Olen ainoa jota ei kutsuttu työpaikan pikkujouluihin
Kuulin että eilen oli ollut pikkujoulut. Työporukka oli vuokrannut erään kartanon jossa oli ruokailtu ja ainakin stand upp koomikko oli käynyt. Asia selvisi erään asiakkaan kautta. Minua ei kuitenkaan oltu kutsuttu, en tiennyt koko pikkujoulusta muuta kuin erään asiakkaan kautta. Ihmettelin firman whatsapp ryhmään tulleita viestejä jossa eräs huhuili puoli 2 yöllä missä muut ovat, mutta ajattelin että viesti oli tullut väärään ryhmään kun kukaan ei vastannut siihen. Tuntuu tosi pahalle. :’(
Kommentit (71)
Naisilla ne on rankat ongelmat töissä... Kerkeääkö siellä ollenkaan tekemään töitä kun jatkuvasti pitää olla juoruamassa ja keksimässä nasevia kuitteja kollegoille.
Tai olet vain v*ittumainen ihminen eikä kukaan halunnut sinua paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Jaa ihan tosissanneko väitätte, ettei miesvaltaisilla aloilla esiinny kiusaamista ja syrjäänjättämistä? Sanon tähän vain että HAH. Kun sitä on, se on tosi raakaa. Terveisin naisinsinööri miesvaltaisella alalla. Minä saan olla rauhassa, mutta miehet keskenään, on jopa sellaista, että tietyt tyypit ei voi edes konttorilla olla samaan aikaan - raksa ala ja ovat paljon työmailla. Ei mun työpaikalla, mutta yhteistyökumppanilla.
Kyllä, ja miehet kiusaavat myös naispuolisia työntekijöitä. Olepa miesvaltaisella alalla oleva nainen, ruma ja lihava ja arka tai hiljainen. Kokemusta löytyy. Minusta tehtiin suorastaan kävelevä vitsi jolle sai sanoa mitä hyvänsä ja osoitella jopa sormella ja nauraa päin kasvoja. Vaihdoin kokonaan alaa. Nyt naisten kanssa työskennellessä saan ihan rauhassa tehdä työni. Minulle ollaan jopa ystävällisiä. Noiden vuosien jälkeen edellisessä työpaikassani sitä osaa jopa arvostaa.
Jäikö persulta nyt ilmaiset viinat saatua kun noin raivoaa? voivoi pientä :( ehkä työpaikalla oli hyvä syy olla kutsumatta sinua, mietippäs.
Vierailija kirjoitti:
Jäikö persulta nyt ilmaiset viinat saatua kun noin raivoaa? voivoi pientä :( ehkä työpaikalla oli hyvä syy olla kutsumatta sinua, mietippäs.
Tässäpä vasta kukkanen ihmiseksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda työpaikkaa.
Olen ollut työpaikassani vasta 3 kk, olen vielä koeajalla.
Kutsut lähettettiin vanhalla jakelulistalla josta sä vielä puutuit?
Mutta eikä ennakkoon kukaan puhunut mitään, ei sinä päivänäkään kun juhlat oli illalla kukaan kysynyt sun kuulleen keltään mitään siihen liittyen?
Mitä sä oikein teet työksesi?
Me ollaan työporukalla pidetty omia pikkujoulua joita firma ei kustanna mitenkään, kutsuttuna ei silloin ole esimiehet eikä vttmainen kollega.
Olen lastentarhanopettaja. Pomo on sanonut että on tyytyväinen työpanokseeni, mutta voihan olla, että irtisanovat silti. Tosin tilalleni on vaikea saada pätevää opettajaa, joten epäilen sitäkin.
Kuulostaa siltä että ihmiset ovat pitäneet omat juhlansa. Ei lastentarhoissa työnantaja maksa tuollaista.
Voi kuule! Ne päiväkodin ryyppybileet on kaikkein kosteimmat! Olen ollut alalla 20 vuotta. Ja kyllä, omat määrärahat niille on. Yleensä ruoka ja ohjelma on maksettu, viinat kustannetaan omista rahoista.[/quote
Mitähän höpötät? Et kaupunki maksaisi ryyppybileet työntekijöilleen😂 Joo jos tykyrahoja ei käytetä muuhun niin sitten mut muuten toiveajattelua!]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa ihan tosissanneko väitätte, ettei miesvaltaisilla aloilla esiinny kiusaamista ja syrjäänjättämistä? Sanon tähän vain että HAH. Kun sitä on, se on tosi raakaa. Terveisin naisinsinööri miesvaltaisella alalla. Minä saan olla rauhassa, mutta miehet keskenään, on jopa sellaista, että tietyt tyypit ei voi edes konttorilla olla samaan aikaan - raksa ala ja ovat paljon työmailla. Ei mun työpaikalla, mutta yhteistyökumppanilla.
Kyllä, ja miehet kiusaavat myös naispuolisia työntekijöitä. Olepa miesvaltaisella alalla oleva nainen, ruma ja lihava ja arka tai hiljainen. Kokemusta löytyy. Minusta tehtiin suorastaan kävelevä vitsi jolle sai sanoa mitä hyvänsä ja osoitella jopa sormella ja nauraa päin kasvoja. Vaihdoin kokonaan alaa. Nyt naisten kanssa työskennellessä saan ihan rauhassa tehdä työni. Minulle ollaan jopa ystävällisiä. Noiden vuosien jälkeen edellisessä työpaikassani sitä osaa jopa arvostaa.
Ei mua ole miehet pilkanneet lihavuudesta. Riippuu niin työpaikasta.
Keravalaiselle Markolle sanottiin niin ikään, että nyt tänä vuonna et ole kutsuttu.
Meillä oli pikkujoulun myös perjantaina. Tai pikkujouluja ei järjestetä talon puolesta.
Siskoni on töissä laivalla ja san hänen kauttaan alelappuja.
Kun laput tulivat, 4 kk sitten, kysyin niiltä ketkä taatusti lähtee ja sovittiin päivä.
Hytti maksoi 40 euroa, aamiainen ja Buffa per suunta maksoi 100 e. Jos otti jaetun hytin, hinta oli 120 e.
Laitettiin jokaiselle sähköpostililla tieto, siihen ilmoittautuneet ovat, ettei tule sitä minä en lähde, kun tämä tyyppi lähtee sek
Ilmoitustaululle ilmoitus.
Matka varattiin 3 kk sitten, ne jotka olivat ilmoittautuneet ja maksaneet.
Alkuviikosta tuli Matti myöhäsiä, minä lähden myös jne.
Perjantaina, kun lähdimme hieman etuajassa, tuli narisijoita, miksi aina te ja miksi te pääsette jne.
Muuten te, jotka ette lähteneet, koska syy xx yy ja jne, meillä oli tosi mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Turha täällä määkiä että jätetään ulkopuolelle jos on itse ärsyttävä työkaveri.
Ohiksena todettava, että niitä ärsyttävimpiä ja kaikinpuolin p*skamaisimpia tyyppejä ei kyllä jostain syystä ikinä unohdeta kutsua.
Eli syy on jokin muu.
Tuohan on eri asia. On meilläkin firmassa tyyppejä joita ei kannata laittaa samaan projektiin koska eivät tule toimeen keskenään. Mutta tuollaista tilannetta ei yksinkertaisesti voi tulla vastaan, että joku yksittäinen henkilö jätetään tarkoituksella jostain tapahtumasta pois. Ensinnäkin a) niistä tietenkin löpistään moneen kertaan ennen tapahtumaa ja b) edellisenä päivän vielä tietenkin varmistellaan että ovathan kaikki tulossa jne. Niitä kaikista "autistisimpia" kavereita sinne nimenomaan halutaan, koska kiva tutustua heihinkin vähän paremmin.