Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirviömummo tässä terve!

Vierailija
21.08.2018 |

Olivat sitten pojan lapset kesä-heinäkuussa 6 viikkoa luonani maalla, kun vanhempansa remppasivat talonsa uusiksi.

9 vuotias tytär on ruuan kanssa ronklaaja.
12 vuotiaalla veljellänsä "ei ollu mitään tekemistä".
Maalaistalossa, jossa viljelen omat kasvikseni ja juurekseni ja kalastan omasta järvestäni. Eikä nuori herra löytänyt mitään tekemistä...

Tyttö olisi syönyt PELKKIÄ kananugetteja kaupan perunasalaatilla.
Poika olisi halunut pelata koneella aamusta iltaan.

Siitä vaan, syökää mitä haluatte ja kuluttakaa aikanne kuinka tykkäätte, mutta ETTE KYLLÄ MINUN KOTONANI.

Ensimmäiset 3 viikkoa tytön kanssa käytiin joka ikinen päivä sama keskustelu ruokailun aluksi: Mitä ruokaa toi on?
Vastasin: Tänään näkyy olevan Tournedous/Entrecote/Chateubriand/Shuffle/Ratatoulle jne. (aina ruokalajin nimeä vähän muuttaen) listalla.
Lapsen vastaus: No siitä en ainakaan tykkää!
Minähän siihen, että ei ole pakko syödä, jos ei ole nälkä MUTTA maistat ensin ja arvostelet vasta sitten.
Ja seuraava ateria on 4 tunnin päästä, eikä välipaloja tarjoilla.
(Olen emäntä- ja ravintolakoulun käynyt, eikä kukaan muu ole haukkunut ruokiani).

Poika kulki pihalla ja marisi, kun ei ole MITÄÄN tekemistä...
Vein liiteriin puuhommiin, vein rantaan kalaan ja uimaan, vein soutelemaan, pihalla oli sulkapallokenttä, pingispöytä, kroketti, tikkataulu, mölkky, koronapeli jne..
"Mutta kun ei osaa, jaksa, halua, viitsi jne.."

Kun yhtenä päivänä sanoin, että nyt teette ja syötte mitä haluatte, oli tulos se että mukulat istui KOKO PÄIVÄN laitteillaan pelaamassa verhot ikkunan edessä. Söivät leipää ja minun olisi vielä pitänyt hakea maitoa ja muroja kaupasta 50km päästä (meillä haetaan tinkimaitoa navetasta).

Opetin muksut kuuntelemaan radiota ja pelaamaan korttia ja muita seurapelejä.
Teimme hiekkakuopalle myös hienon neppaus-autoradan ja tuunasimme neppiksiä. Olen tässä lajissa aivan ässä, kun on lapsuudessa ollut 3 veljeä...

Miniä soitti tytölleen huolissaan joka ikinen päivä ja jos ei mukula heti vastannut, tuli joka tuutista huutomerkkejä.
Jouduin hänele sanomaan, että puhelimet on sisällä ja me olemme ulkona, sorry. Soita illalla kun sulla ei ole muuta, kuin kuulumisien kyselyt.
Se puhelin kun liimautui tytön käteen koko loppu päiväksi, kun äiti oli soittanut.

Yhden riemarin muksuille sain siinä 3. viikon kohdalla.
Vähän isommilla kirjaimilla joutui sanomaan, että minun ei tarvitse kakaroita viihdyttää. Jos ei ole mitään tekemistä, niin sitten ei tee mitään. Piste.
Ja jos ei ruoka-aikaan syö vaikka on nälkä, niin sitten on nälissään seuraavaan ruokailuun asti.

Kerrasta meni perille. Mutta miniä on nyt sydämistinyt, kun olen hänen lapsiaan rääkännyt puoli kesää.
Poikani vain naureskeli, että otatko noi lapset joululomallakin "korkean paikan leirille" 😆

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka tuolla linjalla.

Vierailija
2/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huono.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provojen kirjoittaminen on taitolaji, ei jatkoon.

Vierailija
4/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mummo!!!!

Vierailija
5/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö hankki elämä, mitä ajattelet? Ahdistuisin kuoliaaksi tuollaisesta pätemistarpeisesta mummosta.

Vierailija
6/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on se tosiaan jännä, että 12-vuotias poika ei innostu pelaamaan koronaa, mölkkyä, sulkapalloa tai pingistä. Yksinään.

Olettaen että kymmenvuotias pikkusisko ei innostu, se on aika karua seisoskella tuijottamassa sulkisverkkoa.

Mä ymmärrän, lautapelit ovat av-mummoista JEES, mutta kännykkäpelit SUORAAN SAATAN.STA!

Olisi tosi kiva edes joskus nähdä näissä Porvoon trolleissa jokin muukin juoni kuin iänikuinen teknologiakammoinen ikärasismi ja "menneen kultaisen ajan" muisteleminen, "silloin kun kaikki oli paremmin ja nuoret rehtejä ja reippaita".

Itsekin viidenkymmenen paremmalla puolella olevana muistelisin kyllä tosin että meidän nuoruudessamme vanhemmat paheksuivat MEITÄ täsmälleen samalla lailla mitä ap nyt harrastaa lastenlapsiensa suhteen. Meidän tv:n katseluamme paheksuttiin suureen ääneen, nyt on muodissa nalkuttaa nuorison netin käyttöä.

Tiedoksesi: se netti ja kännykät ovat sosiaalisen olemisen väline lapsille. Siellä voi jutella kaverien kanssa. Tuon ikäisten KUULUU kaivata kavereitaan.

N51

Vierailija
7/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo katsoo nyt vaan peiliin ja miettii että miten on sen poikansa kasvattanut......

Olisi kasvattanut sen pojan VASTUULLISEKSI vanhemmaksi, olisi ainakin toinen vanhemmista fiksu, miniän kasvatukseen et ole voinut vaikuttaa...

Vierailija
8/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi, että oli tuttua tekstiä. Olen hoidellut 15 vuotta eri ikäisiä lapsenlapsia, niin olen todennut viimeisen n. 5 vuoden sisällä, että lapset eivät tee mitään muuta kuin kännykkä nenän alla. Mitä noista tulee???

Vierailija
9/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö hankki elämä, mitä ajattelet? Ahdistuisin kuoliaaksi tuollaisesta pätemistarpeisesta mummosta.

Mikä helvetin sekopää oikein olet?

Vierailija
10/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, minä ainakin sekoaisin, jos joutuisin tuollaisiin oloihin mätänemään. Ja olen jo 54-vuotias. Ei siis kannata haukkua varhaisteinejä, ei tuollainen möllöttäminen alkeellisissa mökkioloissa kaikkia aikuisiakaan viihdyttäisi. Tuon ikäisille vielä on ne kaverit niin todella tärkeitä, että ymmärrän heitä oikein mainiosti. Tuskin vielä sun asenteesi on heitä kohtaan kovinkaan mukava tai lämmin, päätellen ilkeilystäsi aloituksessa.

Vierailija
11/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetin sekopää oikein olet?

Laatumummoko se siellä sanailee?

Vierailija
12/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, minä ainakin sekoaisin, jos joutuisin tuollaisiin oloihin mätänemään. Ja olen jo 54-vuotias. Ei siis kannata haukkua varhaisteinejä, ei tuollainen möllöttäminen alkeellisissa mökkioloissa kaikkia aikuisiakaan viihdyttäisi. Tuon ikäisille vielä on ne kaverit niin todella tärkeitä, että ymmärrän heitä oikein mainiosti. Tuskin vielä sun asenteesi on heitä kohtaan kovinkaan mukava tai lämmin, päätellen ilkeilystäsi aloituksessa.

Minusta kävi ihan hyvin selvin, että talo maalla oli oikea talo, mummon koti, ei alkeellinen mökki.

Vierailija
13/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, on se tosiaan jännä, että 12-vuotias poika ei innostu pelaamaan koronaa, mölkkyä, sulkapalloa tai pingistä. Yksinään.

Olettaen että kymmenvuotias pikkusisko ei innostu, se on aika karua seisoskella tuijottamassa sulkisverkkoa.

Mä ymmärrän, lautapelit ovat av-mummoista JEES, mutta kännykkäpelit SUORAAN SAATAN.STA!

Olisi tosi kiva edes joskus nähdä näissä Porvoon trolleissa jokin muukin juoni kuin iänikuinen teknologiakammoinen ikärasismi ja "menneen kultaisen ajan" muisteleminen, "silloin kun kaikki oli paremmin ja nuoret rehtejä ja reippaita".

Itsekin viidenkymmenen paremmalla puolella olevana muistelisin kyllä tosin että meidän nuoruudessamme vanhemmat paheksuivat MEITÄ täsmälleen samalla lailla mitä ap nyt harrastaa lastenlapsiensa suhteen. Meidän tv:n katseluamme paheksuttiin suureen ääneen, nyt on muodissa nalkuttaa nuorison netin käyttöä.

Tiedoksesi: se netti ja kännykät ovat sosiaalisen olemisen väline lapsille. Siellä voi jutella kaverien kanssa. Tuon ikäisten KUULUU kaivata kavereitaan.

N51

Siis mikä tässä nyt oli epäuskottavaa ja teki ap:sta trollin? Itse en tajua näitä Porvoosta päivää huutelijoita, ei mitään annettavaa keskusteluun, mutta jotain pitää sanoa. Minusta ei tilanne ole lainkaan kaukaa haettu, omat lapseni ovat myös kuin kissat pistoksissa mikäli nettiaika vähenee, pidän tätä kuitenkin vain terveenä vaihteluna. Vanhemmalle toki rasittavaa just tuon "ei oo tekemistä" -marinan vuoksi. Tuon ikäiset kaipaavat kavereitaan joo, mutta jos ap:n lapsi puolisoineen lykkää lapset maalle kesäksi, pitää myös näiden sopeutua.

Vierailija
14/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kävi ihan hyvin selvin, että talo maalla oli oikea talo, mummon koti, ei alkeellinen mökki.

No, oli mitä oli, viihdykkeet olivat tasoa "hakkaa halkoja tai kitke juurikasmaata tai käy kalassa". Puistattavaa. Toki joku tykkää tuollaisesta, mutta pointti oli, että eivät kaikki aikuisetkaan viihdy pöpelikössä tinkimaitoa litkien.

Vierailija
15/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N51

Siis mikä tässä nyt oli epäuskottavaa ja teki ap:sta trollin? Itse en tajua näitä Porvoosta päivää huutelijoita, ei mitään annettavaa keskusteluun, mutta jotain pitää sanoa. Minusta ei tilanne ole lainkaan kaukaa haettu, omat lapseni ovat myös kuin kissat pistoksissa mikäli nettiaika vähenee, pidän tätä kuitenkin vain terveenä vaihteluna. Vanhemmalle toki rasittavaa just tuon "ei oo tekemistä" -marinan vuoksi. Tuon ikäiset kaipaavat kavereitaan joo, mutta jos ap:n lapsi puolisoineen lykkää lapset maalle kesäksi, pitää myös näiden sopeutua.

No eikä tarvitse sopeutua. Jos harmittaa, SAA harmittaa. Ei tuollainen ole varmasti yhdenkään varhaisteinin idea hyvästä kesälomasta, joutua kiukkuisen mummon moitittavaksi ja kettuilun kohteeksi. JOS siis todellakin joku suhtautuu noin ennakkoluuloisesti ja ahdasmielisesti lapsenlapsiinsa!

Minusta tuossa on lähinnä kauhistuttavaa tuo vihamielisyys ja halveksunta. Siksi en halua uskoa tuon olevan totta. 

Ap kuulostaa lisäksi jatkumolta iänikuiseen valitussarjaan "nykyajan nuoret on pilattu" ja "tietotekniikka on saata.asta".

Siksi - koska aloitus siis on vihamielinen ja iänikuinen juoneltaan - sitä melkeinpä pakosti pitää trollina.

Minkä muuten kyllä toin ilmi jo alkuperäisessä kommentissani, minkä muut tässä ketjussa näyttävät ymmärtäneen. Sinä et, miksiköhän...

N51

Vierailija
16/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän oli hiljakkoin pitkän pitkä viestiketju mummoista, jotka ei ota lapsenlapsiaan hoitoon, ja samalla innostuttiin muistelemaan niitä ihania lapsuuden kesiä, jolloin oltiin siellä maalla mummolassa koko kesä ja juostiin siellä ja leikittiin kaiket päivät ja oli niiiiiin ihanaa.

No miten se korreloi tämän tapauksen kanssa.  Nyt eletään nykyaikaa.

Eikö nykylapset enää tykkää maalla olemisesta?  Eikö ne tykkää onkimisesta, tinkimaidon hakemisesta, marjametsistä, uimisesta jne.? 

Onko  sitten ihme, jos ne mummot ei ota niitä lapsenlapsiaan hoitoon, jos ne on noin nirsoja ja kiinnostumattomia mistään.  Miten tyttö on opetettu tuollaisille ruokailutavoille? 

Ja poika ei tekisi mitään muuta kuin pelaisi tietsikkaa?

Miten se ihana oman lapsuuden mummolakesä saataisiin aikaan, kun ei nykyisiä lapsia sellainen enää mitenkään kiinnosta? 

Ehkä noitten lasten olisi pitänyt saada tuoda kaverinsa mukaan, niin olisivat viihtyneet paremmin.  Mutta kenenkään mummon ei kuulu hoidella vieraiden lapsia ainakaan ilmaiseksi, joten se olisi sitten pitänyt huomioida myös.

Mistään kiinnostumattoman lapsen viihdyttäjänä oleminen ei ole mitään herkkua kenellekään.  Minun puolestani saisivat sitten näpeltää niitä kännyköitään vaikka yöt ja päivät, jos ne on ainoat, mistä pystyy innostumaan. 

Vierailija
17/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mummo ei suhtaudu ennakkoluuloisesti lapsenlapsiinsa, vaan nimenomaan päinvastoin. On aika köyhää lapsen elämä, jos syö vain yhtä ruokaa, ja on täysin kiinni kännykässä. Hyvä, että lapset näkevät, että muunlaistakin elämää on olemassa.

Ja muutenkin on outoa, että nykyään lasten ei tarvitse tehdä mitään. Eiköhän se ole lapsen kehitykselle ihan tervettä, että välillä on yksinkertaisesti pakko tehdä asioita, vaikka siivota, kitkeä penkkiä tai kerätä marjoja.

Nykyään lapset hyysätään ja passataan niin piloille, että itsenäistyminen (jos sitä on koskaan edes tullakseen) on äärimmäisen vaikeaa.

Vierailija
18/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ota niitä enää hoitoon jos ne noin paljon sinua kuvottaa. Lapset kyllä vaistoaa ettei niistä tykätä.

Vierailija
19/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä, mutta tuollainen ei kuulu mummolle. Vanhempien ja lasten välistä perhe-elämää. 

Vierailija
20/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte nyt sitten leiponeet itse leivän, jos se maistui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän