Äiti luuli löytäneensä pojalleen edullisen Playstationin Facebook-kirppikseltä --
Uutinen: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005949600.html
Suosittelen tätä netistä ostaville:
Jos tuote on kalliimpi arvoltaan kuin 30e, niin kannattaa aina valita, että ostaja maksaa postiennakkokuljetuksen. Näin myyjän ei tarvitse lähetellä postia ja jatkuvasti ottaa omasta pussistaan, kun ihmiset eivät hae pakettia ja ostaja ei menetä niin paljoa rahaa, jos kyseessä onkin huijaus.
Jos myyjä tuollaiseen ei suostu, olisi varmasti silloin kyseessä 100% huijaus.
Kommentit (11)
Jouduin itse syksyllä sarjanettihuijarin uhriksi. Meitä oli useita huijattuja. Asia meni oikeuteen mutta en ole saanut mitään takaisin! Nordea pankki on saanut tuomiolauselman ym.mutta eivät suostu sulkemaan tiliä! Tämän jutun jälkeen en enää katsokaan toria, huutonettiä ym. Suomessa saa huijata vapaasti! Ja artisti maksaa.
tapauksessa on maksettu ns. tyhmyysvero.
Minä olen yhden ainoan kerran suostunut lähettämään postiennakolla, kun oli niin rehellisen oloinen mies ostamassa yhtä auton osaa.
Hän ilmoitti saaneensa paketin, muttei ollut joutunut maksamaan mitään postissa. Postilla oli siis käynyt virhe, että olivat vain luovuttaneet paketin miehelle, vaikka olisi pitänyt maksaa siinä kohtaa postiennakko ja tuote. Onneksi mies oli rehellinen ja kävi vielä saman päivän aikana postissa selvittämässä tilanteen ja maksamassa. Olin niin ilahtunut tuosta, että tarjosin hänelle puolta summasta takaisin, jotta olisi saanut puoleen hintaan tuon tuotteen, muttei huolinut.
En kuitenkaan uskalla enää lähettää tuon takia postiennakolla, huijareitakin on niin paljon noissa postiennakko tapauksissa.
Pari kertaa olen itse ollut postilla ostamassa jotakin tuotetta, mutta parin viestin jälkeen olen tullut toisiin ajatuksiin, kun myyjä ollut jotenkin niin outo, yhdessä tapauksessa sitten tulikin jälkikäteen ilmi, että huijari oli.
Nämä on vaan niin vaikeita, kun ostajana ei kannattaisi maksaa ennen tuotteen saamista ja myyjänä ei todellakaan lähettää tuotetta ennen maksun saamista.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuote on kalliimpi arvoltaan kuin 30e, niin kannattaa aina valita, että ostaja maksaa postiennakkokuljetuksen. Näin myyjän ei tarvitse lähetellä postia ja jatkuvasti ottaa omasta pussistaan, kun ihmiset eivät hae pakettia ja ostaja ei menetä niin paljoa rahaa, jos kyseessä onkin huijaus.
Miten ostaja voi maksaa postiennakkomaksun, kun myyjä sen lähettää?
Joka sekunti syntyy uusi huijattava :-(
Kuinka ihmiset voivat olla noin tyhmiä ja tietämättömiä kuinka nettihuijauksia tehdään.
Toisaalta jos ihminen on tyhmä, niin eihän se osaa rahaakaan oikein käyttää, joten tuossa tapauksessa saa syyttä vain ihan itseään joutuessaan huijarin uhriksi.
Mitään ei makseta etukäteen, eikä edes postiennakolla, sillä mikään ei takaa etteikö paketissa voisi olla jotain muuta kuin mitä on ostettu.
Ainoastaan face to face kauppa kannattaa tehdä ja siinäkin hommassa rahat annetaan vasta sen jälkeen kun ostettava tuote on perusteellisesti taskistettu.
2. sääntö kun ostat yksityiseltä postin kautta: älä osta isommalla sumnalla kuin persaukses kestää hävitä.
3. Sääntö: kuvakaappaus myyjän tiedoista
4. jos fonectassa tulee salainen puh.numero, älä osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaa myyjän tilille?
Vierailija kirjoitti:
2. sääntö kun ostat yksityiseltä postin kautta: älä osta isommalla sumnalla kuin persaukses kestää hävitä.
3. Sääntö: kuvakaappaus myyjän tiedoista
4. jos fonectassa tulee salainen puh.numero, älä osta.
5. Jos saat myyjän olinpaikan selville niin myy se velka jollekin liivijengille. Oppiipahan huijaamaan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaa myyjän tilille?
Tämähän tarjoaa huijarille erinomaiset mahikset huijata noita p-ennakkomaksuja vaikka sadoilta.
Ei ole myyjä automaattisesti huojati, jos ei lähetä postiennakolla. Suurin osa ei lähetä, koska ostaja voi jättää tuotteen hakematta.
Netistä ostettaessa pitää myös usein sääntö jos joku on liian hyvää ollakseen totta niin se todennäköisesti on.