Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITEN MIEHENNE REAGOI YLLÄTYSRASKAUTEEN?

09.05.2006 |

Kuukautiseni olisi pitänyt alkaa viime perjantaina viimeistään ja eilen kun mieheni tuli illalla kotiin kerroin hänelle epäilykseni ja teimme yhdessä raskaustestin ja tulos oli positiivinen. Siis pillerit ovat olleet käytössä, mutta nyt kun olen kalenteria selannut, niin muistuu mieleen joitain päiviä kun on tullut oksennettua, ilmeisesti teho ei ole riittänyt.

Olo on mitä sekavin. Tarkoituksemme oli että ensi vuonna olisin jättänyt pillerit pois ja katsottu onko vauva tullakseen.

Kaikki on suhteessa hyvin, mies mitä ihanin, viime syksynä ostettiin oma talo maaseudun rauhasta, vakituinen työpaikka, kihloihin mentiin ystävänpäivänä ja häitä suunnitellaan kesälle 2008. Niin ja ikää minulla on kohta 27v.

Mieheni meni tuloksesta ihan lukkoon, ei puhunut mitään koko iltana, sanoi vain että on hämmentynyt. Aamullakaan emme pahemmin jutelleet, hän lähti töihin, minä olen yksin kotona sairaslomalla.

Nyt lähinnä vain itkettää, on niin yksinäinen olo kun ainut ihminen jolta nyt haluaisin rohkaisua ja kuulla että kaikki on hyvin on mieheni, mutta hän ei ole tähän vielä pystynyt, tuntuu että pelkää minua kuin tarttuvaa tautia.

Miten teillä on tälläiseen suhtauduttu? Ja mitä minun pitäisi tehdä?

Kyseessä on siis ensimmäinen lapsemme.

Kiitos jos joku jaksoi lukea!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomille aika harvoin yllätysplussia tulee, kun lasta hoitojen kautta tekemällä tehdään.

Ehkä sinun pitäisi antaa miehesi rauhassa sulatella asiaa, miettiä ja ajatella rauhassa. Miehet reagoivat asioihin eri tavalla ja se saattaa tuntua meistä naisista ahdistavalta. Uskon, että miehesi alkushokista selvittyään varmasti on onnellinen uudesta tulokkaasta, kunhan saa ilman painostusta miettiä ja pohtia uutta elämäntilannetta.

Vierailija
2/2 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla kuitenkaan ei liiku naisia, joille on tullut yllätysplussia ehkäisystä huolimatta...Täällä kaikilla on lapsettomuushistoria takana(tahaton lapsettomuus tarkennukseksi) elikkä tilanne on hieman toisenlainen kuin teillä.

Miehesi varmasti reagoi samanlaisesti kuin monet muutkin miehet reagoisivat vastaavassa tilanteessa. Ette kuitenkaan " odottaneet" plussaa ihan vielä niin siitä syystä hän saattaa nyt hieman vaatia aikaa sulatella asiaa, miehet kun ajattelevat asioita hieman eri tavalla kuin me naiset:)

Meillekin tuli yllätysplussa...siis ihan totaalinen yllätyssellainen.Me olimme lasta halunneet 6 vuotta ja käyneet läpi henkisesti (ja fyysisestikin) raskaat hedelmöityshoidot, jotka eivät tuottaneet tulosta eli raskaus ei alkanut SUURISTA toiveista huolimatta:( Lapsettomuus koski hyvin syvästi myös miestäni ja siinä oli suhdekin koetuksella yhden kerran oikein vakavastikin. Käytimme jopa luovutettuja munasoluja sillä olimme todella toivottomia ja HALUSIMME lapsen. Vaan eipä auttanut sekään.

Oli vaan pakko hyväksyä se tosiasia, ettei meille ehkä koskaan tule lapsia ja se tuntui todella pahalta.

Viimeisestä hoidosta oli 1.5 vuotta aikaa, kun huomasin SUUREKSI yllätyksekseni olevani RASKAANA 25.2.2006:) Se oli IHAN mieletöntä, myös miehelle!! Olimmehan tätä päivää odottaneet jo sen kuusi pitkää vuotta ja monet itkut itkeneet asian vuoksi.

Näin luonto vaan hoiti homman ja vaikka mahikset luomuylläriin olivat TODELLA olemattomat niin tässä sitä nyt ollaan masua kasvatettu jo tovin ja elämä hymyilee!!

Tässä oli yksi esimerkki tämän palstan yllätysraskaudesta ja ymmärtänet, että myös miehen reaktio oli hippasen toisenlainen :)

Onnellista raskautta sinulle ja kyllä se mies vielä alkushokista tokenee ja odottaa kohta vauvaa yhtä paljon kuin sinäkin!

Terkuin: Je_Ni rv 18+3

P.s Laitappa tämä sama viesti tuonne Odotus palstalle niin voit saada vastauksia samassa tilanteessa olevilta :) Täältä niitä ei taida löytyä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi