Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä Clas Ohlson vielä pärjää?

Vierailija
06.10.2018 |

Se on tooodella tylsä konsepti, tylsä kuin kaurapuuro. Gigantin, Powerin yms. valikoimat ja ilme menevät ohi valovuosia edellä. Clas ohlsonilla on nämä rautahäkin tuntuiset myymälät, jossa myydään edelleen vain jotain katki meneviä halpiskuulokkeita ja iänikuisia kelloradioita.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei  pakota ketään käymään turhiksi kokemissaan kaupoissa, myymälöissä tai ostoskeskuksissa.

Ihme kitinää taas. 

Vierailija
22/35 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri konsepti. Clas Ohlson kilpailee sijainnilla ja monipuolisuudella ja autottomista asiakkaista. Monissa kaupunkikeskustoissa Clasu on ainoa "rautakauppa".

Ja hyvinhän se kaurapuurokin myy. Suurin osa, mitä me ostetaan on ihan perusrompetta.

Tämä ja hyvä niin! Melkein jo tihrustin itkua kun vanha autoni sanoi sopimuksensa irti. Olin epätoivoinen juuri tuon em. takia, mutta mitä vielä, Clasuhan se yllätti mut ja kunnolla! Sieltä löytyi kaikki pienrautatarvikkeet mitä ikinä olin kuvitellut tarvitsevani, mikä pelastus! Joten kiitos ja kumarrus Clasulle, olkoon ketju pitkäikäinen ja palvelkoon kaupunkien asukkaita ansiokkaasseen tyyliinsä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clas Ohlsonilta löytyy myös hyviä tuotteita vaikka kieltämättä on myös huonolaatuista tavaraa. Löysin hyvän termosmukin alle kympillä, paperisia juomapillejä ostan myös koska yritän vähentää muovin käyttöä. Sijainti on hyvä koska rautakaupat ja vastaavat sijaitsevat kaukana keskustasta.

Vierailija
24/35 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt raikas sana on siirtynyt jo voileivistä giganttiin.. ihanaa😂

Se taitaakin sopia kaikkeen muuhun paitsi av-mamman makkariin, jossa nukkuva mies haisee.

Tässä kooste, mitä olen oppinut tällä viikolla.

Vierailija
25/35 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaan ihan siksi, että on täysin eri konsepti kuin Gigantilla ja Powerilla, jotka taas kilpailee keskenään...

Mutta esim. Gigantin raikkauteen ja tunnelmaan verrattuna monet muut myymälät tuntuvat ikivanhoilta, vaikka ovatkin eri konsepteja. Suomalaisia ei ilmeisesti kiinnosta, millaisessa ympäristössä aisoivat.

Clasu peittoaa Gigantin tuossa asiointimiellyttävyydessä, aina löytyy jotain mielenkiintoista, vaikka lähti ostamaan vaan perus audiojohtoa (jonka sai pienimmällä vaivalla clasun liikkeestä).

Vierailija
26/35 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tooodella tylsä konsepti, tylsä kuin kaurapuuro. Gigantin, Powerin yms. valikoimat ja ilme menevät ohi valovuosia edellä. Clas ohlsonilla on nämä rautahäkin tuntuiset myymälät, jossa myydään edelleen vain jotain katki meneviä halpiskuulokkeita ja iänikuisia kelloradioita.

Ostin Clas Ohlsonilta r15-kierteillä varustetun palloventtiilin vesiputkeen. Bauhaussissakin olisi ollut, mutta Clasun malli oli itselle sopivampi.

Kerrotko miten sen olisi  ostanut Gigantista?

No ei Gigantista, mutta onhan näitä oikeita rautakauppoja. Clasu on ihmeellinen yhdistelmä kahta maailmaa, ja kumpikin puoli jää vähän vaisuksi.

Jää vaisuksi?

Vaikka sai harkitun ostotapahtuman Bauhaussilta, eli "oikealta rautakaupalta"?

Jos tarvii niitä kuulokkeita, työkaluja, paistinpannua ja vaikka suklaapatukkaa, niin saahan ne nykyään Biltemasta/Motonetistä/Tokmannilta/Puuilosta yms, mutta saatko haluamasi laatua/merkkiä?

Vierailija
27/35 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustassa, missä olen töissä, ei ole Giganttia, Poweria tai muita vastaavia. Clasu sen sijaan löytyy bussipysäkin vierestä. Eli saan tavarat suoraan reissaamatta jonnekin hehtaarihallipellolle.

Vierailija
28/35 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Clas Ohlsonilta löytyy myös hyviä tuotteita vaikka kieltämättä on myös huonolaatuista tavaraa. Löysin hyvän termosmukin alle kympillä, paperisia juomapillejä ostan myös koska yritän vähentää muovin käyttöä. Sijainti on hyvä koska rautakaupat ja vastaavat sijaitsevat kaukana keskustasta.

Onhan sielläkin krääsää mutta myös ns. parempia merkkejä vaikka muovitavaroista joita esim Tokmanni ei enää myy.

Hintatietoinen on silti syytä olla, esim CRC:n tuotteet ovat suolaisen hintaisia Clasul.

Vierailija
29/35 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Clas Ohlson ole enempi Bilteman ja Motonetin lajitoveri?

Ei oikein. B ja M ovat vahvasti automiesten kauppja varaosineen. Ohlsonille saattaa mekkoniekkakin uskaltaa.

Eivät enää, nykyään Motonetissä on enemmän muuta kuin autotavaraa ja niin on ollut jo pitkään Biltemassakin.

Siis ainakin hyllymetrejä liikkeessä.

Vierailija
30/35 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clas Ohlson käyttää kohtuullisen taitavasti sesonkeja hyväkseen. Kohta sieltä löytyy iso valikoima lämmittimiä, sen jälkeen joulukrääsää ja listaa voi jatkaa siitä. Siihen päälle sisustukseen yms. liittyvä edullinen perusvalikoima. Täysin eri konsepti kuin jollain elektroniikkakauppioilla.

Vierailija
31/35 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä siellä on hyviä tarjouksia. Ostanut erilaisia sahoja, ruuvia ja mutteria, sutia ja telaa. Maalaustarvikkeet edullisia. En lähtis vertaamaan giganttiin. Olin joskus tosi iloinen kun sain kunnon porakoneen ja lehtisahan -40%- tarjouksesta. Elektroniikasta en tiedä että satsaisinko.

Vierailija
32/35 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantista edelleen jokin hintamielikuva vaikka jo lopettivat mainoslauseensa kun kilpailijoilla monasti halvempaa.

Vierailija
33/35 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien kokemuksieni mukaan Clas Ohlson myy laadukkaita sähkötyökaluja järkevällä hinnalla.

Esimerkiksi oma Clas Ohlsonilta ostettu  akkuporane "Cocraft HD 10,8-BL"  alkuperäisellä akullaan on kestänyt jo yli 2 vuotta pidempään kuin kaksi edellistä edullisemman hintaluokan Black & Decker 12v akkuporakonetta kestivät.

Vierailija
34/35 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustassa, missä olen töissä, ei ole Giganttia, Poweria tai muita vastaavia. Clasu sen sijaan löytyy bussipysäkin vierestä. Eli saan tavarat suoraan reissaamatta jonnekin hehtaarihallipellolle.

Sama juttu Hyvinkään keskustassa. Expert teki konkan, niin nyt keskustassa ei ole yhtään vastaavaa liikettä. Giganttiin on hiukan matkaa, toki sinne sentän pääsee bussilla. Gigantin vieressä taitaa olla joku rautakaupakin. Puuilo on vielä kauampana. Ilmeisesti täällä on Motonetkin, mutta se lienee taas autottomalle mahdottomassa paikassa, sinne ei kulje bussitkaan. Kuten myös huonekalukaupat tässä kaupungissa. Onneksi on netti.

Clasu on minulle kyllä lähes välttämätön. Onneksi se on vielä Willassa. Nuoret pojat palvelevat vielä vanhaa tätiäkin niin kohteliaasti, että aina uskaltaa kysyä neuvoja. Lamppuasiassa niitä viimeksi tarvitsin ja hyvä olikin, itse jos olisin mennyt jonkun marketin lamppuja tutkailemaan, olisin varmaan tehnyt hutiostoksen. Clasu, pysy siinä Willassa, kiitos♥

Vierailija
35/35 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä plus että mä ainakin olen saanut sieltä ihaninta palvelua aikoihin! On ollut ihan uskomattoman virkistävää saada ihmismäistä palvelua jos jonkinlaista koukkua etsiessä ja vieläpä Kampissa, ihme kyllä! Mä olen niin kiitollinen niille ihanille, mukaville ja avuliaille myyjille, joilta olen nyt lähiaikoina jos jotakin joutunut kysymään.