Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (3362)

Vierailija

Laitan perunamuusiin mausteeksi valkopippuria, mutta koska kaikki eivät siitä pidä, niin sekoitan sitä vain omaan annokseeni. Sukulainen suuttui tästä ja väitti ettei voi inhon vuoksi syödä omaakaan annostaan kun vihaa valkopippuria.

• ylös 55
  • alas 1
Vierailija

Mieheni veljen vaimo oli aivan viimeisillään raskaana ja postasi someen kuvan johon kirjoitti kuvatekstiksi jotain tyyliin "minä hetkenä hyvänsä".

Minä tokaisin miehelleni, että itse en varmaan pystyisi tekemään samantyyppistä postausta, kun olen niin yksityinen ihminen, että minua häiritsisi ajatus raskauskuvan kaltaisen asian jakamisesta kaikkien erilaisista yhteyksistä peräisin olevien tuttujen ja vähemmän tuttujen kanssa. 

Mieheni veti tästä herneen nenään ja syytti minua veljen vaimon halveksimisesta ja mollaamisesta. Minä sanoin, ettei se, että joku tekee jotain, mutta minä en tee samaa, tarkoita sitä että halveksisin. Meitä on moneen junaan, ja se mikä toimii yhdellä, ei välttämättä toimi toisella, ja se on ihan fine. Tämän asian tiedostaminen ja hyväksyminen on nimen omaan kunnioittavaa. Mies ei tätä ymmärtänyt, ja sain hirveät haukut halveksuvasta ja epäkunnioittavasta asenteestani. Eli ei saisi olla eri mieltä tai toimia eri tavalla kuin joku muu, tai ainakaan tuoda sitä esille. Just, just...

• ylös 35
  • alas 5
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minun isäni sai raivarit kun muutimme työn perässä ulkomaille. Hän uhkasi huostaanottaa lapsemme ja kutsui minua muun muassa  h* oraksi. Hän myös totesi minulle kuinka hän ei tarvitse "äpäröitäni" koska hän on sitten iso-isä veljeni lapsille. Nyt hän on vihainen kun hänellä ei ole mitään suhdetta meihin ja veljenikin paljastui homoksi. Olen kyllä vähän vahingoniloinen.

Hän soittaa parin päivän välein mutta en vastaa koskaan.

• ylös 40
  • alas 12
Vierailija

Se, kun autoin kaveriani.

Hän oli melkoisen tukevassa humalassa ja pidin huolen siitä, että pääsee turvallisesti kotiin; kävelin samaa matkaa ja loppuillasta soitin taksin jne. Toinen mukana ollut kaveri veti tästä jälkikäteen kilarit, ilmeisesti otti egon päälle että minä autoin kaveria kun hän itse oli sitä mieltä että "kyllä se pärjää". Sain haukut ja kuulla, kuinka leikin jotain sankaria yritin vieläpä iskeä tätä kyseistä kaveria. Molemmat siis miehiä, minä nainen. Ilmeisesti inhimillisyys ja ihmisten auttaminen on väärin? Onneksi tämä kaveri jota autoin, oli kiitollinen.

• ylös 44
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se, kun autoin kaveriani.

Hän oli melkoisen tukevassa humalassa ja pidin huolen siitä, että pääsee turvallisesti kotiin; kävelin samaa matkaa ja loppuillasta soitin taksin jne. Toinen mukana ollut kaveri veti tästä jälkikäteen kilarit, ilmeisesti otti egon päälle että minä autoin kaveria kun hän itse oli sitä mieltä että "kyllä se pärjää". Sain haukut ja kuulla, kuinka leikin jotain sankaria yritin vieläpä iskeä tätä kyseistä kaveria. Molemmat siis miehiä, minä nainen. Ilmeisesti inhimillisyys ja ihmisten auttaminen on väärin? Onneksi tämä kaveri jota autoin, oli kiitollinen.

Ja yritin vieläpä iskeä*. Tämä siis toisen, tämän suuttuneen kaverin suusta. Se, että meillä oli kiva ilta, halasimme tämän kaverin kanssa ja autoin häntä, oli iskuyritys.

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Vaihdoin sukunimeni kun menin naimisiin, eli otin mieheni nimen. Isä huusi ja mökötti kuin viimeistä päivää ja aloitti mykkäkoulun jota nyt kestänyt yhtä kauan kuin liittoamme, 3 vuotta.

Puhuu siis aivan pakolliset jos tyyliin kysyy ottaako maitoa kahviin mutta muuten anteeksiantamaton tässä asiassa.

• ylös 43
  • alas 0
Vierailija

Kun meillä ei ole vakio imurointipäivää! Tuttu imuroi AINA lauantai aamuna ja muutoin vain pakon edessä jos esim. kaatuu kukkapurkista paljon multaa lattialle. Meillä imuroidaan kun on tarve, eli 1-4 kertaa viikossa, mikä on aika tavallista varsinkin kesäisin kun on useampi lapsi ja pari koiraa. 

Mitään ei voi suunnitella eikä ennakoida kun ei tiedä milloin meillä imuroidaan!!! Apuvaaaaa......!

• ylös 36
  • alas 3
Terhakka Pippa

^ Imuroidaan 1-4 kertaa viikossa.

No jo on aikamoista intoilua. Ei parhaimmillaan vähintään joka toinen päivä. Meillä imuroidaan kun tarve on eikä aina silloinkaan eikä ole vielä pölyyn kuoltu tai tukehduttu.

• ylös 6
  • alas 26
Vierailija

Terhakka Pippa kirjoitti:
^ Imuroidaan 1-4 kertaa viikossa.

No jo on aikamoista intoilua. Ei parhaimmillaan vähintään joka toinen päivä. Meillä imuroidaan kun tarve on eikä aina silloinkaan eikä ole vielä pölyyn kuoltu tai tukehduttu.

Meillä voisi huoletta imuroida päivittäin, aina on pölyä. Teen välillä perussiivouksia, mutta syy on paikassa ja talotekniikassa. Olen vieläpä ammattisiivooja, joten tiedän kuinka hyvä siivous tehdään.

• ylös 15
  • alas 4
Vierailija

Joskus imuroidaan lähes joka päivä: vaikka miten pyyhkii koirien tassuja ja lapset jättäisivät kenkänsä aina eteiseen (eivät todellakaan) niin kesäisin sitä hiekkaa on joka paikassa jos esim eteistä ei imuroi lähes joka päivä. Luulitko tosiaankin että imuroimme joka kerta koko talon?

• ylös 23
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olemme yrittäneet mieheni kanssa kohta vuoden päivät tuloksetta lasta. Nyt kesällä meillä viimein tärppäsi. Kärsin valitettavasti pahasta alkuraskauden pahoinvoinnista ja huimauksesta. Lisäksi emme ole kertoneet raskaudesta vielä juuri kenellekään emmekä haluakaan kertoa vielä tässä vaiheessa. Ystävälleni järjestettiin tässä joku aika sitten ylläripolttarit ja ilmoitin etten pääse osallistumaan. Polttari iltana laitoin ystävälleni viestin jossa pahoittelin etten päässyt osallistumaan (kerroin hänelle myös syyn) ja toivotin kivaa iltaa. Laitoin viestiin myös että treffataan myöhemmin kahdestaan polttareiden jälkeen ja istutaan iltaa. Ystäväni vastasi takaisin loukkaantuneena koska en osallistunut polttareihin, kuulemma raskaus ei ole syy. Tuossa porukassa käytetään muutenkin alkoholia reilusti, eikä itseäni ole enää vuosiin kiinnostanut viinalla läträäminen. Nyt sitten ystävä ei vastaa enää viesteihin. En vaan ymmärrä koska itse en olisi suuttunut jos ystävä ei olisi päässyt minun polttareihin oli syy mikä tahansa. (En siis ole itse naimisissa). Harmittaa koko tilanne mutta eikait tässä voi muutakuin odottaa että ystävä ehkä jossain kohtaa ”leppyy”. En aio itse kuitenkaan enää hänelle viestitellä koska en koe tehneeni mitään väärää.

Tuo kaveri on idiootti, mutta oli myös sinultakin hiukan huono hetki kertoa raskaudestasi toisen polttaripäivänä. Olisit mieluummin kertonut pari päivää ennemmin tai jälkeen, koska samana päivänä kertomisesta tulee helposti fiilis, että yrität viedä huomion itseesi toisen tärkeänä päivänä.

• ylös 22
  • alas 21
Vierailija

Kun lukee koko ketjun putkeen, huomaa hauskasti miten jotkut trollit vain keksivät samankaltaisia tarinoita. Tässä ketjussa on ”siitäkös se riemu repesi” -trolli.

Vierailija

Minulle on suututtu monta kertaa siitä että olen nuoren näköinen. On kuitenkin jo ikää. (sitten alkaa toitotus  miten vanha olenkaan jne. ) 

pahin on jos joku kehuu, niin heti joku lyttää työyhteisössä.  kateutta?

• ylös 24
  • alas 0
Vierailija

Olen tehnyt jo monta vuotta itse osan joululahjoista ja esim kylään mennessä otan mukaan jonkun itse leipomani herkun. Teen hilloja, kuusenkerkkäsiirappia, kakkuja, pipareita ja makeisia, jokaiseen purkkiin ja pussiin teen etiketin jossa on tarkat tiedot aineksista. Olen varhaiseläkkeellä reuman vuoksi, joten aikaa tekemiseen on. 

Olimme sitten sukutapaamisessa ja satuin kävelemään keittiöön, jossa pari sukulaista oli juttelemassa. Kuulin kun kälyni Mari (ei oikea nimi) kertoi isoäidilleni että varmaan tänä jouluna tulee taas Minnalta (ei oikea nimeni)  epämääräisiä purkkeja, joiden sisältöä saa arvailla ja jotka voi sitten heittää roskiin kun ei viitsi antaa kenellekään syötäväksi. Peruutin hiljaa ulos, isoäitini näki, mutta ei sanonut mitään.

Seuraavana jouluna kyselin sisarusteni lapsilta lahjatoiveita ja ostin sitten lahjat Prismasta ja vastaavista. Rahat sain kun myin "epäilyttävät keitokseni" joulutorilla, annoin maistiaisia niin kauppa kävi. 

Välipäivinä tuli sitten lapsilta kiitokset lahjoista ja myöhemin sain isoäidiltäni kuulla että mm. kälyni oli suuttunut, kun en viitsinyt nähdä vaivaa lahjojen eteen tänä vuonna vaan ostin valmista. Isoäiti oli kyllä tyytyväinen normaalia suurempaan herkkulahjaansa. 

• ylös 50
  • alas 0
Vierailija

Kuusenkerkkäsiirappi on ihanaa! Jotkut aina haastaa riitaa, teki mitä tahansa.

Tästä asiasta ei ole sanottu minulle mitään ääneen, mutta olen monet kerrat huomannut liikuntapaikkojen pukuhuoneissa, kuinka vanhemmat naiset tuijottavat häijysti, jos pidän pyyhettä tai vaatetta polvieni välissä, kun en halua laskea niitä käsistä millekään likaiselle pinnalle, mutta teen käsillä välillä jotain muuta. En saa tavasta mitään tyydytystä enkä itse pidä sitä seksuaalisena toimintana, vaikka joskus laitan vaatemytyn reisien väliin, mutta naisten ilmeistä voisi päätellä niiden kuvittelevan jotakin sellaista. En siis istu vaan seison ja samalla pidän pyyhettä tai vaatetta kiinni jaloilla polvien välissä. Täysin normaali tapa omasta mielestäni estää pyyhettä tai vaatetta likaantumasta, mutta kylläpä on tullut häijyjä mulkoiluja sen takia.

• ylös 25
  • alas 0

Sivut