Olenko liian vanha haaveilemaan iltatähdestä?
Kommentit (54)
Ne "krempat" mitä joillain on neljä-tai viisikymppisenä johtuu kyllä ihan muusta kun iästä. Kun ikää tulee niin kaikki on niin helppo laittaa sen piikkiin. Kun pitää itsestään huolta niin ei tule mitään "kremppaa". Sairaudet eriasia, mutta nekää ei juuri johdu iästä. Toki riski sairastua joihinkin syöpiin kasvaa iän myötä, mutta ihan hyvin voi sairastua kolmekymppisenäkin.
Sanoisin että vasta +60v alkaa tulla iän tuomia fyysisiä vaivoja ja niiden tuloakin voi pitkittää hyvillä elintavoilla ja liikunnalla.
Vauvanhankintaan 40-v ei mielestäni ole liian vanha, mutta hommaan kannattaa alkaa heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos mielipiteitä kysyt, ja oman mielipiteensä saa kertoa, niin kyllä yli 40-vuotias on liian vanha synnyttämään. Vauvan kanssa kyllä jaksaa, taaperon kanssa jaksaa, mutta kun lapsi on 10-16, niin jaksaminen on rajoilla. Ja siinä vaiheessa äiti on jo 50-60. Ei jaksa. Ei vaan jaksa, jos vähänkään luonnetta omaava lapsi.
Minä olen nyt 46 ja kotona 10-vuotiaat kaksoset kuopuksina. Herranen aika että nuo nuoret miehet koettelee hermoja! Ja kaupan päälle yksi teini-ikäinen. Ei jaksa, ei oikeasti jaksaisi enää yhtään vanhempana.
Miten niin ”ei vaan jaksa” 50-60-vuotiaana? Olen itse kasvanut mun isovanhemmilla ja hyvin jaksoivat mut kasvattaa ihan täysi-ikäiseksi asti - ja ylikin. Vaikka olivat just tuota ikäluokkaa. Nyt olen 38 ja se elossa oleva isovanhempi ruinaa, että tehtäisi miehen kanssa sittenkin sille vielä lapsenlapsenlapsi passattavaksi.
Ei ihmiset ole samasta puusta veistettyjä ja samanlaisia saman ikäisinä. Joku on hoitotalossa seitsemänkymppisenä ja joku satavuotias asuu kotona. Ap itse tietää, kumpaa sarjaa edustaa nelikymppisenä naisena - itse olen luultavasti ja geenieni puolesta noita jälkimmäisiä, joten en ole sanonut lapsihaaveille todellakaan ei.
Eikö täällä oikeasti saa sanoa mielipidettään? Jos kysytään mielipide, siihen voi vastata. Ja jos sulla on säkkilapset, muilla ei ole. Niillä on luonnetta. Lopeta.
Saa sanoa, minäkin sanoin omani. Kommentoin, kun väitit, että ”ei vaan jaksa”. Kuulosti aika ehdottomalta verrattuna siihen, mikä on mun oma kokemus.
Säkkilapsi? Mikä se on? Mulla ei ole lapsia ollenkaan, ne on vasta harkinnassa.
Säkkilapsi on lapsi, joka istuu ja on, ei aiheuta hämminkiä, ei vaadi mitään, ei raivoa, se vain on. Ja vanhemmat pitävät tuota paikoillaan läsöttävää olentoa kasvatuksensa tuotoksena. Vaan ei se ole, se on geenien tuotos.
Kauhean kremppaisia tuntuvat nämä palstan nelikymppiset naiset olevan. Ei ihme, että ovat niin kärttyistä porukkaa. Itse olen 41, paremmassa kunnossa kuin 10 vuotta sitten sekä henkisesti että fyysisesti, yöunien tervekin on vähentynyt nuoruudesta joten en oikein ymmärrä tuota valvomisjuttuakaan. Itse en todellakaan ole hankkimassa iltatähteä, ei kiinnosta sitten pätkääkään, mutta siihen on kyllä ihan muut kuin fyysiset syyt.
Kaikenkaikkiaan jaksamisen kannalta koen nyt jaksavani paremmin kuin 25-vuotiaana, kun sain esikoiseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos mielipiteitä kysyt, ja oman mielipiteensä saa kertoa, niin kyllä yli 40-vuotias on liian vanha synnyttämään. Vauvan kanssa kyllä jaksaa, taaperon kanssa jaksaa, mutta kun lapsi on 10-16, niin jaksaminen on rajoilla. Ja siinä vaiheessa äiti on jo 50-60. Ei jaksa. Ei vaan jaksa, jos vähänkään luonnetta omaava lapsi.
Minä olen nyt 46 ja kotona 10-vuotiaat kaksoset kuopuksina. Herranen aika että nuo nuoret miehet koettelee hermoja! Ja kaupan päälle yksi teini-ikäinen. Ei jaksa, ei oikeasti jaksaisi enää yhtään vanhempana.
Jaksaapas. Itse ainakin jaksan ja hyvin jaksankin, ei mitään ongelmia sen suhteen. Ja tytöllä on kyllä luonnetta enemmän kuin neljällä vanhemmalla lapsellamme yhteensä. Vääntöähän se on päivittäin, mutta enemmän minä siitä nautin kuin kärsin. Ja hauskaakin me osataan pitää, jopa yhdessä. Tyttö on nyt 16, minä 58.
No jos koet, että "vääntäminen" on hauskaa, ja teillä on hauskaa, niin sitä et tiedä vaikeista nuorista yhtään mitään. Kuulut niihin äiteihin, joille on suotu hiljaiset, äänettömät lapset.
Oletko herännyt aamuviideltä poliisin puhelinsoittoon, kun lapsesi on löydetty sellaisesta paikasta, jossa hänen ei todellakaan kuuluisi olla?
Oletko saanut kesken työpäivän puhelun poliisilta, että lapsesi on putkassa?
Oletko saanut illalla puhelun että lapsesi keikkuu kerrostalon katolla ja on vaarassa pudota?Oletko valvonut yösi, kun lapsesi huutaa ja karjuu ja itkee, kun on paha olla?
Oletko pistänyt lapseesi sytostaatteja joka ikinen viikko, jotta saisit hänet kuntoon?Oletko vienyt lapsesi labroihin joka viikko, jotta tietäisi miten hänen elimistönsä reagoi biologisiin lääkkeisiin?
Tätä listaa voisin jatkaa loputtomiin. Voitko sinä tytön äiti, joka "hupsuttelet tyttösi kanssa" -lopettaa kommentoinnin asioihin, joista et tiedä mitään.Ei kaikki nelikymppiset saa sairasta lasta vaan yleensä ihan terveen saavat. Lapsellahan voi olla luonnetta ja ongelmiakin ilman sairauksia. Mikä sinä olet määräämään, kuka täällä saa kommentoida ja kuka ei?
Osaatko lukea, tai oikeastaan, ymmärrätkö lukemaasi? Et.
Sain lapseni kolmekymppisenä. Lapset olivat kaikki syntyessään terveitä, vaan kun se ei aina jatku niin, vaan lapsetKIN sairastuvat. Ja jos vanhemmalla on ikää, sairaan lapsen hoitaminen on raskasta. Minä olin onneksi nuori, kun lapseni sairastui. Jos olisin ollut 20 vuotta vanhempi, olisin ollut aivan romuna.
Että täällä on yk*in*ertaista porukkaa. Onnea elämäänne. Sitä saa mitä tilaa. Ai niin, ei se mennytkään niin.
Aika romuna tunnut olevan nytkin. Kyllähän lapsen sairastuminen katkeraksi tekee kenet vaan, jotkut jopa ilkeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Sain ainokaiseni 42- vuotiaana. Terve tyttö ja hyvin on jaksettu. Antaa palaa vaan. Pidän kyllä sairaalloisena, jos tuossa iässä vielä ikä painaa.
Joo. Sait yhden ja ainoan lapsen. Entä jos niitä lapsia on jo muutama kappale tuon iltatähden lisäksi? Voisi olla jaksaminen koetuksella. Vaikka aina puhutaan, että koululaiset pärjäät arjessa jo lähes yksistään niin ei se kyllä oikeasti niin mene. Energiaa vaaditan sinnekin suuntaan yllättävän paljon. Siihen vielä vaativa vauva niin...mutta kuten sanottua jokaisen pitää itse miettiä nämä.
Vierailija kirjoitti:
Kauhean kremppaisia tuntuvat nämä palstan nelikymppiset naiset olevan. Ei ihme, että ovat niin kärttyistä porukkaa. Itse olen 41, paremmassa kunnossa kuin 10 vuotta sitten sekä henkisesti että fyysisesti, yöunien tervekin on vähentynyt nuoruudesta joten en oikein ymmärrä tuota valvomisjuttuakaan. Itse en todellakaan ole hankkimassa iltatähteä, ei kiinnosta sitten pätkääkään, mutta siihen on kyllä ihan muut kuin fyysiset syyt.
Kaikenkaikkiaan jaksamisen kannalta koen nyt jaksavani paremmin kuin 25-vuotiaana, kun sain esikoiseni.
Mä en kyllä ole yhtään kärttyinen, vaikka kremppainen olenkin. Päinvastoin, ei tule tuhlattua rajallista energiaa turhaan kärttyilyyn. Kiva sullekin, että pyyhkii hyvin - mutta ei voi sanoa, että joku muu kokee väärin, jos kokemus on erilainen. -17.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksaapas. Itse ainakin jaksan ja hyvin jaksankin, ei mitään ongelmia sen suhteen. Ja tytöllä on kyllä luonnetta enemmän kuin neljällä vanhemmalla lapsellamme yhteensä. Vääntöähän se on päivittäin, mutta enemmän minä siitä nautin kuin kärsin. Ja hauskaakin me osataan pitää, jopa yhdessä. Tyttö on nyt 16, minä 58.
No jos koet, että "vääntäminen" on hauskaa, ja teillä on hauskaa, niin sitä et tiedä vaikeista nuorista yhtään mitään. Kuulut niihin äiteihin, joille on suotu hiljaiset, äänettömät lapset.
Oletko herännyt aamuviideltä poliisin puhelinsoittoon, kun lapsesi on löydetty sellaisesta paikasta, jossa hänen ei todellakaan kuuluisi olla?
Oletko saanut kesken työpäivän puhelun poliisilta, että lapsesi on putkassa?
Oletko saanut illalla puhelun että lapsesi keikkuu kerrostalon katolla ja on vaarassa pudota?Oletko valvonut yösi, kun lapsesi huutaa ja karjuu ja itkee, kun on paha olla?
Oletko pistänyt lapseesi sytostaatteja joka ikinen viikko, jotta saisit hänet kuntoon?Oletko vienyt lapsesi labroihin joka viikko, jotta tietäisi miten hänen elimistönsä reagoi biologisiin lääkkeisiin?
Tätä listaa voisin jatkaa loputtomiin. Voitko sinä tytön äiti, joka "hupsuttelet tyttösi kanssa" -lopettaa kommentoinnin asioihin, joista et tiedä mitään.
No kaikki ei ole wt porukkaa, mun lapset on kasvatettu ja ne ei herää putkasta.
Olen 46v ja olen saanut kaksi lasta kolmekymppisenä ja kaksi nelikymppisenä eli 40+
Olen loistokunnossa, juoksen maratoneja, olen hoikka ja kaunis, treenaan salia, juoksua nyrkkeilyä 5-6 krt viikossa, elämäni kunnossa.
Jos biologia sallisi niin tekisin vielä viisikymppisenä pari lasta. Aion elää keposeen satavuotiaaksi ja pidänkin todella hyvää huolta itsestäni.
Te kolmekymppiset kremppatantat, ihan omaa syytä kun ootte lösöjä huonokuntoisia tätejä.
Täällä kaikki vain miettivät OMAA terveyttään , eikä yhtään tulevan lapsen. Se nyt on vaan fakta, että riskit kasvavat mitä vanhempi nainen on. Kyllä se kannattaa oikeasti tiedostaa ja ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Olen 46v ja olen saanut kaksi lasta kolmekymppisenä ja kaksi nelikymppisenä eli 40+
Olen loistokunnossa, juoksen maratoneja, olen hoikka ja kaunis, treenaan salia, juoksua nyrkkeilyä 5-6 krt viikossa, elämäni kunnossa.
Jos biologia sallisi niin tekisin vielä viisikymppisenä pari lasta. Aion elää keposeen satavuotiaaksi ja pidänkin todella hyvää huolta itsestäni.
Te kolmekymppiset kremppatantat, ihan omaa syytä kun ootte lösöjä huonokuntoisia tätejä.
Noin lujaa kulkee, niin pumppauta ihmeessä ittes spermaa täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kaikki vain miettivät OMAA terveyttään , eikä yhtään tulevan lapsen. Se nyt on vaan fakta, että riskit kasvavat mitä vanhempi nainen on. Kyllä se kannattaa oikeasti tiedostaa ja ymmärtää.
Sitä varten on seulat.
Osaatko lukea, tai oikeastaan, ymmärrätkö lukemaasi? Et.
Sain lapseni kolmekymppisenä. Lapset olivat kaikki syntyessään terveitä, vaan kun se ei aina jatku niin, vaan lapsetKIN sairastuvat. Ja jos vanhemmalla on ikää, sairaan lapsen hoitaminen on raskasta. Minä olin onneksi nuori, kun lapseni sairastui. Jos olisin ollut 20 vuotta vanhempi, olisin ollut aivan romuna.
Että täällä on yk*in*ertaista porukkaa. Onnea elämäänne. Sitä saa mitä tilaa. Ai niin, ei se mennytkään niin.