Vierailija

Lapsi oli pitkään hyvin tyttömäinen ja syntyi tyttönä. Hän on kuitenkin n. vuoden sisällä kertonut, ettei koe olevansa tyttö eikä poika. Mihinkään leikkauksiin hän ei ainakaan vielä halua eikä niitä noin nuorille Suomessa (kai) tehdäkään. On sanonut, että omat rinnat ja alapää inhottaa.

Isovanhemmat asuvat naapurustossa ja käyvät lähes päivittäin kylässä tai joku meistä käy siellä (minä, mies, poikamme auttamassa piha- ja kotitöissä) Ennen tämä 16v nuorikin kävi siellä, muttei enää halua koska kokee pappansa käytöksen loukkaavana.

Ruokapöydässä pappa kysyy "saattekos te tuommoiset syödä enää lihaa vai laitanko pelkkiä rehuja" tai lautapelejä pelatessa "No mistäs minä nyt tiedän laitanko sinulle poikien vai tyttöjen värisen pelinappulan" Muuta tällaista pientä kuittailua on esiintynyt. Nyt nuori ei enää halua mennä isovanhemmilleen ja tätä sitten ihmetellään suureen ääneen, että noin pienestäkö se nyt otti itseensä, minähän vain vitsailin.

Jotkut kysymykset ovat olleet suorastaan törkeitä, esim. saunavuoroihin liittyen pappa kysyi "tuletkos sinä nyt sitten meidän miesten vuorolla vai"

Isä ei kuuntele järkipuhetta, ei kai vaan yksinkertaisesti tajua mistä tässä asiassa on kyse. (täyttää pian 85v)

Mitä voisi tehdä, kun en haluaisi että nuori alkaa vältellä pappaa hänen ehkä viimeisinä elinvuosinaan. Haimasyöpä todettiin papalla nyt syksyllä.

Sivut

Kommentit (270)

Vierailija

Sano, että on oikeassa ja kyseessä on nais- ja sukupuolentutkimuspoppoon luoma eritysesti nuoriin itseään hakeviin kohdistuva muoti. Ei mitään muuta.

Vierailija

Miksi nuoren pitäisi olla tuollaisen idiootin kanssa tekemisissä? Sinun velvollisuutesi on puolustaa lastasi. Vastaavassa tapauksessa en itsekään enää tapaisi pappaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi nuoren pitäisi olla tuollaisen idiootin kanssa tekemisissä? Sinun velvollisuutesi on puolustaa lastasi. Vastaavassa tapauksessa en itsekään enää tapaisi pappaa.

Ap odottaa perintöä, siksi pitää olla läheisiä loppuun asti, pahoitti oma lapsi mieltään tai ei.

Mun lapsen ei tartteis tuollaista sietää, toisaalta mun lapsi ei tuota asiaa toisi noin julkikaan.

Vierailija

Ei ole sukupuolia. Ei siis ole myöskään muun sukupuolisia. Ei transseksuaaleja, ei homoja, lesboja, ei mitään erikoista. On vain ihmisiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ole sukupuolia. Ei siis ole myöskään muun sukupuolisia. Ei transseksuaaleja, ei homoja, lesboja, ei mitään erikoista. On vain ihmisiä.

No kyllä mulla on ainakin sukupuoli.

Vierailija

Sun pitää ensisijaisesti suojella lasta tuolta kiusaamiselta. Sano isällesi, että tuosta aiheesta ei vitsailla tai kiusata nuorta. Jos isä ei usko, niin lapsen ei tarvitse olla missään tekemisissä papan kanssa. On varmaan outo juttu isällesi, mutta nyt on kyse nuoren identiteetistä ja mielenterveydestä.

Vierailija

Miten lapsen oletettu muunsukupuolisuus on "paljastunut" isoisälle? Onko se sellainen asia, mistä on ylipäätään tarvinnut mitään ilmoitella? Tuleeko arkipäivässä useinkin vastaan tilanteita, joissa pitää ilmoittaa olevansa muunsukupuolinen?

Vierailija

No, tuo on todennäköisesti vaihe. Löytää itsensä vielä. Ympäristön pitää toki elää nuoren kanssa tätä hetkeä ja hyväksyä hänet omana itsenään jos haluaa pitää välit nuoreen kunnossa. Ymmärrän isääsi myös, sukupolvien välinen ikäero on todella suuri. Myös nuoren pitää se ymmärtää vaikka tekeekin mieli loukkaantua joka asiasta. Ehkä papan on syytä lopettaa asiasta vitsailu ja puhuminen ja nuoren on opittava olemaan ottamatta kaikkea henkilökohtaisesti. Toki, helpommin sanottu kuin tehty.

Vierailija

En nyt ymmärrä siihen tarttumista, että onko muunsukupuolisuus "oikea" asia kenenkin mielestä. Kyllä minua olisi ainakin teininä loukannut, jos olisin saanut jatkuvasti kuulla kuittailua johonkin vahvasti omaan identiteettiin liittyvästi, esim. ateismista. Jos huomauttelu tuntuu nuoresta pahalta, isoisän pitäisi aikuisena ihmisenä ymmärtää lopettaa se epävarmalle nuorelle kommentointi.

Ehkä kyse on jostain muoti-ilmiöstä, joka menee nuorella ohi, ehkä ei. Kummin vain, oman identiteetin hakeminen on ihan normaalia käytöstä nuoruudessa, ja minusta nuori tarvitsee tukea siinä.

Vierailija

Nää on taas näitä missä itsestään epävarmat lapsiparat sekoittaa kehodysforian sukupuolidysforiaan ja julistaa olevansa ties mitä. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat