Vierailija

Siellä sitten luki kuinka "useampi" oppilas oli sanonut poikani olevan koulukiusaaja ja poikani oli saanut tästä jälki-istuntoa. Selvittäesäni sain tietää, ettei pojaltani ollut kysyttä mitään asiasta. Mitään videotodisteita tai vastaavaa ei annettu vaan sana riittää. Onko muilla ollut vastaavaa?

• ylös 3
  • alas 24

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ekan kerranko siis Wilman avasit?

Arkena luen iltaisin, mutta viikonloppuisin vain sunnuntaisin.

-ap

Vierailija

No, voit lohduttautua sillä, että vika ei ole pojassa vaan kasvatuksessa. Ovat koulussa kasvattaneet juuri sinun poikasi väärin.

Vierailija

Niin no, olen samaa mieltä, että huono tapa hoitaa asia kirjoittamalla wilmaan. Itse olisin halunnut soiton, tosin voithan sinäkin tänään soittaa koululle?

Miksi haluat videotodisteita, jos lapsesi on kiusaaja? Eikö sinua kiinnosta, mitä lapsesi mahdollisesti tekee muille - minuakin kiusattiin koko yläasteikä, ja opettajat vaan sanoivat "kiusaaminen on niin pientä, että siihen ei voi puuttua, eikä ole todisteita". aikuisuuteen asti menikin aika rattoisasti mielenterveyspoliklinikalla ravaamiseen.

Tietysti kannattaa ottaa huomioon, että jos kaikki muut sanovat, että lapsesi on kiusaaja, tilanne voikin oikeasti olla niin, että lapsesi onkin kiusaamisen uhri.

Mutta tätä emme voi tietää. Ota yhteyttä kouluun, ja selvittäkää asia. Koulukiusaaminen on aina syvältä, ja toivottavasti ymmärrät, että tuo "kun ei ole mitään todisteita!!!" on äärimmäisen huono asenne selvittää asiaa.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vai vielä videotodiste. Just joo. Huonosti ope kuitenkin toiminut, olisi pitänyt jututtaa kaikki oppilaat. Oletko varma, että omasi puhuu totta sinulle?
Mulla on opettajana aika paljonkin kokemusta siitä kuinka paljon oppilaat valehtelee ja vähättelee omaa osallistumistaan ikävissä asioissa. Jututa oma lapsesi rauhassa ja sitten opettajaan yhteys.

Vierailija

Lapset voi valehdella ihan kirkkain silmin vanhemmilleen "en tehny yhtää mitää!"

Yritä siinä sitten opettajana todistaa asiaa, kun vanhemmat syyttävät opettajaa valehtelusta, kun ei se meidän kulta mitään tee. :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin no, olen samaa mieltä, että huono tapa hoitaa asia kirjoittamalla wilmaan. Itse olisin halunnut soiton, tosin voithan sinäkin tänään soittaa koululle?

Miksi haluat videotodisteita, jos lapsesi on kiusaaja? Eikö sinua kiinnosta, mitä lapsesi mahdollisesti tekee muille - minuakin kiusattiin koko yläasteikä, ja opettajat vaan sanoivat "kiusaaminen on niin pientä, että siihen ei voi puuttua, eikä ole todisteita". aikuisuuteen asti menikin aika rattoisasti mielenterveyspoliklinikalla ravaamiseen.

Tietysti kannattaa ottaa huomioon, että jos kaikki muut sanovat, että lapsesi on kiusaaja, tilanne voikin oikeasti olla niin, että lapsesi onkin kiusaamisen uhri.

Mutta tätä emme voi tietää. Ota yhteyttä kouluun, ja selvittäkää asia. Koulukiusaaminen on aina syvältä, ja toivottavasti ymmärrät, että tuo "kun ei ole mitään todisteita!!!" on äärimmäisen huono asenne selvittää asiaa.

Se on aika vaikeaa todistaa "Pekka haukkui minua homoksi"-tason väite valheeksi jos sitä ei ole todeksi todistettu.

Vierailija

Yhteyttä kouluun ja keskustelua open kanssa henkilökohtaisesti, myös kotona lapsen kanssa. Todennäköistä on, että lapsesi kiusaa mutta joskus herkästi suuttuvan tai muuten erilaisen ärsytys on toisenlaista kiusaamista. Sitten kun toisen saa suuttumaan, mennään marttyyrina kantelemaan ja se ärsytetty saa aina syyt niskoilleen. Pitä aina muistaa, että harva riitelee yksin. Usein on jotain muuta kuviota mukana, ärsytystä, porukasta sulkemista jne. Tiedän omasta kokemuksesta, kun seurasin ala-asteella vuosia kuviota, jossa varmaankin nykyisellään Aspergeriksi diagnosoitavaa poikaa monen vuoden ajan kiusattiin oikeastaan koko koulun toimesta, jörjestettiin välitunnilla joukkotilaisuuksia, joissa tämä poika saatiin luennoimaan muille vaikka avaruudesta tms. ja ne päättyi yleensä lopulta tappeluun, kun poikaa saatiin ärsytettyä tarpeeksi. En tiedä, miksi tuota ei saaneet opet katkaistua. Itseä ahdisti jo sellaisena toka-kolmasluokkalaisena seurata sivusta.

Vierailija

Meillä poikaa kiusataan niin, että hänestä kannellaan opeille ja syytetään kaikesta. Pihassa häntä oli kiusattu porukassa ja hän oli mennyt tönäisemään yhtä, niin he heti menivät kertomaan opeille, että hän tönii. Onneksi poikani on kertonut näistä minulle.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.