin, että tulkitsivat tuon kommentin sarkastiseksi ja ottivat vittuiluna.

• ylös 317
  • alas 5
Vierailija

Asuin vielä kotona ja aikuinen siskoni soitti juuri kun olin pesemässä hiuksia. Äiti vastasi puhelimeen ja huhuili minua. Minä huusin kylppäristä että "mitä asiaa" (koska ihmettelin mikä on niin kiireellistä ettei shampoota ehdi huuhtoa). Tästä sisko otti nokkiinsa. En koskaan ymmärtänyt miksi. Mykkäkoulua kesti monta kuukautta.

• ylös 447
  • alas 1

Sivut