Onko täällä muita Aku Ankka faneja?
Itse olen lukenut koko elämäni Aku Ankkoja ja ajattelin jatkaa lukemista edelleenkin. Itse tykkään eniten Carl Barksin ja Don Rosan Aku Ankka tarinoista. Don Rosan tarinoista tykkään erityisesti Roopen nuoruudesta kertovista tarinoista ja siitä, kun Don Rosan tarinoissa on sellaista piikittelevää ja irvokasta huumoria. Carl Barksin tarinoissa taas tykkään erityisesti niistä, missä Roope lähtee etsimään aarteita Akun ja veljenpoikien kanssa.
Miten muilla?
Kommentit (4)
Aku on paras! Tosin nykyajan Akuja en tykkää lukea, ennen oli parempia. Siksi haalinkin kaikki vanhat Akut joisin törmään. Minulla onkin aikamoinen pino niitä.
Minä pidän eniten ehdottomasti niistä Aku-jutuista, joissa joutuu ratkomaan ihan tavallisen arjen ongelmia ja kommelluksia. Toki Don Rosat ovat ihan oma juttunsa ja klassikko-Barksit samoin, mutta olen huomannut, että eniten naurattaa, huvittaa ja saa aikaan hyvän mielen ne jutut, missä Aku onnistuu kaikesta sählingistä huolimatta. Suorastaan inhoan William van Hornin tekeleitä.
Aku on mainio.
Mutama vuosi sitten tuli Aku, ja sarjojen taso vaihteli.
Pidän vanhoista, erityisesti Barksin sarjoista.
Lehti oli hyvä vyös 80-luvulla.
Tarinoissa oli hiemoa satiiria.
Mieleen on jäänyt mm. Akua piinaava vakuutusmyyjä.
Akun ja Teppo tulpun mittelöt naurattivat lapsena, mutta nyt aikuisena olen havainnut, että yhtä nsurettavia naapuririitoja on elävässä elämässä pilvin pimein.
Ostin kirpparilta 74- vuosikerran, mutta se oli pettymys. Tarinat olivat köykäisiä, perus lastensarjakuvaa.
Vanhat Aku-piirrospätkikset ovat oivaa väkivaltaviihdettä.
Ehkä osuu ja uppoaa, koska saan itse joskus Aku-raivareita.
Ankronikka ei edes tunnu akulta.
Aku on oman elämänsä sankari.
Suosikkini on Akun lepertely Iinekselle: "Puluseni, silmäsi ovat tummat kuin nuo salaperäiset salolammet".
M44