Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko radiologia paikalla,

Vierailija
22.12.2018 |

tai muuta joka tietää kuvantamisesta. Miksi jotkut radiologit eivät näe jotain muutosta mammografiassa, minkä muut näkevät?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät ole niin päteviä tai huolellisia.

Vierailija
2/13 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli rinnassa tulehdusta ja eräs radiologi katseli kuvaa ultran tehtyään ja totesi, että ei täällä ole mitään muutosta edelliseen kuvaan. Ja tämä jälkeen muut asiaa hoitaneet ovat sanoneet kuvassa olevan tulehdus muutoksen. Tuntuu oudolta kun tämä joka ei sitä nähnyt on kokenut alallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot kuvat tai huono radiologi. Joidenkin kaupunkien seulontakuvat lausutaan esim Intiassa. Ja jos kuvat laadultaan surkeat niin avot. Halvalla ei saa hyvää.

Ainakin vielä esim HUSissa ja TAySissa on hyvät kuvat ja pätevät radiologit.

Vierailija
4/13 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli rinnassa tulehdusta ja eräs radiologi katseli kuvaa ultran tehtyään ja totesi, että ei täällä ole mitään muutosta edelliseen kuvaan. Ja tämä jälkeen muut asiaa hoitaneet ovat sanoneet kuvassa olevan tulehdus muutoksen. Tuntuu oudolta kun tämä joka ei sitä nähnyt on kokenut alallaan.

Voisiko tuossa olla kyse, että hän tarkoitti ettei ole muutosta josta huolestua?

Vierailija
5/13 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tuossa olla kyse, että hän tarkoitti ettei ole muutosta josta huolestua?

Ja sitten yksi sanoi, että tulehdus ei näy mammografiassa. Ja seuraava, että se näkyy tiiviytenä ja varmistetaan ultralla.

Vierailija
6/13 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lopeta spämmääminen tästä aiheesta. Tää ei ole lekuripalsta ja oikeasti  tuloksia haluava menee omalla rahalla ultraan.

Ei auta mihinkään se että täällä ulvot.Koita tajuta.

Vierailija
7/13 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/13 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että jos useampi tutkinut niin voi luottaa siihen, että se tulehdus on se mikä näkyy siellä.

Vierailija
9/13 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt muutokset näkyvät huonosti mammografiassa. Hyvälaatuiseen kuvaan vaaditaan riittävä puristusvoima, nuorten naisten rintojen kudosrakenne taas on sellainen ettei mammografia ole paras mahdollinen kuvantamismentelmä. Nuorten naisten rinnat on paras tutkia ultralla, koska nuorten rinnoissa on paljon rauhaskudosta ja mahdollinen patologinen muutos voi jäädä sen seasta hyomaamatta. Iän myötä rauhaskudos korvautuu rasvakudoksella ja sen tutkimiseen mammografia on hyvä.

Vierailija
10/13 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hämmentävää kun eri lääkärit sanovat eri tavoin.

Vierailija
11/13 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli bakteeritulehdus, joten ehkä se näkyikin.

Vierailija
12/13 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehduksen näkyvät tiiviytenä ja ne katsotaan ultralla myös.

Vierailija
13/13 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä tutkimuksen tehneeltä lääkäriltä jos radiologille on soittoaikoja.