Miksi ihmiset käyttävät päihteitä tiheään, esim. joka viikko?
Kommentit (5)
Olen itse päihteetön niin en tiedä voiko tähän luottaa, mutta kaverini käyttää joka vklp alkoa ja perustelee sitä nollaamisen ja rentoutumisen tarpeella.
Kännissä ja kihloissa on kiva olla.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse päihteetön niin en tiedä voiko tähän luottaa, mutta kaverini käyttää joka vklp alkoa ja perustelee sitä nollaamisen ja rentoutumisen tarpeella.
Kerroppa kaverillesi että ilmankin päihteitä voi nollata ja rentoutua. Vain heikot luuserit pämppäävät päänsä täytteen.
Tapa, joka on valittu rentoutumiskeinoksi. Kontrasti työn ja sen ”oman elämän” tai toiveiden elämän välillä on suuri, ei tunneta oloa ”normaaliksi”, ellei siinä välissä ole koomaa vastaava nollaustila, kokovartalopuudutus tms. Päihteet ovat pakoa todellisuudesta, jossa ei viihdytä ja keinot muutokseen vaatisivat liian suurta, niin, muutosta.
Työelämä on oikeasti paikoitellen mennyt mahdottomaksi ja omistaa työntekijänsä 24/7. Taloudelliset riippuvuussuhteet (laina unelmien kodille ja sen selvittämisen/suorittamisen perustuminen työn jatkuvuuteen) pakottavat jaksamaan, vaikkei jaksaisikaan. Ihmiset sitten lääkitsevät itseään eri keinoin jaksaakseen.
Yleistä on myös harrastusten vieminen äärirajoille, että voisi paeta arkitodellisuutta. Irtiotto on saatava jostain äärimmäisestä, ennenkuin se tuntuu irtiotolta. Lisäksi on kehitelty ihmissuhdesotkuja, että saisi kicksejä jaksaakseen, kumma kyllä.
On kuin arki olisi sietämätöntä ja siitä on irtauduttava pakosti, että jaksaisi.
Ei joka viikko käyttäminen ole tiheää. Koko valveillaoloajan käyttäminen on.