Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivoja, onko se sen arvoista

Vierailija
17.07.2008 |

Tilasin siivojan meille kahdesti kuussa kolme tuntia. Nyt aloin miettimään että onko se oikeasti en rahan arvoista, pitäsköhän kumminkin tyytyä olemaan ilman.

Meillä kyllä kotona käydään tiukimmat riidat tuosta siivouksesta, että aloin miettimään että miksi minun pitää siivota kun ei toinenkaan viitti. Ja ei viittis ihan paskassakaan elää.

Ei kyllä ole kallis 100 euroa kuussa sen kotitalousvähennyksen jälkeen.

Kertokaa te onko se oikeasti en väärtti jolla siivoja käy?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kyllä mies siivoaa silloin tällöin, minä en tosiaan aina ehdi.. 3 pientä lasta kun on.. Kokemukset yhdestä ja ainoasta siivouskerrasta ovat huonot. Syy tähän: Ennen siivoajien tuloa joudut silti järjestämään tavarat paikoilleen (se on se suurin vaiva!!!) sillä eihän vieras ihminen tiedä minne pistää mitäkin.. Lisäksi ainakin itse petyin siivouksen jälkeen- pölyä löytyi sohvan alta ja lasten leluja myös.. ei siis siivottu tarpeeksi tarkasti! Sitten vielä se, että kotona on vieraita ihmisiä, joita ei oikeasti voisi vähempää kiinnostaa särkyykö jokin perinnelamppu vai ei.. sen rahallista arvoa kun ei voi mitata jos se särkyy.. :( ja vielä se, että siivouksen jälkeen ainakin itse koen ääretöntä tyytyväisyyden tunnetta (minä sain tämän aikaan) kun taas tilatun siivouksen jälkeen tätä tyytyväisyyttä ei tullut..

Elämä on valintoja.. jos suurimmat riitanne tosiaan tulevat siivouksesta niin jos se on sen arvoista niin mikä ettei..

Vierailija
2/7 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös ottanut siivoojan 2 x kuussa eli joka toinen viikko. On kyllä ollut sen väärti!!! Siivojat ovat tehneet meillä 2 x 2 h (siis kaksi siivoojaa ovat siivonneet kahden tunnin ajan eli 4 tuntia yhteensä). Ja olen vieläpä tehnyt niin, että itse olen järjestellyt tavarat paikoilleen, kerännyt ylimääräiset pois lattioilta ja vieläpä imuroinut. Ja siivoojat ovat sitten suoraan alkaneet näyttämään rättiä. Siltikään 4 tuntia ei riitä siivoamaan koko taloa, vaan aina on jäänyt jotain, joko kellari tai sauna useimmiten.

Siis ihan ehdoton juttu nuo siivoojat! Mullahan menisi yksi kokonainen työpäivä, kun siivoaisin tämän talon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy siivooja joka toinen torstai ja täytyy sanoa, että puhtaaseen kotiin on mahtava tulla! Meillä siivooja siivoaa neljä tuntia kerrallaan ja siinä ajassa juuri ehtii siivota reilut 200 m2. Itse en milloinkaan siivoisi niin perusteellisesti kuin ammattisiivooja ja jollakin tavalla on kai uraäidinkin sallittu arkea helpottaa. Itse en siivoa enää ollenkaan pientä imurointia lukuunottamatta, ihanaa:)

Vierailija
4/7 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kävi n vuoden ajan, ja tuntemukset ovat aika ristiriitaiset.

Toisaalta ihan jees tulla siistiin kotiin, mutta vääntämistä oli kyllä vähän liikaa.

Jospa onnistuisikin löytämään sen "helmen" niin ehkä sitten.

Vierailija
5/7 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduimme jopa odottamaan jonkin aikaa, kun hänen siivousaikansa oli kaikki käytössä. Siivooja välillä aina ehdottelee, että voiko esim. pestä pesukoneen sitruunahapolla tai puhdistaa liesituulettimen. Eli tällaista pientä ekstraa.

Vierailija
6/7 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin tutun firman meille siivoamaan, kun olin todella väsynyt valvomisen ja sairaan lapsen hoitamisen takia. Siivous oli ihan ok, välillä oli jotain huomauttamista,mutta pääsääntöisesti kaikki meni ihan hyvin. Mutta kun siivoaja oli lähtenyt, ei mennyt kuin parhaassa tapauksessa tunti, niin paikat oli entisenlaiset. Lapset levitti lelut ja koira kävi kääntymässä sisällä, koko puhtauden tunne häipyi. Joten meillä jäi siivoaminen siihen, että en viitsinyt maksaa puolen tunnin siisteydestä.

Vierailija
7/7 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdoin nyt firmaa, saa nähdä miten uusi lähtee.

Eli vuoden ajan meillä käynyt siivoojat kerran viikossa, mutta taso ollut samaa mihin ongelmaiset murkkunuoremmekin kykenivät ennen siivojia. :-(

Vähänkö raivostutti, kun esim. huomasin hiljattain, että yläkerran seinissä ja lattialistoissa! oli tahmeita ihme viiruja ja tipluja tosi paljon!

Ne oli tulleet siitä kun olivat pesseet ikkunat!

ja kun pesivät ikkunat, eivät esim. pesseet puitteita tai edes pyyhkäisseet pölyjä sieltä ikkunoiden välistä!!

Kiva erikseen maksaa tuosta - jostain toki reklamoinkin ja luvattiin tehdä uusiksi,mutta ei näköjään ikinä tehty.

(Lopulta olin vaan ilonen että pääsin firmasta ylipäänsä eroon...)

Eli JOS löytää oikeesti hyvän siivoojan on varmasti rahan arvosta, mutta meillä ainakin ollut vaikeaa.

Itse otin esim. myös aikaa nyt kesällä, kun siivosin ite, ja havaitsin että siivouksen josta maksan 3 tunnista, suorittaa vallan mainiosti ja tarkasti 2,5 tunnissa. Ja silti taso ollut mitä on...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän