Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tellervo Koivisto ja #metoo

Vierailija
03.01.2019 |

Katsoin Tellervo Koiviston 90-vuotishaastattelun. Jari Tervo haastatteli ja kysyi mm. mitä mieltä Koivisto on #metoosta. Tellervon mielestä on perin kummallista, että joillekin ihmisille tulevat nämä asiat ihan uutena. Olen täysin samaa mieltä. Koivisto sanoi ymmärtävänsä, ettei kaikilla ole omakohtaisia tai tuttavia koskevia kokemuksia. Mutta kirjat, elokuvat, näytelmät, elämäkerran jne. ovat jo pitkään kuvanneet vallan väärinkäyttöä, häirintää ja epäasiallista käytöstä.
Muistan Koiviston kertoneen papista, joka piiskasi häntä ja uteli kuukautisista, kun Koivisto oli reilut 10-vuotias. Ja Koivisto pelkäsi, että esim. saunassa äiti tai sisko näkee mustelmat, jotka piiskaamisesta oli tullut.
Eikö tämäkin kerro siitä, miten helvetin vaikeaa seksuaalisesta häirinnäistä on ollut kertoa KAUTTA AIKAIN? Ei ole kyse siitä, onko lapsi, aikuinen, mies vai nainen. Vaikea asia, josta on AINA ollut parempi olla puhumatta.

Onko kyse empatian puutteesta, kun jatkuvasti kuulee, että#metoo on mennyt liian pitkälle eli liikaa tuodaan näitä asioita esille? En ole esim. kuullut yhdenkään miehen vielä kertovan häirinnästä. Syy mielestäni on se, ettei uhreja vieläkään uskota ja vähättely tuntuu olevan väistämätöntä, jos uskallat avata suusi. Ja saman tien sinua syytetään jonkun toisen uran/elämän tuhoamisesta, vaikka vain tuot esille, että olet kohdannut tämän henkilön toimesta epäasiallista kohtelua. Somelynkkaus - pitääkö uhrin olla hiljaa, koska asian esilletuominen voi aiheuttaa somelynkkauksen? Kuulostaa pahasti ennakkosensuurilta.

Muutamaa miestä on Suomessa tähän mennessä syytetty häirinnästä. Ja vielä pari vuotta sitten seksuaalinen häirintä ei edes ollut lain mukaan rikos = ei ollut mitään järkeä tuoda asiaa esille, kun poliisi ei asialle mitään tehnyt.
Ketä on ne kaikki syyttömät, jotka nyt joutuvat kärsimään, kun heitä valheellisesti syytetään? Missä on ne syylliset?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valta turmelee. NIin monta vallassa olevaa miestä, joilla ei ihan puhtaat jauhot pussissa. Nyt hätä suuri, et paljastuvat. Parempi pitää meteliä "nyt lynkataan syyttömiä....", jotta saatais tilanne normaaliksi = ei tähdä tästä nyt niin suurta numeroa. Sitä paitsi onhan noi häirintäjutut ihan helvetin vaikeita asioita. Työkuvioissa olen esimehenä joutunut näitä asioita selvittelemään. Jos ihan rehellinen olen, niin mieluummin en olis selvitellyt. Mutta tärkeää, että uhria kuunnellaan. Ja eipä ole enää eräs limanuljaska samassa firmassa töissä, joten ei ainakaan mun enää tarvi hänen käytökseen puuttua.  

Vierailija
2/8 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone? Kun kuitenkin koko ajan on puhetta, et #metoo mennyt liian pitkälle. Ainakin tuossa "#metoo-Heidi Linden ketjussa moni sitä mieltä, et valetta kaikki #metoo. Ehkä heidän mielestä "mitään häirintää ei ole koskaan, missään tapahtunut" Missä kaikki näiden syyttömien miesten puolustelijat? Olis mukava kuulla teidän perustelut. 

ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anyone? Kun kuitenkin koko ajan on puhetta, et #metoo mennyt liian pitkälle. Ainakin tuossa "#metoo-Heidi Linden ketjussa moni sitä mieltä, et valetta kaikki #metoo. Ehkä heidän mielestä "mitään häirintää ei ole koskaan, missään tapahtunut" Missä kaikki näiden syyttömien miesten puolustelijat? Olis mukava kuulla teidän perustelut. 

ap 

No mennäänhän silloin rajan yli jos somessa aletaan "tuomita" ihmisiä asioista joita he eivät ole tehneet. Tomi Metsäkedon tapauksessa tästä tuli tuomiokin ja se on ihan oikein.

Ja Tomi Metsäketo esim. yritti sanoa, että kyllä häntäkin on baareissa kourittu ja ehdoteltu, eikä hän millään tavalla kieltänyt että on itse käyttäytynyt huonosti. Tuomitut naiset kuitenkin syyttivät häntä rasik auk sista ja ped o fi liasta ja naisten hakkaamisesta, joihin heillä ei ollut kuitenkaan esittää todisteen häivääkään.

Tämä on minust hyvä esimerkki siitä "joukkopsykoosista", mistä me toota kritisoidaan. Jokainen tällainen juttu syö tärkeän asean uskottavuutta. Klassinen satu suden huutamisesta pitää jetsulleen paikkansa. Kun puhutaan tarpeeksi peetä, hukkuu oikea asia sen alle.

Kyllä todella moni mies on täälläkin ja muualla kirjoittanut juuri humalaisten naisten käsiksi käymisestä, mutta heidät on teilattu ihan järjestään. 

Ja meinaatko ihan tosissaan ettei esim. Asia Argento syyllistynyt mieheen kohdistuneeseen ahdisteluun?

Vierailija
4/8 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hirveää ajatella jos omat pojat aikuisina käyttäytyisivät törkeästi ketä tahansa kohtaan. Saati naisia halventaen.

Olen palvelualalla ja jopa minä saan kuulla näitä härskejä juttuja. Yököttää. Saati sitten jos joku kähmisi. Löisin.

Vierailija
5/8 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hirveää ajatella jos omat pojat aikuisina käyttäytyisivät törkeästi ketä tahansa kohtaan. Saati naisia halventaen.

Olen palvelualalla ja jopa minä saan kuulla näitä härskejä juttuja. Yököttää. Saati sitten jos joku kähmisi. Löisin.

Oletko tosiaan sitä mieltä, että vain miehet ahdistelevat ja vain naisia ahdistellaan? 

Vierailija
6/8 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap 

No mennäänhän silloin rajan yli jos somessa aletaan "tuomita" ihmisiä asioista joita he eivät ole tehneet. Tomi Metsäkedon tapauksessa tästä tuli tuomiokin ja se on ihan oikein.

Ja Tomi Metsäketo esim. yritti sanoa, että kyllä häntäkin on baareissa kourittu ja ehdoteltu, eikä hän millään tavalla kieltänyt että on itse käyttäytynyt huonosti. Tuomitut naiset kuitenkin syyttivät häntä rasik auk sista ja ped o fi liasta ja naisten hakkaamisesta, joihin heillä ei ollut kuitenkaan esittää todisteen häivääkään.

Tämä on minust hyvä esimerkki siitä "joukkopsykoosista", mistä me toota kritisoidaan. Jokainen tällainen juttu syö tärkeän asean uskottavuutta. Klassinen satu suden huutamisesta pitää jetsulleen paikkansa. Kun puhutaan tarpeeksi peetä, hukkuu oikea asia sen alle.

Kyllä todella moni mies on täälläkin ja muualla kirjoittanut juuri humalaisten naisten käsiksi käymisestä, mutta heidät on teilattu ihan järjestään. 

Ja meinaatko ihan tosissaan ettei esim. Asia Argento syyllistynyt mieheen kohdistuneeseen ahdisteluun?

Eikö Metsäketo kuitenkin syyllistynyt epäasialliseen käytökseen? Ja ihan samoin ne naiset, jotka hänen kunniaa loukkasivat. Metsäketo menetti duunit ja nämä naiset tuomittiin. Molemmat kärsivät tuomionsa. Ja Asia Argento saattaa hyvinkin olla syyllinen. Vai mikä logiikka sulla on takana? Jos joku syyttää toista varkaudesta, ei tämä henkilö voi itse koskaan syyllistyä varkauteen. Vai?

Vierailija
7/8 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madonna jakoi persettä uraansa rakentaessaan. Leikkii jotain voimalesboa mutta miituun myötä uikuttaa miten häntä käytettiin seksuaalisesti hyväksi.

Vierailija
8/8 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Madonna jakoi persettä uraansa rakentaessaan. Leikkii jotain voimalesboa mutta miituun myötä uikuttaa miten häntä käytettiin seksuaalisesti hyväksi.

Ja tietosi perustuvat mihin? Kirjoitat todella rumasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi