Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (169)

Ghjkkkl

4200e,menee 10kk asuntolaina lyhennyksiin. Olen itse kotihoidontuella ja mies on kyllä töissä, pärjättäisiin ilmankin tuota summaa, mut hyvä näin. Suunnitelmissa ensi syksynä, jos lähdettäisiin Lappiin.

Vierailija

Ihan menee meillä ruokaan ja laskuihin. Lapsi ollut erotettu koulusta ja olen ollut palkattomasti sen takia kotona. Ottaa päähän kun ei ole varaa edes ruokaan ja yli viikko vielä veronpalautuksiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Yhteensä meille on tulossa 1600€, minulle 1000€ ja miehelle 600€. Nämä menevät alkuvuodesta syntyvän vauvan tavaroiden ja vaatteiden hankintoihin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan menee meillä ruokaan ja laskuihin. Lapsi ollut erotettu koulusta ja olen ollut palkattomasti sen takia kotona. Ottaa päähän kun ei ole varaa edes ruokaan ja yli viikko vielä veronpalautuksiin

Mitäshelvettiä? Miten tuollainen tilanne on mahdollinen? :O Tuossa tiivistyy koulun tuki, palvelujärjestelmän toimivuus ja työpaikan joustot perhesyistä....perseestä?

Vierailija

1000e palautuksia ja käytetty jo ennen kuin rahat edes tilillä. Pari objektiivia järkkäriin ostettu joista molemmat käytettyjä ammattitason objektiiveja. Siinä mielessä hyvä sijoitus että voin saada näistä jälleenmyynnissä jopa enemmän kuin mitä itse maksoin.

Vierailija

1700 e. Maksoin haaveilemani lomamatkan osittain palautusrahoilla. Olisihan voinut laittaa säästöön, mutta haluan matkustaa, kun kerran vielä voin (terveys).

Vierailija

Rahat tulevat perinteiseen tapaan joulukuussa ja niistä on todennäköisesti vähennetty ennakko- ja kiinteistöveroja vastaava summa (eli minun oletetaan seuraavan, viekö verottaja ko. summat palautuksista vai maksanko ne itse, missään kun ei ole kerrottu, minkä aikavälin veroeriä verottaja palautuksista itselleen nappaa). Koska kyseessä on liikaa maksamani vero, en koe saavani yhtään mitään, ainoastaan siirtäväni rahaa verottajan tililtä omalle tililleni. Ei se raha ole minulta pois koskaan ollutkaan, se on vain ollut verottajan "sulkutilillä".

Vierailija

Miehen palautus menee ns. elämiseen mutta toivon että ostaa itselleen jotain mukavaa ja ehdotin säästämistä. Ei ole tuhlari joten varmasti harkiten käyttää. Oma 16e palautus meni ulosottoon.

Nannamiharu

Itselle tulee 340€, ne menee perheen elämiseen ja ja edellisvuoden velaksi ostettujen särkänniemen kesäkausareiden loppumaksuun. Kerranki käydään ehkä ulkona syömässä tai syödään reilusti kalaa tms. Mies saa 3100€ ja siitä ois tarkoitus huoltaa ja katsastaa autot, ostaa uusi jääkaappi ku vanha menee rikki hetkenä minä hyvänsä, sekä ostaa kaikille perheenjäsenille ens talven vaatetukset.

Vierailija

Meidän perhe (eli minä) matkustelee.

Myös viinaan menee viikonloppuisin.

Kun ei ole noita pentuja rajoittamassa tekemisiä.

Naisseurakin mielellään ns. irtona, niin eivät ehdi alkaa "kouluttamaan" ja kertomaan kuinka tulisi elää.

-Oman elämän Herra, 41v

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat