Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisten maantiepyörän rungossa on vaakatanko?

Vierailija
17.11.2018 |

Eikö se ole tarkoitettu miehille?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ennemmin pitäisi kysyä miksi missään pyörässä on vaakatanko? Mihin sitä tarvitaan? 

Vierailija
2/21 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ennemmin pitäisi kysyä miksi missään pyörässä on vaakatanko? Mihin sitä tarvitaan? 

Pitäisikö perehtyä vähän fysiikkaan ja rakenneoppiin niin ei tarvitsisi kysellä niin tyhmiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ennemmin pitäisi kysyä miksi missään pyörässä on vaakatanko? Mihin sitä tarvitaan? 

siihen on kiva iskeä kulkuset kun tipahtaa polkimilta

Vierailija
4/21 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukevampi. Osta mammapyörä mieluummin. Taitais olla enemmän sun juttu kuin maantiepyörä.

Vierailija
5/21 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia että se pysyy kasassa ja on mahdollisimman kevyt.

Vierailija
6/21 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ne ei aja pitkä hame päällä niin voi ajaa

vaakatangolla varustetulla pyörällä.

Lisäksi naisilla ei ole pelkoa että tippuvat muniensa päälle

jos putoavat vaakatangonpäälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten pyörien tanko tehtiin alunperin varman siksi että hameiden kanssa oli helpompi kiivetä satulaan. Vaakatanko on paljon aerodynaamisempi.

Vierailija
8/21 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset harvemmin polkevat enää hameen kanssa joten se vaakatanko on ihan ok. Pyörä on kestävämpi siten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ennemmin pitäisi kysyä miksi missään pyörässä on vaakatanko? Mihin sitä tarvitaan? 

Pitäisikö perehtyä vähän fysiikkaan ja rakenneoppiin niin ei tarvitsisi kysellä niin tyhmiä?

Voi sinua hassua pientä... nykymateriaaleilla ei ole väliä, onko kolmiomalli vai ei, vaikka se periaatteessa fysiikan kannalta olisi jykevämpi.

https://yle.fi/uutiset/3-10005867

– Kaikkien runkojen on läpäistävä city- ja maastopyörille suunnitellut rasitustestit.

Jos pyöriä tarkastellaan käytännöllisyyden kautta, voi naisten pyörä Mehtosen mukaan itse asiassa osoittautua paremmaksi ratkaisuksi kaupungissa.

Helkaman tuotekehitysinsinööri Marko Mehtonen uskoo, että tulevaisuudessa unisex-ajattelu tulee kuitenkin näkymään yhä enemmän myös polkupyörissä.

– Lasketaan putkikorkeuksia sen verran, etteivät ne suoraan viittaa tämän mallin kuuluvan naisille, toisen miehille.

Vierailija
10/21 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pyörät alkaa tosiaan olla enemmän unisex-mallia, sitä vaakatankoa ei tarvita lujuuden vuoksi, ihan turha munienmurskaaja.

https://www.rosebikes.fi/images/B8A5kQmF6c1vXJZ778DNInZ5AuZOcOPZ90LonNq…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ennemmin pitäisi kysyä miksi missään pyörässä on vaakatanko? Mihin sitä tarvitaan? 

Pitäisikö perehtyä vähän fysiikkaan ja rakenneoppiin niin ei tarvitsisi kysellä niin tyhmiä?

"Tutkijan mukaan polkupyörien erottaminen nais- ja miessukupuolen mukaan on jäänne historiasta. Insinöörin mukaan mallien välinen rakenteellinen ero ei tee toisesta huonompaa"

Vierailija
12/21 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaakatangoista ollaankin siirtymässä poissa valtaväen pyörissä. Ainaostaan erittäin vaativassa käytössä vaakatangolla voi vielä olla perusteensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ennemmin pitäisi kysyä miksi missään pyörässä on vaakatanko? Mihin sitä tarvitaan? 

Pitäisikö perehtyä vähän fysiikkaan ja rakenneoppiin niin ei tarvitsisi kysellä niin tyhmiä?

Voi sinua hassua pientä... nykymateriaaleilla ei ole väliä, onko kolmiomalli vai ei, vaikka se periaatteessa fysiikan kannalta olisi jykevämpi.

https://yle.fi/uutiset/3-10005867

– Kaikkien runkojen on läpäistävä city- ja maastopyörille suunnitellut rasitustestit.

Jos pyöriä tarkastellaan käytännöllisyyden kautta, voi naisten pyörä Mehtosen mukaan itse asiassa osoittautua paremmaksi ratkaisuksi kaupungissa.

Helkaman tuotekehitysinsinööri Marko Mehtonen uskoo, että tulevaisuudessa unisex-ajattelu tulee kuitenkin näkymään yhä enemmän myös polkupyörissä.

– Lasketaan putkikorkeuksia sen verran, etteivät ne suoraan viittaa tämän mallin kuuluvan naisille, toisen miehille.

Joopa joo.

Tajuatko kuinka paljon kiertoliikettä tapahtuu avorunkoisessa (naistenpyörä) verrattunu vaakaputkella tehtyyn kolmioon verrattuna?

Jo että tässä keskustelussa puhutaan "vaakatangosta" osoittaa miten pihalla porukka on.

Poljepa seisten sitä avorunkoista ja katso kuinka nitkuu.

Vierailija
14/21 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempien poikien pyörissä ei enää tuota vaakatankoa näe, muistuttavat enemmän tyttöjen pyörää nykyään. Ihan järkevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ennemmin pitäisi kysyä miksi missään pyörässä on vaakatanko? Mihin sitä tarvitaan? 

Pitäisikö perehtyä vähän fysiikkaan ja rakenneoppiin niin ei tarvitsisi kysellä niin tyhmiä?

Voi sinua hassua pientä... nykymateriaaleilla ei ole väliä, onko kolmiomalli vai ei, vaikka se periaatteessa fysiikan kannalta olisi jykevämpi.

https://yle.fi/uutiset/3-10005867

– Kaikkien runkojen on läpäistävä city- ja maastopyörille suunnitellut rasitustestit.

Jos pyöriä tarkastellaan käytännöllisyyden kautta, voi naisten pyörä Mehtosen mukaan itse asiassa osoittautua paremmaksi ratkaisuksi kaupungissa.

Helkaman tuotekehitysinsinööri Marko Mehtonen uskoo, että tulevaisuudessa unisex-ajattelu tulee kuitenkin näkymään yhä enemmän myös polkupyörissä.

– Lasketaan putkikorkeuksia sen verran, etteivät ne suoraan viittaa tämän mallin kuuluvan naisille, toisen miehille.

Joopa joo.

Tajuatko kuinka paljon kiertoliikettä tapahtuu avorunkoisessa (naistenpyörä) verrattunu vaakaputkella tehtyyn kolmioon verrattuna?

Jo että tässä keskustelussa puhutaan "vaakatangosta" osoittaa miten pihalla porukka on.

Poljepa seisten sitä avorunkoista ja katso kuinka nitkuu.

Pyöriä kehittävä insinöörikö tietää asian huonommin kuin sinä? Ja oikeasti pyörät ovat koko ajan menneet kohti unisex-mallia, harvassa miesten pyörässäkään on se keskitanko enää täysin vaakatasossa.

Vierailija
16/21 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki koeajamani naistenpyörät (teen hyvää hyvyyttäni pieniä huoltoja tuttavien pyöriin) ovat olleet varsin karmeita letkuja ajossa. Rungon vääntymisen ihan tavallisissa tilanteissa tuntee selvästi, kun ajaa itse ns. miestenpyörällä valtaosan kilometreistä.

Epäilemättä joku huippubrändi voi tehdä ns. naistenrungon joka on myös tukeva, mutta ainakin teräsrunkoiset ajamani naistenpyörät ovat osaltaan selittäneet miksi joidenkin on niin vaikea ajaa suoralla tiellä oikeasti suoraan.

Vierailija
17/21 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos googlaa poikien pyörä, niin ei ne enää ole sitä perinteistä miesten mallia.

Vierailija
18/21 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmiorunko on kevyempi ja lujempi, ennen, nyt ja aina. Kukaan ei enää tarvitse pitkän mekon takia mummopyörää.

Vierailija
19/21 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska maastopyöräilyä ei yleensä harrasteta hame päällä.

Vierailija
20/21 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ennemmin pitäisi kysyä miksi missään pyörässä on vaakatanko? Mihin sitä tarvitaan? 

Pitäisikö perehtyä vähän fysiikkaan ja rakenneoppiin niin ei tarvitsisi kysellä niin tyhmiä?

Voi sinua hassua pientä... nykymateriaaleilla ei ole väliä, onko kolmiomalli vai ei, vaikka se periaatteessa fysiikan kannalta olisi jykevämpi.

https://yle.fi/uutiset/3-10005867

– Kaikkien runkojen on läpäistävä city- ja maastopyörille suunnitellut rasitustestit.

Jos pyöriä tarkastellaan käytännöllisyyden kautta, voi naisten pyörä Mehtosen mukaan itse asiassa osoittautua paremmaksi ratkaisuksi kaupungissa.

Helkaman tuotekehitysinsinööri Marko Mehtonen uskoo, että tulevaisuudessa unisex-ajattelu tulee kuitenkin näkymään yhä enemmän myös polkupyörissä.

– Lasketaan putkikorkeuksia sen verran, etteivät ne suoraan viittaa tämän mallin kuuluvan naisille, toisen miehille.

Joopa joo.

Tajuatko kuinka paljon kiertoliikettä tapahtuu avorunkoisessa (naistenpyörä) verrattunu vaakaputkella tehtyyn kolmioon verrattuna?

Jo että tässä keskustelussa puhutaan "vaakatangosta" osoittaa miten pihalla porukka on.

Poljepa seisten sitä avorunkoista ja katso kuinka nitkuu.

Pyöriä kehittävä insinöörikö tietää asian huonommin kuin sinä? Ja oikeasti pyörät ovat koko ajan menneet kohti unisex-mallia, harvassa miesten pyörässäkään on se keskitanko enää täysin vaakatasossa.

Insinööri ei muuta fysiikkaa.

Samalla materiaalilla toteutettu suljetturunkoinen on aina tukevampi kuin avorunko.

Myöskin turhaa elvistelyä höpöttää kummallisen mallisista hiilikuitu- tai alumiinirungoista, jotka ajossa on vain epämukavia verrattuna perinteiseen teräsrunkoon.

Vääntöjäykkyys ei tule ilman haittapuolia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän