Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva talossa pyydetään pesemään kädet -> outoako?

Vierailija
19.07.2008 |

minun mielestä.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain katsella. Olen ilmeisesti lapsena saanut paijata vauvoja tarpeeksi, kun ei enää aikuisiällä ole ollut tarvetta.

Vierailija
2/55 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullessa kotiin kaupungilta voi käsien pesulla estää pöpöjen edelleen kulkeutumisen... kyse on ihan perushygieníasta, sitä ei vain monikaan osaa tällä palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun tulen ulkoa, aina vessakäynnin jälkeen, aina ruoanlaiton alussa ja sen jälkeen, kun olen käsitellyt vaikkapa raakaa lihaa. Tätä pidetään "hysteerisenä", mutta hygieniapassin suorittaneena tiedän etten pese yhtään liikaa vaikka joku niin voisi väittääkin. Ai niin, kun tullaan vauvaa katsomaan, pesen käteni automaattisesti ja samoin, kun tulen roskia viemästä.

Vierailija
4/55 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsien pesu on erinomainen tapa ehkäistä tautien leviämistä. Joskus osastolla näkee niin fiksuja ihmisiä, että tajuavat pestä kätensä ennen desinfiointia. Vauvan ensimmäisten 3kk aikana on ihan hyvä olla hieman tavallista hygieenisempi.

Vierailija
5/55 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten huomanneet, että joissain perheissä kiertää kaikki liikkeellä olevat vatsataudit ja flunssat. Olisikohan käsienpesu unohtunut?

Vierailija
6/55 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole käsiäni pessyt, mutta en ole kenenkään toisten vauvoihinkaan koskenut (ei ole ollut mitään hinkua).

Vierailija
7/55 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsomaan tulleet vieraat ovat niitä halunneet pitää sylissä ja koskea. Käsienpesu on ihan paikallaan, kun tulee ulkoa sisään eikä se on yhtään ylihygienistä. Ja sille, joka arveli, että tutitkin varmaan hinkataan joka putoamisen jälkeen, niin joopa joo, meidän vauvat ei ole tuttia koskaan nähneetkään.

Vierailija
8/55 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis mitään outoa. Ei ole kiva jos vauva saa pöpöjä vieraalta.

Vierailija
9/55 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki on uutta ja jotka ovat vielä herkkiä. Ei todellakaan ole hyvä että kohdusta vauva heitetään heti kaikkien pöpöjen keskelle. Meillä toisella vauvalla ei ollut tuttia ´lainkaan ja se kummalla oli tutti, ei ensimmäisinä viikkoina eikä vielä kuukausinakaan liikkunut niin paljoa. Eli jos vauvalta tippui tutti suusta, se tippui lakanalle jonka päällä vauva oli ja voitiin laittaa suoraan suuhun.

Isommalla vauvalla sitten tutti saattoi tippua milloin minnekin lattialle ryömiessä ja kontatessa ja tuolloin toki vauvan vastustuskyky oli sitä luokkaa että kesti hyvin kotilattialta suuhun laiton. Mistään kauppakeskuksen lattialta en olisi kyllä vauvan suuhun tuttia antanut.

Vierailija
10/55 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ihan tavallista käsienpesua pidetään hysteriana ja turhana hinkkaamisena?

Miten näin moni voi olla välttynyt tiedolta, että normaaliin perushygieniaan kuuluu pestä kädet

aina

sisään tullessa, ruokapöytään käydessä sekä vessakäynnin jälkeen?

Vierailija
11/55 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kannattaa niiden lasten antaa nuolla ne kengänpohjat halutessaan.

Vierailija
12/55 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraiden kasienpesuvimma joku aika uus juttu Suomessa ? samoin kuin kasidesi ? mielestani tassa mennaan kylla hieman hysterian puolelle, siita on todisteena jo tallaiset aloitukset talla palstalla.

Vierailija
13/55 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen kädet muutenkin aina sisälle tullessa; inhottaa ajatus kaikista tahmeista ovenkahvoista ja ostoskärryistä. Pöpöt ei sinänsä pelota, mutta ällöttää ajatus esim. voileivän tekeminen paskaisilla käsillä, saati sitten vauvan silittely!

Vierailija
14/55 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuten tuossa appiukko-ketjussakin oli puhetta, niin konelle vanhemmalle ihmiselle se on todella outoa. Ja vielä oudompss on se, että heitä käsketään käsipesulle.

Hienovaraisesti sanottuna voi mielestäni sanoa, mutta käskeminen on eri asia.

Minun tuntemani 65-75 vuotiaat eivät pese käsiään edes vessakäynnin jälkeen. Miksi ihmeessä he pesisivät kädet vauvaa katsomaan tullessaan. Tässä on melkoinen asennemuutos tapahtunut nykysukupolveen verrattuna.

Ehkän kannattaisi tulostaa sinne vessaan vaikka jotain faktaa miksi kädet pitäisi pestä, jotta nuo vanhemmat ihmiset edes ymmärtävät miksi te niin vouhotatte asiasta.

Vierailija
15/55 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa palstalaisista on siis sitä mieltä, ettei käsiä tarvitse pestä kun tullaan ulkoa tai vessakäyntien jälkeen. Huh huh! Käsienpesu kuuluu ihan perushygieniaan.

Vierailija
16/55 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse erittäin hygieeninen, pesen aina kädet ulkoa tullessa sekä tietysti vessakäynnin jälkeen, muutenkin peseydyn päivittäin vähintään kerran.

se ei kuitenkaan ole järkevää. tämä hygieenisyys juuri tekee meistä niin vastaanottavaisia taudeille ja allergioille. en tiedä oletteko kuulleet suomalaislääkärien tekemästä mittavasta tutkimuksesta jossa tutkittiin allergioita joensuulaislapsilla ja ihan pienen matkan päässä venäjällä. käytännössä venäläislapsilla ei ole allergioita, kyse ei ole siitä ettei niitä tutkita vaan siitä että niitä EI OLE. suomalaislääkärit pitävät syynä sitä että lapset ovat koko ajan jo aivan vauvasta lähtien kontaktissa eläinten, maan mullan, lian kaiken kanssa eivätkä peseskele käsiään esim ennen ruokaa.. keho on tottunut tähän eikä hyökkää vaarattomia aineita kuten ruokia vastaan. suomen johtava allergiatutkija suosittaakin että lapsilta pitäisi ottaa kengät toukokuussa pois ja antaa elokuussa takaisin, multaa ja hiekkaa pitäisi saada kosketella ja leikkiä kunnon kuraleikkejä, jotta keho oppisi sietämään!

ja tämä sietokyky olisi ihan hyvä jo vastasyntyneestä aloittaa kehittymään mutta mitenkäs se kehittyisi kun elämäntaipale alkaa desinfioidusta sairaalasta ja sitten tuodaan kotiin jossa kaikki pesee kädet. ei ihme että allergiat jyllää.

Vierailija
17/55 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meillä on menetelty jo kolmen vauvan kanssa.

Lisäksi olen kieltänyt koskemasta käsiin ja kasvoihin.

Vierailija
18/55 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen ruoka-alan ammattilainen.

Vierailija
19/55 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ainakin todella terve vaikken käsiä koko ajan oo hinkkaamassa. Ja niin on koko perhe.

Niin siis vastatkaa, että mitä konkreettistya hyötyä siitä käsien pesusta on???!!!

Vierailija
20/55 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt taas mennyt puurot ja vellit sekaisin...

Joku alkaa puhua allergioista ja siitä, miten lasten pitäisi kaivella multaa että pysyisivät terveinä... huoh... Voi olla totta, mutta käsienpesu ei silti ole turhaa.

Meillä pestään kädet aina kun tulemme kotiin ja aina ennen ruokailua. Ihan tutkittua faktaa on, että käsien pesu vähentää infektiotauteja. Koska monet muut ihmiset eivät pese käsiään, joka paikka (oven kahvat, ostoskärryt, porraskaiteet yms. paikat) ovat täynnä kaikkea paskaa. Suuri osa ihmisistä ei pese käsiään ede käytyään wc:ssä, joten sitä paskaa ihan_kirjaimellisestikin saattaa saada käsiinsä lähes mistä vain.

Ja koska meillä kaikilla on erilainen käsitys hygieniasta, vaadin meille vauvaa katsomaan tulevia pesemään kätensä.

Lisäksi pieni vauva saattaa joutua infektion vuoksi hengenvaaraan. Esim. rotavirus ei ole vauvalle kovin kiva, saattaa vaatia sairaalahoitoa ja pahimmillaan johtaa jopa kuolemaan. Myös rokot ovat pienille vauvoille vaarallisia.