Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kuka enää lukee kirjoja kun on esim. Netflix?

Vierailija
08.09.2018 |

Tekniikka kehittyy koko ajan, mutta jotkut haluaa pysyä menneisyydessä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Vierailija
22/29 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki paljon lukevat ovat älykkäitä, monipuolisia, verbaalisesti lahjakkaita, kyseenalaistavia, keskusteluun kykeneviä.

Netfliksin ym tuijottajat typeryksiä. Ei muuta.

Miksi asiat täytyy laittaa vastakkain? Minä sekä luen kirjallisuutta että katson ohjelmia. Ihminen voi nauttia molemmista. Ajatella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sellainen, joka ei aloita jokaista lausetta siis-sanalla. :)

Vierailija
24/29 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Ja ostan jopa niitä omaksi. Meiltä löytyy sellainenkin ihme kuin kirjahylly ja siinä on noin 1000 eri nidettä joten aina ei ole pakko edes ehtiä kirjastoon.

Onneksi myös lapseni ovat löytäneet kirjojen ihanan maailman

Vierailija
25/29 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lasten kohdalla muuten tämä on tosi tärkeäkin juttu. Jos lapsi katsoo jonkun elokuvan/sarjan Tv:stä/ netistä hän saattaa tuntea sen hyvin pelottavana, Sitten taas kirjoina kuullessaan/lukiessaan pystyy suhteuttamaan sen omaan ajatusmaailmaansa.

Tämä on jännää, mutta itse olen joskus pelännyt ja jännittänyt kirjan kanssa enemmän kuin elävää kuvaa katsoessani. - Johtui,ehkä siitä etttä elävän kuvan kohdalla saatoin hetkekski sulkea silmäni ja tilanne eteni minusta välittämättä, kun taas kirjaa lukiessani jouduin lukemaan eteenpäin, jotta tilanne olisi mennyt eteenpäin. - Joku toien varmaan olisi vainjättänyt lukematta, mutta kirja imaisi mukaansa ja niin minä luin sana sanalta vavisten, miten tilanne kehitty ja eteni.

Varmasti tässäkin on eroja, kuten lasten kohdalla aina. Aina löytyy heitäkin, joiden kokemuset ovat tutkimusten vastaisia.

Vierailija
26/29 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti joku tekee näitä idioottiavauksia ja keskustelee itsensä kanssa. Eihän kukaan nyt oikeasti voi uskoa tätä porvoolaista?

Vierailija
27/29 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä rakastan kirjoja. Miten se on sinulta pois?

Jotta voi mm. nauttia ja iloita lukemastaan, täytyy myös ainakin hieman ymmärtää ja käsittää lukemaansa. Sen sijaan elävää ja liikkuvaa kuvaa taipittaessa ei tarvitse tajuta saati ymmärtää itse välttämättä yhtään mitään. Ihmiset jotka kykenevät itse ymmärtämään ja tajuamaan asioita voidaan pitää vaarallisena, koska heillä saattaa olla parempi kyky ja taito toimia ja ajatella toisin kuin heillä jotka ovat aina vain katsoneet toisten tekemää elävää kuvaa ajattelematta ja kuvittelematta itse lainkaan, miten toiminta saattaisi edetä ja rakentua. 

Vierailija
28/29 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni nainen on nykyään valitettavasti jäänyt koukkuun Netflixin lumoihin. Kissan kanssa katsellan Netflixiä aina töiden jälkeen vaikka ulospäin ollaan niin akateemisia ja sivistyneitä. Kirjat kirjahyllyssä on vain pölyä keräämässä koristeina. Osa varmaan vaihtaisi nekin mielellään sellaisiin feikkikirjoihin mitä sisustusliikkeissä kun ovat kevyempiä muutettaessa taas seuraavaan siivouskomeroon kun edellisen omistaja tarvitsi asunnon omalle tyttärelleen.

Vierailija
29/29 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n lapsuuskodissa oli kirjahyllyssä varmaan vain tietosanakirja, Valittujen Palojen lyhennelmiä, Tuntematon Sotilas ja raamattu. Ymmärrän hengenköyhyytesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan