"Markkina-arvoteoriasta on keskusteltu jo vuosia netissä"
Kommentit (453)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 45 vuotias datanomi .Palkka 5000 brutto/kk
Omistusasunto löytyy.
Olen 168 cm pitkä , kaljamaha on . Olen kalju ja rillipää.Pidän hoikista mustatukkaisista goottityylisistä sexysti pukeutuvista naisista.
Olen sinkku.
Montako 45v hoikkaa goottinaista olet ikinä tavannut? Olet nyt vain määrittänyt kohderyhmäsi käytännössä tyhjäksi ryhmäksi. Mikä tosin on sinun oikeutesi mutta ei naisten vika.
Jos sinulle kelpaisi kaltaisesi, eli mahakas 45 v tavallinen nainen, tilanteesi olisi varmaankin toinen.
Olen kuunnellut koko ikäni goottimusiikkia.
Kenkälankkaanko kaljun mustaksi?
Miten tämä liittyy mihinkään. Kysyin, montako 45v hoikkaa goottinaista olet ikinä tavannut? Onko haluamiasi naisia edes olemassa? Itse tunnen yhden 45v goottinaisen, joka on kylläkin parisuhteessa, ja kivan näköinen ikäisekseen, mutta ei varsinaisesti hoikka. Muita sen ikäisiä gootteja en tunne.
Olet sis itse obeese. Lihavat ihmiset hankkivat yst'ävikseen muita lihavia.
Tämä vääristää käsityksesi normaalin 45 vuotiaan painosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistusasunto löytyy.
Olen 168 cm pitkä , kaljamaha on . Olen kalju ja rillipää.Pidän hoikista mustatukkaisista goottityylisistä sexysti pukeutuvista naisista.
Olen sinkku.
Montako 45v hoikkaa goottinaista olet ikinä tavannut? Olet nyt vain määrittänyt kohderyhmäsi käytännössä tyhjäksi ryhmäksi. Mikä tosin on sinun oikeutesi mutta ei naisten vika.
Jos sinulle kelpaisi kaltaisesi, eli mahakas 45 v tavallinen nainen, tilanteesi olisi varmaankin toinen.
Miten tämä liittyy mihinkään. Kysyin, montako 45v hoikkaa goottinaista olet ikinä tavannut? Onko haluamiasi naisia edes olemassa? Itse tunnen yhden 45v goottinaisen, joka on kylläkin parisuhteessa, ja kivan näköinen ikäisekseen, mutta ei varsinaisesti hoikka. Muita sen ikäisiä gootteja en tunne.
Oletko käynyt keikoilla..kyllä niitä on, mutta mulle kävis 25-35 vuotiaskin.
DatanomiJoo mutta niille sinä et käy, koska olet ihan liian vanha. Joten ole yksin tai mieti vähän realistisemmin mitä oikeasti haluat.
eikö kymmen vuoden ikäero oo melko normi?
Keskustelu ilmeisesti alkoi tuottaa liikaa ahdistusta naisettomille miehille, kun piti ruveta kirjoittelemaan gooteista ja painosta. No, pieni ahdistus kertoo vain, että johonkin osui. Ehkä se oli se fakta, että arvo määräytyy markkinoiden mukaan eikä laskennallisesti. Jos ei saa kuin nelosen naisen, niin se ei johdu siitä millaisia miehiä kasin naiset panevat ;-)
Juu, minullekin (38-vuotias nainen) kelpaisi kuuluisat hollywoodtähdet. Kyllä niitä on olemassa. Ja olen sen verran joustava, että minulle kelpaa myös parikymppiset, jos omanikäistä ei satu löytymään :D
NOM NOM kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistusasunto löytyy.
Olen sinkku.
Työkavereita ei voi valita painon mukaan. Eikä kyseessä ole lihava ihminen. Keskimääräinen suomalainen 45 mies ja nainen eivöt kumpikaan ole hoikkia vaan lievästi ylipainoisia. Se on normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistusasunto löytyy.
Olen sinkku.
Oletko käynyt keikoilla..kyllä niitä on, mutta mulle kävis 25-35 vuotiaskin.
DatanomiJoo mutta niille sinä et käy, koska olet ihan liian vanha. Joten ole yksin tai mieti vähän realistisemmin mitä oikeasti haluat.
eikö kymmen vuoden ikäero oo melko normi?
Ei ole. Kaksi vuotta on.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu ilmeisesti alkoi tuottaa liikaa ahdistusta naisettomille miehille, kun piti ruveta kirjoittelemaan gooteista ja painosta. No, pieni ahdistus kertoo vain, että johonkin osui. Ehkä se oli se fakta, että arvo määräytyy markkinoiden mukaan eikä laskennallisesti. Jos ei saa kuin nelosen naisen, niin se ei johdu siitä millaisia miehiä kasin naiset panevat ;-)
😂😂😂👌
maksullista seuraa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Damn! Tämä ketjuhan kasvaa tahtiin älytön 😬😂
Joten. Päästään taas perusasioiden äärelle.
>itke naisettomuuttasi netissä
>ymmärrä, että jo siihen käytettynä aikana olisit voinut käydä vaikka jo parturissa ja salilla. Ja siten nostaa sitä 'markkina-arvoasi'.Mutta ei. Byääääää.
Datanomi täällä
Kiillottaako ne mun kaljun siellä parturissa?
Saanko salilta lisää pituutta?
Suosittelisin keskittymään muuhunkin kuin pinnallisuuteen jos mielit saada kumppanin. Jos ei onnistu osta nukke.
Eri
Aha. Onnistuu nuken kanssa musiikin kuuntelu myös. Voit pukea sille päälle mitä haluat ja tadaa sinulla on mitä halusit.
Sun luonteella ainoa mies joka suostuu tapaamaan on TERAPEUTTISI
Sinun luonteellasi kannattaisi ehkä kahlita se nukkesi seinään. Saattaa muuten päätyä itsetuhoisiin tekoihin poissaolessasi.
Markkina-arvoteoria vaan kun toimii. Nainen ei edes halua mitään kontaktia epäsiistin, rikkinäisissä ja likaisissa vaatteissa reuhaavan möluävän tomppelin kanssa. Naiseen tutustumista voi ajatella lemmentikkaina, joissa jokainen askelma pitää olla "ehjä", jotta pääsee eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Damn! Tämä ketjuhan kasvaa tahtiin älytön 😬😂
Joten. Päästään taas perusasioiden äärelle.
>itke naisettomuuttasi netissä
>ymmärrä, että jo siihen käytettynä aikana olisit voinut käydä vaikka jo parturissa ja salilla. Ja siten nostaa sitä 'markkina-arvoasi'.Mutta ei. Byääääää.
Datanomi täällä
Kiillottaako ne mun kaljun siellä parturissa?
Saanko salilta lisää pituutta?
Suosittelisin keskittymään muuhunkin kuin pinnallisuuteen jos mielit saada kumppanin. Jos ei onnistu osta nukke.
Eri
Goottitapahtumat ja foorumit, sieltä löydät. Toki noita on vähän ikäluokassasi jos edellytät goottiulkoasua.
NOM NOM kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistusasunto löytyy.
Olen sinkku.
Mitä vattua taas selität :D minulla on kaiken kokoisia ihmisiä ystävinäni, lihavia ja hoikkia.
Miehiä ja naisiakin. Oho.
-eri
Se etta haukut lihavia naisia vähentää mahdollisuuksia saada hoikkia. Kyse ei ole kaljusta vaan luonteestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kaikki naiset ovat yhtä haluttuja heteroseksuaalisten miesten keskuudessa ja kaikki miehet ovat yhtä haluttuja heteroseksuaalisten naisten keskuudessa."
t: Markkina-arvoteorian kiistäjä
Lapsettaako? Kukaan ei ole väittänyt noin. Mutta kun nyt kerran olet asiantuntija tässä aiheessa, niin vastaapa tuolla edellä esittämääni kysymykseen siitä, ottaako teoria huomioon iän ja asuinpaikan. Löydät kysymykseni selaamalla vähän matkaa taaksepäin. Jos et osaa vastata niin huomaamme, että ma-teoreetikot eivät pysty muuhun kuin papukaijamaisesti toistelemaan oppimiaan asioita.
En ole tuo sama, mutta tottakai ikä ja asuinpaikka vaikuttavat. Nelikymppinen arvoasunnon omistaja Eirasta on markkina-arvoltaan korkeammalla kuin viisikymppinen työtön vuokralainen Keravalta. (Pahoittelut jo etukäteen keravalaisille). Samoin ikä peilautuu saavutuksiin, jos ensimmäinen asunto on maksettu 40-vuotiaana niin se saavutuksena parempi kuin 65-vuotiaana.
Varmaan näin, jos asetat kysymyksen tuhannelle ihmiselle pelkästään näillä spekseillä.
Mutta kuka stana valitsee miehen pelkästään sillä perusteella onko hänellä arvoasunto ja kuka ihme blokkaa sen perusteella että asuu vuokralla? Ihmisessä on tuhat muutakin ominaisuutta. Kukaan ei ole "Arvoasunto Eirassa 40 v. Piste"
Tiivistäkäämme yhteen naisten opetukset markkina-arvoteoriasta tässä ketjussa:
1. Ei ole tasoja, markkina-arvoteoria on täyttä huuhaata
2. Ratkaisu naisettomuuteen on että hyväksyy oman tasoisensa naisen (matalatasoisen) eikä haaveile niistä timmeistä kaunottarista
3. Prismatesti kumoaa tasoteorian koska siellähän on paljon tavispareja, siis taviksia jotka ovat pariutuneet tavisten kanssa
4. Kaikilla naisilla on erilainen miesmaku. Mutta hei haloo, kukapa nyt ei pitkää, komeaa, menestynyttä, reipasta ja rohkeaa, ahkeraa ja sosiaalista miestä haluaisi. Ja kuka nyt haluaisi lyhyen, hintelän, työttömän, heikot sosiaaliset taidot omaavan luuserin?
Kannattaa kuunnella naisten opetuksia!
Vierailija kirjoitti:
Häh, viestini on poistettu.
Sanon saman asian uudestaan ja lyhyemmin. Kalliolaiset spurgupariskuntien olemassaolo kumoaa laasaslaisen markkina-arvoteorian, jonka mukaan nainen muka pariutuisi aina ylöspäin.
Tajutkaa että muut ihmiset määrittävät tason. Jos et kelpaa kenellekään, sinun tasosi on yksinkertaisesti äärettömän matala.
Ja opiskelisi edes sen markkinateorian alkeet: arvo määräytyy markkinoilla tietyllä hetkellä. Se ei määräydy siten, että valittaa ja uliseé että miksi mun arvo ei ole korkeampi kun se on, vaan muut määrittävät arvon omilla valinnoillaan. Ei ole valitusoikeutta, mut-ku-mä-haluun toimii yhtä hyvin naisen saamisessa kun yrittäessä manipuloida pörssikurssia ulisemalla, että mut-ku-mä-haluun. Kurssi laskee, molemmissa tapauksissa.
Jos ei kelpaa kenellekään, niin markkinoiden osoittama arvo on oikea, nolla. Jolloin voi joko parantaa omaa kurssia, tai keksiä muuta sisältöä elämään. Ja sama koskee molempia sukupuolia, jostakin syystä naiset vaan hyväksyvät tämän faktan paremmin. Joko hankkivat haluttuja ominaisuuksia siltä osin kun se heille on mahdollista, tai ottavat kissan ja liittyvät Marttoihin, ja elävät kuitenkin melko hyvää elämää.
Miehistä osa taas kuvittelee, että ulisemalla voi saavuttaa jotakin. Koska kun vauvana itki, niin äiti tuli lohduttamaan ja antamaan tissiä. UUTINEN teille: ei toimi enää aikuisena, ei vaikka spämmää tänne joka päivä aloituksen, niin tuo toiminta vaan huonontaa miehen markkina-arvoa.
Tajutkaa las.sukat jo, että se, minkälaisia naisia saatte, määrittää teidän tasonne.
Jos saatte vain nelosen naisia, te olette nelosen miehiä. It's simple as that. Kyse ei ole mistään maagisesta asiasta, että olette oikeasti kasin miehiä, mutta naiset eivät vain tajua sitä. Koska ne naiset määrittää tasonne, ette te itse tai muut miehet.
Jos teille ei nelosen nainen kelpaa, sille ei voi mitään. Runkatkaa vaikka loppuelämänne hikikomeroissanne, meitä normaaleita asia ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet tuntuvat kiistävän markkina-arvo-teorian sillä perusteella, ettei ole mitään kaavaa millä arvon voisi laskea. Kirjaimellisesti markkina-arvo syntyy markkinoilla, se ei ole laskettu arvo. Toinen epäselvä kohta on se, millä arvoa mitataan. Rahassa sitä ei voi mitata. Monet kuvittelevat, että se on jonkinlainen keskiarvo eri ominaisuuksien pisteytyksestä. Keskiarvo pitäisi kuitenkin painottaa ja eri osa-alueiden painotukset ovat kovin henkilökohtaisia mieltymyksiä: joku painottaa ulkonäköä, toinen sivistystä, älyä, varallisuutta, sukutaustaa, ammattia tms.
Amerikkalaiset julkaistut selvitykset käyttävät markkina-arvon mittarina deittipalvelussa vastaanotettujen viestien määrää. Se on varmaan paras saatavilla oleva indikaattori jonkun henkilön haluttavuudesta. Harmi, etteivät suomalaiset deittipalvelut ole tajunneet tällaisen tiedon julkaisemisella saatavan julkisuuden hyötyä. Suomi on kuitenkin hyvin erilainen maa kuin Yhdysvallat.
Deittimarkkinoiden haluttavuutta voisi verrata asuntomarkkinoilla asunnon myyntiaikaan. Asunnoilla on rahallinen arvo, joka on ammattilaisen aika helppo arvioida asunnon koon, kunnon, sijainnin ja muiden ominaisuuksien mukaan. Rahallisen arvon lisäksi on myös arvio myyntiajasta, joka kertoo myös asunnon haluttavuudesta. Joku yksiö Helsingin Punavuoresta menee nopeasti vaikka olisi kalliskin. Sen sijaan haja-asutusalueella oleva huonokuntoinen omakotitalo voi olla vuosia myynnissä, vaikka olisi halpa.
Käytetyillä autoilla on myös rahallinen arvo, mutta myös arvio myyntiajasta. Loistokunnossa oleva edustus-Citroën on vaikea myytävä, koska moni ei osta käytettyä Sitikkaa vaikka kuinka halvalla saisi. Sen sijaan halpa Mersu menee nopeasti, vaikka öljyt ja vedet olisivat meneet sekaisin. Joku kuitenkin haluaa Mersun, vaikka sillä ei muutamaa korttelia pidemmälle pääsisi.
Minun mielestäni markkina-arvo vastaa ennemmin myyntiaikaa kuin rahallista arvoa. Kyllä sen näkee baarissa tai vaikka opiskelujen alkaessa. Hyvin nopeasti viedään jotkut yksilöt päältä ja jäljelle jää ne hitaasti liikkuvat. Aina sieltäkin voi tehdä löytöjä, mutta monesti hyllyyn jäämiselle on jokin selkeästi osoitettava syy.
Jotta deittimarkkinoilla voisi määrittää arvoa ei siihen riitä viestien määrä vaan pitää myös selvittää mitä niissä on ja mitä niiden jälkeen tapahtuu.
Minun mielestäni voi hyvin olettaa, että ihmiset lähettävät viestejä vain sellaisille ihmisille, jotka he kokevat haluttaviksi. Siksi vastaanotettujen viestien määrä kertoo henkilön haluttavuudesta.
Jonkin verran vastaanotettujen viestien määrää voi lisätä olemalla itse aktiivinen eli lähettämällä viestejä. Sitä voisi verrata sosiaalisuuteen, joka muutenkin lisää haluttavuutta.
- Tuon alkuperäisen viestin 117 kirjoittanut
Unohdat sen, että kaikki eivät lähetä kuitenkaan viestejä kaikille kiinnostaville henkilöille. Jos Matti kiinnostuu Maijasta ja Heikki Hannasta, onko Hanna suositumpi kuin Maija, jos Heikki lähetti viestin, mutta Matti ei?
Jos Matti kiinnostuu Maijasta, mutta ei kerro sitä kenellekään, niin sitä ei voi ulkopuolelta tietää. Matit jäävät siis analyysin ulkopuolelle. Täytyy tehdä olettamus, että matit ovat keskimäärin yhtä kiinnostuneita Maijasta kuin Hannasta. Jos olisi syytä olettaa, että kiinnostustaan ilmaisemattomat olisivat enemmän kiinnostuneita tietyistä vastapuolista, niin sitten pitäisi kehittää jokin tapa selvittää tätä hiljaista kiinnostusta.
Toisaalta, miksi joku on deittipalvelussa, jos ei lähetä viestejä kiinnostaville vastapuolille?
Jos teet tuollaisen oletuksen, koko tilastohan vääristyy. Näin ollen sinun on pakko myöntää, että viestit eivät ole kovin aukoton tapa mitata kiinnostusta.
Jos ajatellaan esimerkiksi, että Matti ja Maija ovat molemmat ujoja, kokemattomia, kiireisiä tai vaikka hiljattain eronneita, jolloin koko deittailu on vähän vierasta. Miksi ihmeessä näiden ihmisten molemminpuolista oikeaa kiinnostusta ei laskettaisikaan kiinnostukseksi vain koska eivät lähettäneet viestiä.Jos luit alkuperäisen tekstini, niin kirjoitin Se on varmaan paras saatavilla oleva indikaattori jonkun henkilön haluttavuudesta. En väittänyt, että se on aukoton tapa. Ilman telepatiaa on mahdoton selvittää, mitä ihmiset hiljaa kodeissaan mahtavat ajatella. Onko sinulla jokin parempi ehdotus?
Täytyy vain olettaa, että niitä ujoja, kokemattomia ja kiireisiä on tasaisesti kaikissa ihmisryhmissä, jolloin tilastot eivät vääristy vaikka heidän kiinnostustaan ei nykytekniikalla voi mitata.
- 117
Miten niin paras? Miten se on yhtään sen parempi kuin vertailu siitä, millaisia ihmisiä parisuhteissa yleensä on tai millaiset ihmiset yleensä pariutuvat nopeasti? Koska joku tinderviestitutkimus oli u-li-logiikkaan sopivampi, niin se tietysti menee todellisten pariutumistapausten ohi?
Kysyin tuossa olisiko sinulla jokin parempi ehdotus? Miten muuten tietyn ihmisen haluttavuutta eli markkina-arvoa voisi kvantitatiivisesti tutkia? Tietysti keräämällä koehenkilöitä baariin, jossa on kameroita ja mikrofoneja tallentamassa katseita ja kontakteja. Luulen, että kymmenien tuhansien käyttäjien deittipalvelusta saadaan tilastollisesti parempia tuloksia.
Länsimaissa ihminen voi olla naimisissa vain yhden ihmisen kanssa kerrallaan. Avioliittoja tutkimalla ei voi selvittää kuinka moni muu olisi halunnut naimisiin tietyn ihmisen kanssa. Avoliittoja on vielä vaikeampi tutkia, koska niitä ei ole määritelty kuin sen kautta "ettei olla naimissa". On esimerkiksi avopareja, jotka asuvat erillään kuten jotkin avioparitkin.
Kysytkö ihan tosissasi, miten tehdää luotettava tutkimus? Siinä otetaan suuri määrä sinkkuja, listataan eri ominaisuuksia ja laitetaan ne sinkut arvioimaan näitä ominaisuuksia eri tavoilla. Parhaiten homma onnistuisi paneeliaineistolla, mutta se vie aikaa.
Voiko sinun mielestäsi tehdä luotettavan tutkimuksen suomalaisten ruokailu- tai liikuntatottumuksista haastattelemalla? Ihmisillä on tapana kaunistella tekemisiään kysyttäessa. Sama koskee parinvalintaa. "Juu, en ole ennakkoluuloinen, kaikki seurustelukumppanit ovat olleet samanlaisia aivan sattumalta..." Paperilla lueteltuna toivotut ja vältetyt ominaisuudet ja etenkin niiden painoarvot ovat aivan eri kuin kenttätutkimuksessa. Juuri siksi esimerkiksi OK Cupidin tekemät analyysit olivat niin mielenkiintoisia. Harmi, että OKC:n blogi on nykyään pelkkä markkinointikanava.
- 117
Tuo ’OKC’ on samanlaista huuhaata, ihminen voi väittää mitä vaan. Oikea avioituminen ratkaisee, ja sitä on helppo tutkia, ja on paljon tutkittukin, minkälaisen ihmisen kanssa ihmiset avioituvat. Siitä näkee, että yhteiskuntaluokka on hyvin ratkaiseva. Koulutustaso, uskonnollinen tausta ym. Kaiken tämän nämä tasotyypit tuppaavat ohittamaan, vaikka ne oikeasti vaikuttavat.
Mitä tarkoitat "ihminen voi väittää mitä vain"? OKC:n kaverit nimenomaan tutkivat tilastollisesti kuka lähettää viestejä ja kenelle, kuka saa keneltä, kuka vastaa ja kenelle, mitkä yhteydet muodostuvat ketjuiksi jne. OKC:n asiakkaat pakotettiin arvioimaan anonyymejä profiilikuvia. Niistä selvisi mm. miten miehet valitsevat järjestään huonoimmat kuvat profiiliinsa.
Miten avioiliittoja tutkimalla voi selvittää kuinka monta halukasta aviopuolisoehdokasta kenelläkin olisi ollut? Markkina-arvossa on kyse haluttavuudesta. Joku on päässyt naimisiin kun on löytänyt jonkun joka huoli. Toisella oli pitkä lista kandeja joista valita. Molemmat naivat yhden. Miten tämä eroavuus löytyy avioliittoja tutkittaessa?
Jos aineisto on tarpeeksi laaja, kyllä ne eroavaisuudet löytyvät. Verrataan esim miten monta prosenttia duunareista ja miten monta prosenttia korkeakoulutetuista on parisuhteessa. Jos ero on merkittävä, voidaan tehdä johtopäätös, että jompikumpi merkitsee jotain parinvalinnassa. Voidaan myös tarkastella sinkkuajan pituutta ja "aktiivisen etsinnän" aikaa.
Johtopäätös, joka on tasoa "jäätelön syöminen aiheuttaa hukkumiskuolemia". Kirjoitin jo monta sivua aikaisemmin, että minusta koulutus ja ammatti kertovat ihmisen arvoista, älykkyydestä ja luonteesta, ja aika monta alapeukkua sain. Edelleen olen sitä mieltä, että ammatti/koulutus ei itsessään selitä sitä, miksi toinen ryhmä menestyy parisuhdemarkkinoilla paremmin, vaan selitys piilee niiden takana. Se on se "aurinko", joka vaikuttaa sekä hukkumisiin että jäätelönsyömiseen, eli samat tekijät (määrätietoisuus, aktiivisuus jne), jotka edesauttavat uralla menestymistä, edesauttavat yleensä myös parisuhteen löytämistä.
Nyt puhuttiin ihan vain siitä, miten eri ominaisuuksia voitaisiin havainnoida, ei sitä, miten mahdolliset virheet tutkimuksessa eliminoidaan ja miten tuloksia tulkiaan. En tosiaankaan tajunnut, että minulla pitääkin nyt olla valmis tutkimussuunnitelma, kun heitin ilmoille rautalankaesimerkin, millaisia asioita ja miten voitaisiin selvittää. Missään en väittänyt, että koulutus yhtäkkiä noin vain selittäisi yhtään mitään, vaan sanoin, että jos jossain havainnoitavassa ominaisuudessa (esim koulutuksessa) huomataan selkeitä eroja, niistä voidaan tehdä päätelmiä.
Tuo oli siis ihan vain rautalankaa sille, joka ihmetteli, miten muuten asiaa muka voitaisiin tutkia kuin deittipalvelutilastojen avulla. Ihan siis tieteellisen tutkimuksen alkuhahmotelmia tuossa selitin, että oikeasti asian tutkiminen on mahdollista.
Olet jauhanut asiasta vuosia, etkä tuon pidemmälle ole päässyt, ei edes suunnitelmaa mitä pitäisi tutkia? Käytätkö aikaasi mielestäsi fiksusti?
121212 kirjoitti:
2. Ratkaisu naisettomuuteen on että hyväksyy oman tasoisensa naisen (matalatasoisen) eikä haaveile niistä timmeistä kaunottarista
3. Prismatesti kumoaa tasoteorian koska siellähän on paljon tavispareja, siis taviksia jotka ovat pariutuneet tavisten kanssa
4. Kaikilla naisilla on erilainen miesmaku. Mutta hei haloo, kukapa nyt ei pitkää, komeaa, menestynyttä, reipasta ja rohkeaa, ahkeraa ja sosiaalista miestä haluaisi. Ja kuka nyt haluaisi lyhyen, hintelän, työttömän, heikot sosiaaliset taidot omaavan luuserin?
Ok.
121212 kirjoitti:
Yhdistelit vain eri ihmisten näkemyksiä yhdeksi köntiksi. Katsos kun, naisetkin ovat asioista eri mieltä.
Mikä vika vaihtoehdossa 2 on? Sinun on vain tyydyttävä kohtaloosi, eli hyväksyttävä oma heikko tasosi.
Vaihtoehtoisesti voit käydä maksullisissa.
Huom.