Olen ainoa jota ei kutsuttu työpaikan pikkujouluihin
Kuulin että eilen oli ollut pikkujoulut. Työporukka oli vuokrannut erään kartanon jossa oli ruokailtu ja ainakin stand upp koomikko oli käynyt. Asia selvisi erään asiakkaan kautta. Minua ei kuitenkaan oltu kutsuttu, en tiennyt koko pikkujoulusta muuta kuin erään asiakkaan kautta. Ihmettelin firman whatsapp ryhmään tulleita viestejä jossa eräs huhuili puoli 2 yöllä missä muut ovat, mutta ajattelin että viesti oli tullut väärään ryhmään kun kukaan ei vastannut siihen. Tuntuu tosi pahalle. :’(
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda työpaikkaa.
Olen ollut työpaikassani vasta 3 kk, olen vielä koeajalla.
Kutsut lähettettiin vanhalla jakelulistalla josta sä vielä puutuit?
Mutta eikä ennakkoon kukaan puhunut mitään, ei sinä päivänäkään kun juhlat oli illalla kukaan kysynyt sun kuulleen keltään mitään siihen liittyen?
Mitä sä oikein teet työksesi?
Me ollaan työporukalla pidetty omia pikkujoulua joita firma ei kustanna mitenkään, kutsuttuna ei silloin ole esimiehet eikä vttmainen kollega.
Olen lastentarhanopettaja. Pomo on sanonut että on tyytyväinen työpanokseeni, mutta voihan olla, että irtisanovat silti. Tosin tilalleni on vaikea saada pätevää opettajaa, joten epäilen sitäkin.
Eikös päiväkodeilla ole ihan määrärahat tykyyn tai tyhyyn, ainakin meillä on, jotta erikoista kyllä ettet saanut kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda työpaikkaa.
Olen ollut työpaikassani vasta 3 kk, olen vielä koeajalla.
Kutsut lähettettiin vanhalla jakelulistalla josta sä vielä puutuit?
Mutta eikä ennakkoon kukaan puhunut mitään, ei sinä päivänäkään kun juhlat oli illalla kukaan kysynyt sun kuulleen keltään mitään siihen liittyen?
Mitä sä oikein teet työksesi?
Me ollaan työporukalla pidetty omia pikkujoulua joita firma ei kustanna mitenkään, kutsuttuna ei silloin ole esimiehet eikä vttmainen kollega.
Olen lastentarhanopettaja. Pomo on sanonut että on tyytyväinen työpanokseeni, mutta voihan olla, että irtisanovat silti. Tosin tilalleni on vaikea saada pätevää opettajaa, joten epäilen sitäkin.
Kuulostaa siltä että ihmiset ovat pitäneet omat juhlansa. Ei lastentarhoissa työnantaja maksa tuollaista.
Voi kuule! Ne päiväkodin ryyppybileet on kaikkein kosteimmat! Olen ollut alalla 20 vuotta. Ja kyllä, omat määrärahat niille on. Yleensä ruoka ja ohjelma on maksettu, viinat kustannetaan omista rahoista.
On melko tylyä jättää yksi kutsumatta, mutta erittäin kuvaavaa kun on kyse naisista.
Vierailija kirjoitti:
No jos ei ole provo niin vastaan. Ei pikkujouluihin kutsuta erikseen ketään. Miksi et muka tiennyt tulevista juhlista?
Kyllä meillä ainakin kutsutaan erikseen. Kutsujen vastuuhenkilö lähettää kutsut sähköpostilla.
Turha täällä määkiä että jätetään ulkopuolelle jos on itse ärsyttävä työkaveri.
Vierailija kirjoitti:
Turha täällä määkiä että jätetään ulkopuolelle jos on itse ärsyttävä työkaveri.
Tuskin ap on tuon kolmen kuukauden aikana kerennyt koko työporukkaa terrorisoimaan joten etsisin sitä vikaa nyt nimenomaan sieltä työpaikalta, ensisijaisesti esimiehestä.
Eli oli työporukan oman rahan bileet
Meillä on tänään pikkujoulut ja pitkin viikkoa on kyselty toisiltamme kuka on tulossa ja kuka ei.
No ehkä joissain työporukoissa jurotetaan vaan...
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki muut haluttiin ottaa mukaan paitsi yksi?
Kuulostaa todella unelmapaikalta. Not.
Vierailija kirjoitti:
Silti inhottavaa jättää yksi pois.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ikävää, mutta älä ole niin epätasapainoinen, että kuvittelet tilanteen olleen tahallista. Selvität, miksi kutsua ei tullut ja kun syy paljastuu vahingoksi niin unohdat koko asian.
Itsellä on kokemusta vastaavasta tilanteesta - kahdesti.
Ensimmäisellä kerralla ei varmasti ollut kyse vahingosta. Satuin paikalle kun useampi henkilö suunnitteli pikkujouluja. Keskustelu katkesi täysin, kun saavuin paikalle ja kaikki näyttivät vaivaantuneilta. Myöhemmin näin facebookissa kuvia pikkujouluista.
Hieman ärsytti, koska yrityksemme käytäntö on, että jos firma maksaa, niin koko kyseinen osasto kutsutaan. En tiedä mitä olivat pomolle selittäneet. Osastolla oli kaikkiaan huono yhteishenki, joten en loppujen lopuksi kokenut menettäneeni mitään.
Toisella kerralla oli kyse vahingosta. Olin siirtynyt uusiin tehtäviin eri osastolle. Kutsu lähetettiin sähköpostin ryhmäjakelulla. Kutsuista vastannut henkilö ei ollut tietoinen, että minua ei oltu vielä lisätty sähköpostiryhmään. Kuulin juhlista, kun työkaveri ihmetteli seuraavana päivänä, että miksi en ollut mukana. Laitoin tästä pomoille viestiä ja sain vuolaat anteeksipyynnöt sekä selvisi tuo sähköpostiryhmän ongelma. Kaiken kaikkiaan tämä vaikutti vilpittömästi vahingolta.
Vierailija kirjoitti:
Miten ne on oman rahan bileet jos työnantaja maksaa tilan vuokran, ohjelman ja ruokailun, eikä yksi saa kutsua? Vaikka ei haluaisikaan ryypätä omilla rahoillaan, pitäisi silti saada kutsu syömään ja viihtymään!
Minun ongelmani on päinvastainen. Olen saanut kutsun "uuden" työpaikan pikkujouluihin, vaikka ei ole vielä mitään tietoa, saanko paikan ja jos saan, niin mistä. Olen siis määräaikainen ja tämä kutsu on osoitettu ensi vuonna jatkaville työntekijöille. Pitänee ottaa lomapäivä nykyisestä työstä, jotta pääsee niihin juhliin.
Onhan minun nyt osallistuttava kaikkiin mahdollisiin työpaikkapippaloihin, jos tämän jälkeen ei ole tarjolla kuin työttömien ja eläkeläisten juhlia.
Aika kummallista, jos olisi ollut todella työPAIKAN pikkujoulut eikä aloittaja olisi vahingossakaan saanut niistä vihiä. Eri asia, jos oli työPORUKAN harvojen ja valittujen.
Luultavasti kutsu on lähetetty jonkun vanhan postilistan mukaan, jossa et itse vielä ole kun olet vasta koeajalla. Ja kutsuja ei ole vaan edes huomannut ettet ole mukana postilistalla. Niitä postilistoja kun ei kukaan tuommoisissa työpaikoissa vakituisesti ylläpidä, vaan vanhasta sähköpostista on vaan kopioitu kaikkien työntekijöiden osoitteet ja ajateltu että kutsu menee sillä kaikille. Ihme tosin ettei juhlasta ole ollut yleistä hälinää edellisinä päivinä kahvihuoneessa tms.
Tai sitten ei ole ollut kaikki muutkaan juhlimassa, vaan ainoastaan suurin osa ja se onkin ollut tosiaan jonkun kaveriporukan oma pikkujoulujuhla, johon sattuu kuulumaan suuri osa työntekijöistä, mutta ei kuitenkaan kaikki. Ja sinusta tuntuu että olet ainoa jota ei kutsuttu, koska moni muu tuntuu olleen siellä juhlissa.
Ei kyllä kuulosta uskottavalta. Etkö ole puhunut töissä kenellekään tuon 3 kk:n aikana? Tuskin kukaan voi olla edeltävinä päivinä mainitsematta sanallakaan tulevia pikkujouluja. Ehkä silloin ei kuule näitä keskusteluja, jos et ole töissä kenenkään kanssa tekemisissä omasta tahdostasi. Tällöin on myös turha odotella kutsuja..
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä kuulosta uskottavalta. Etkö ole puhunut töissä kenellekään tuon 3 kk:n aikana? Tuskin kukaan voi olla edeltävinä päivinä mainitsematta sanallakaan tulevia pikkujouluja. Ehkä silloin ei kuule näitä keskusteluja, jos et ole töissä kenenkään kanssa tekemisissä omasta tahdostasi. Tällöin on myös turha odotella kutsuja..
Olen toki, ja yhden toiselta osastolta, kanssa olen käynyt kahvilakulttuuri paristi. En tiedä oliko vahinko vai tahallinen teko mutta pahalta se tuntuu. En kuullut kenenkään puhuvan eilen pikkujouluista, mutta olin aamuvuorossa ja poistuin jo puoli 1.
Kyllä sote alan töissä yleensä pikkujoulut kustannetaan omasta pussista. Ei siellä vedetä firman piikkiin muuta, kun tyky jumpat. Kuulostaa, että ne on suunnitellut tota jo ennen ku oot taloon tullut jos tarina on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne on oman rahan bileet jos työnantaja maksaa tilan vuokran, ohjelman ja ruokailun, eikä yksi saa kutsua? Vaikka ei haluaisikaan ryypätä omilla rahoillaan, pitäisi silti saada kutsu syömään ja viihtymään!
Mistä ap sen tietää, että tilan, ohjelman ja ruokailun maksoi työnantaja... Kyllä niitä omakustanteisia pikkujouluja järjestetään.
Järjestä sinä juhlat ja jätä yksi ulkopuolelle ja katso mitä tapahtuu. Tai mikä parasta, pyri työpaikan tyky vastaavaksi ja ensi vuonna kosta.
Kuulostaa siltä että ihmiset ovat pitäneet omat juhlansa. Ei lastentarhoissa työnantaja maksa tuollaista.