Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä on jo pari lasta ja asutaan omistamassani n100 neliön talossa, tontilla on myös muita rakennuksia eli tilaakin on jonkun verran. Omasta mielestäni mahdutaan ihan hyvin.
Kumppanillani on jonnin aikaa ollut pakkomielle etsiä isompaa taloa ja häntä myös ahdistaa koska omistan kaiken.

Nyt hän sitten on löytänyt oikein unelma kohteen 240 neliötä järven rannalla, lisäksi kuuluu pikkuinen kesämökki ja halleleja.
Hintaa olis vain reilu puol milliä ja se nyt pitäisi sit ostaa koska hän haluaa yhteistä.
Minä en taas siinä näe mitään yhteistä koska maksajana olisin minä koska nainen on pikkupalkkasessa työssä ja ongelmia nytkin velkojen maksun kanssa.
Itselläni on kyllä rahaa ja maksun kanssa ei olisi ongelmia mutta en vaan ymmärrä logiikkaa.

• ylös 6
  • alas 1

Kommentit (5)

Vierailija

Jokainen käyttää omat rahansa niinkuin haluaa, joten kumppanisi saa ostaa mitä haluaa omilla rahoillaan. Jos niitä ei ole niin voivoi. Sinänsä omistamasi kiinteistö kuullostaa täysin riittävältä. Itse olen kasvanut täysin onnellisena samanlaisessa ja meitä oli vanhemmat, kolme lasta ja isänisä. Hyvin mahduttiin. Kumppanisi ei taida käsittää kuinka suuret asumiskulut tuollaisessa kämpässä on puhumattakaan lainanhoitokuluista.

Vierailija

Jos nainen suostuu maksamaan kaikista asusmiskuluista puolet KOKO LAINASTA. Sinun omistastasi talosta jos myyt, saat rahat pitää tai laita lapsille perinnöksi. Usein näillä ison talon  haluajilla ei ole realistista käsitystä mistään kuluista. Laita lainalaskelma netin eteen. Kun kerran nainen haluaa, niin nainen  maksaa puolet. Jos sinä haluaisit, asia olisi sitten eri. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Sinä kerrot, paljonko olet valmis laittamaan rahaa ko.kohteeseen ja puolison pitää sitten miettiä selviääkö loppuosan rahoituksesta. Omistus tuossa suhteessa.

Jos et pidä kyseisestä paikasta, etsintä jatkukoon.

Vierailija

1) Naiset ansaitsevat keskimäärin vähemmän kuin miehet. On epäreilua jos pidät pienituloisuutta vaimosi vikana kun se johtuu naistyön aliarvostuksesta työmarkkinoilla.

2) Saahan sitä haaveilla, mutta asuntokaupoille lähdetään yhdessä. Muutto on hirveä riesa ja 100 neliötä oikein hyvä perheasunnon koko.

3) Ethän kuitenkaan pidä vaimoasi tunkeilijana omassa kodissaan? Ihmisen pitäisi kyetä viihtymään omassa kodissaan, oli se omistusasunto hänelle tai ei.

Kompromissina voisi käyttää vaikka nykyisen asunnon remontointia vaimon maun mukaan tai ainakin häntä kuunnellen, esimerkiksi.

Vierailija

Jos jatkatte nykyisellä, pidäthän huokta ettet laita naista maksamaan talostasi ja auta häntä löytämään turvallinen ja järkevä sijoituskohde, joka vastaisi omistusasunnon tuomaa taloudellista turvaa.