Kerro siitä hetkestä kun ketutti asua omakotitalossa. Muutkin huonot puolet kiinnostaa
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Ei mua ole kaduttanut omakotitaloon muuttaminen. En mä aina jaksais sitä, että kaikki pitää hoitaa itse, mutta en haluaisi asua kerrostalossa. En haluaisi edes tonttinaapureita.
Mikä on tympein omakotitalolle ominainen hoidettava asia?
Tätä Hopeakettua rupes ketuttamaan ok-talossa asuminen joka ei ollut ok.
Laajat homevauriot löytyi, sikäli kävi hyvin että kauppa saatiin purettua eikä mennyt riitelyksi.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua ole kaduttanut omakotitaloon muuttaminen. En mä aina jaksais sitä, että kaikki pitää hoitaa itse, mutta en haluaisi asua kerrostalossa. En haluaisi edes tonttinaapureita.
Ei mikään yksittäinen ole tympein, vaan se, että pitää huolehtia ja älytä huolehtia itse. No, kaikkein tympeintä ovat seinän väliin tai lattian alle kuolleet hiiret, mutta ei niissä ole mitään hoitamista, sen kun odotetaan, että kalmo kuivuu ja haju hälvenee.
Kesällä nurmikonleikkuu ja muut pihatyöt. Talvella lumityöt. Vuotava katto ja muut kalliit yllätysremontit. Sähkölaskut talvella. Palelu kun ei raaskinut pitää riittävää lämpöä yllä. Ainainen pelko perceessä että mikä yllätyskustannus tulee seuraavaksi.
Ei koskaan enää omakotitaloon.
Ei ole kaduttanut mikään. Elämme täyttä elämää järven rannalla. Mikäs sen ihanampaa kuin pulahtaa järveen rantasaunan lämmöstä.
En missään nimessä vaihtaisi omakotitalossa asumista kerros- tai rivitaloon. Kuitenkin, viimeksi ketutti eilen, kun toissapäivänä kolasin ison pihamme parissa tunnissa, niin eiköhän yöllä tullut uusi lumimyräkkä ja seuraavana päivänä oli sama urakka edessä. Onneksi naapuri tarjoutui avaamaan pihamme traktorilla samalla kun putsasi omankin pihansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse inhoan eniten rännien puhdistusta ja katon tarkistusta koska olen korkeanpaikankammoinen. Kaikki muu onnistuu eikä rassaa, tietenkin välillä tarvitsee ammatti-ihmisten apua sähkö- ja LVI-hommissa. Olen siis nainen, yh, ja nykyään seurustelen raamikkaan miehen kanssa joka huoltaa nuo korkeat paikat.
Putket jäässä jouluna. Ulkosauna. Jatkuva pelko siitä, että joku hajoaa ( ei olisi itse ollut osaamista korjaamiseen, eikä varaa palkata ammattilaista). Poismuutto oli parasta.
Meillä on puilla lämmitettävä.. ja viime talvena raskausmahan kanssa puuvarastosta puitten hakeminen sisälle kun mies oli viikon työreissussa eikä hänen tuomat puut riittänyt koko viikkoa.
Silloin mietin että ei oo kivaa asua omakotitalossa. Muuten rakastan tätä.
Ostettiin uudehko omakotitalo, jossa oli naapurina pieni vuokra omakotitalo (välittäjä antoi väärää tietoa tästä talosta ja sen asukkaista, asia kiinnosti, koska tontit eivät kovin suuria). Talon vaihtuvista asukkaista on ollut hirveästi riesaa, joskus heräsin bassonjytkeeseen klo kolme yöllä, jytke kuului talon sisältä. Milloin ollut meluajia, milloin kitupolttajia, jolloin jopa 7 tuntia tullut kitkerää hajua, joka tulee sisälle, milloin on koirat karkailleet pitkin pihoja, milloin mitäkin häiriötä. Nyt ensimmäisen kerran vuosiin on naapuri, josta ei mitään häiriötä ole ja saa asua omassa talossaan rauhassa, kuten omakotitalossa voisi kuvitella voivansa. Pakko todeta, että (tätä nykyistä naapuria lukuunottatta) edes kaupungin vuokrakerrostaloissa (joissa olen useammassakin asunut aiemmin) ei missään ole ollut niin häiritsevää porukkaa kuin viereiseesä okt:ssa.
Te joita ketuttaa pihan kolaaminen, niin miksi ette vaan kolaa polkua etuovelta autotalliin ja tielle?
Kylmyys. En tiedä yhtäkään omakotitaloasujaa jolla olisi lämmin talo. Nykyään asun lämpimässä kerrostaloasunnossa.
Yllämainittujen lisäksi joka kesä (siis joka ikinen kesä) on remontoitavaa sisällä ja/tai ulkona. Reiska pärjää, muille se maksaa. Myydessä saa yllättävän vähän rahaa ja kuukauden päästä ostaja vaatii omansa pois homevaurion takia.
Vierailija kirjoitti:
Te joita ketuttaa pihan kolaaminen, niin miksi ette vaan kolaa polkua etuovelta autotalliin ja tielle?
Kun ei ole Masia tai Pasia millä ajaa hangessa.
Vierailija kirjoitti:
Kylmyys. En tiedä yhtäkään omakotitaloasujaa jolla olisi lämmin talo. Nykyään asun lämpimässä kerrostaloasunnossa.
Pihtailevat lämmityksessä?
Muutaman kerran talvessa vituttaa kun lunta tulee monena päivänä peräkkäin ihan sikana (kuten nyt) ja pitää kolata. Jostain syystä mies on AINA tällöin työmatkalla. Nytkin on ylipäänsä tarttenut tehdä lumitöitä muutamana päivänä tätä ennen.
Jos on aikaa, lumityöt on ihan kivojakin, nyt on ollut aina nopea lähtö ja kun tajuaa, että jaaha, lunta onkin yöllä taas tullut aivan sikana ja lumiaurakin vetänyt sellaisen puolimetrisen vallin pihatien eteen, niin ottaa päähän.
Kesällä ei vituta oikeastaan mikään, päinvastoin, se on omakotitaloasumisen parasta aikaa. Suunnilleen asutaan terassilla ja siellä pihalla. Ei ole hirveästi enää kitkettävää kun piha on tehty suunnitelman mukaan ja kasvit on jo niin isoja, että ei tartte kovasti kitkeä. Nurmikkoakaan ei niin jumalattomasti ole, että sen leikkaus ärsyttäisi, vaikka onhan siinä aina oma hommansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole Masia tai Pasia millä ajaa hangessa.
Meillä on n.5m autokatokseata tielle ja harvoin kolataan. Ajetaan vaan autolla litteeksi.
Par kertaa talvessa on satanut niin paljon, että on tarvinnut kolata.
Lumityöt ja puutarhan hoito ketuttaa lähes aina. Mutta ei ne ketuta niin paljon kuin naapurustosta kuuluvat seksiäänet, kusenlorina, humalainen örvellys tai ihan vaikka puhe. En kestä mitään käryjä, tupakka, ruoka jne. En itse asiassa kestä ihmisiä ylipäätään, siksi on ok-talo ainoa ratkaisu.
Vaikka kuinka kolaisi oman pihan ja jopa yleisen tien reunasta reunaan oman talon kohdalla, niin voi olla, ettei pääse kouluun/töihin, koska kaupungin puolelta aura tulee milloin tulee, joskus menee useampikin päivä ettei käy eikä risteyksiä aurata, jolloin kerrankin oli metrin korkea ja saman verran leveä jääkokkareinen lumivalli kotikadun ja päätien välillä, joka oli muodostunut päätien auraamisen johdosta. Tämän vallin annettiin olla vähintään 10 tuntia!!!!! Siinä ei raskausmahan kanssa kolan kanssa ollut mitään tekoa. Emme asu missään haja-asutusalueella edes.