Onko radiologia paikalla,
tai muuta joka tietää kuvantamisesta. Miksi jotkut radiologit eivät näe jotain muutosta mammografiassa, minkä muut näkevät?
Kommentit (13)
Mulla oli rinnassa tulehdusta ja eräs radiologi katseli kuvaa ultran tehtyään ja totesi, että ei täällä ole mitään muutosta edelliseen kuvaan. Ja tämä jälkeen muut asiaa hoitaneet ovat sanoneet kuvassa olevan tulehdus muutoksen. Tuntuu oudolta kun tämä joka ei sitä nähnyt on kokenut alallaan.
Huonot kuvat tai huono radiologi. Joidenkin kaupunkien seulontakuvat lausutaan esim Intiassa. Ja jos kuvat laadultaan surkeat niin avot. Halvalla ei saa hyvää.
Ainakin vielä esim HUSissa ja TAySissa on hyvät kuvat ja pätevät radiologit.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli rinnassa tulehdusta ja eräs radiologi katseli kuvaa ultran tehtyään ja totesi, että ei täällä ole mitään muutosta edelliseen kuvaan. Ja tämä jälkeen muut asiaa hoitaneet ovat sanoneet kuvassa olevan tulehdus muutoksen. Tuntuu oudolta kun tämä joka ei sitä nähnyt on kokenut alallaan.
Voisiko tuossa olla kyse, että hän tarkoitti ettei ole muutosta josta huolestua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tuossa olla kyse, että hän tarkoitti ettei ole muutosta josta huolestua?
Ja sitten yksi sanoi, että tulehdus ei näy mammografiassa. Ja seuraava, että se näkyy tiiviytenä ja varmistetaan ultralla.
Ap lopeta spämmääminen tästä aiheesta. Tää ei ole lekuripalsta ja oikeasti tuloksia haluava menee omalla rahalla ultraan.
Ei auta mihinkään se että täällä ulvot.Koita tajuta.
Mä luulen, että jos useampi tutkinut niin voi luottaa siihen, että se tulehdus on se mikä näkyy siellä.
Tietyt muutokset näkyvät huonosti mammografiassa. Hyvälaatuiseen kuvaan vaaditaan riittävä puristusvoima, nuorten naisten rintojen kudosrakenne taas on sellainen ettei mammografia ole paras mahdollinen kuvantamismentelmä. Nuorten naisten rinnat on paras tutkia ultralla, koska nuorten rinnoissa on paljon rauhaskudosta ja mahdollinen patologinen muutos voi jäädä sen seasta hyomaamatta. Iän myötä rauhaskudos korvautuu rasvakudoksella ja sen tutkimiseen mammografia on hyvä.
Kannattaa kysyä tutkimuksen tehneeltä lääkäriltä jos radiologille on soittoaikoja.
He eivät ole niin päteviä tai huolellisia.